PIC16F84 433.92 MHz 12 Kanal RF Röle Kontrol

| Mart 21, 2021 Tarihinde güncellendi
PIC16F84 433.92 MHz 12 Kanal RF Röle Kontrol

RF Röle kontrol devresinde TWS-BS3 433.92 MHz rf verici ve RWS-371-6 433.92MHz rf alıcı modülleri kullanılmış. RF Röle kontrol devresinde alıcı bölümünde kullanılan tüm röleler 12v telekom RF kumanda katıda pic16f84 üzerine kurulu projeye ait proteus isis, ares çizimleri ve kaynak picbasic kodları var.

Devreyi yapıp çalıştıran ve paylaşan forum üyelerimizden @erhan27 paylaşım için teşekkürler.

pic16f84-rf-relay-rf-circuit

Kaynak: http://elektronikprojeler.com/index.php/topic,2703.msg12482/topicseen.html

alternatif Dosya indirme LINK listesi (TXT formatında) link-19451.zip şifre-pass: 320volt.com

Yayım tarihi: 2012/08/17 Etiketler: , , ,



38 Yorum “PIC16F84 433.92 MHz 12 Kanal RF Röle Kontrol

  1. hasan serçe

    bu devre sadece TWS-BS3&RWS-371-6 modüllerylemi çalışıyor yoksa başka modüllerlede çalışırmı birde aynı devreden 3 adet yapsam birinin kumandası diğer alıcıları etkilermi? acil cevap lütfen

    CEVAPLA
  2. erhan27

    Hasan bey. bu modülü ( TWS-BS3&RWS-371-6 ) kullanmak mecburiyeti yok tabiki de. birbirleriyle uyumlu alıcı verici modülleri ile çalışır. Yalnız bu devreden 3 tane yapıp ayrı ayrı çalıştıramazsınız frekansları birbirine karışır. bunu engellemek için kullanacağınız alıcı vericilerin frekansları birbirinden farklı olmalıdır.

    CEVAPLA
  3. Hasan

    Erhan bey cevabınız için teşekkür ederm fakat ben bu devreyi çalıştıramadım çok eminim baskıda malzelmelerde bir yanlışlık yok ama olmadı alıcı devreye enerji verdiğimde rolenin birisi direk çekiyor neden olabilir yardımcı olurmusunuz bir de pici usburn ile programladım ve boşluk testinde 1 tane error veriyordu bundan olabilirmi?

    CEVAPLA
  4. Erhan27

    Hasan Bey. Öncelikle şuna cevap vereyim picleri programlarken kesinlikle hata oluşmaması gerekiyor. sizin yaşadığınız problemi bende yaşamıştım elimde JDM programmer vardı bu yazılımı piclere yazarken hep hata oluşturuyordu. çözüm olarak üniversitedeki laboratuarda bulunan SUPERPRO model 280U diye bir programlaycı vardı onu kullandım hiç hata vermeden programlamıştı. Elinizdeki programlayıcının nasıl olduğunu bilmiyorum ama birçok rogramlayıcıda voltaj yetersizliğinden dolayı programlama yaparken hata veriyor bunu göz önünde bulundurun derim.

    İkinci sorunuza cevap olarak şöyle bir cavap veriyim. Devreye enerji verdiğinizde çeken röle pic’in 3 numaralı bacağına bağlı olan röledir. bu çıkışın özelliği açık kolektör ucu olması Devre şemasına dikkat ettiyseniz çıkışlardan sadece bu bacağa 1k lık bir direnç bağlanmıştır. toparlamak gerekirse bu uç ilk çalışma anında diğerlerinden farlı olarak röleyi aktif hale getirir. daha sonra bu rölenin tuşuna basarak kapatabilirsiniz. röleye bağlayacağız alıcıyıda bu çıkışın özelliğine göre adapte ederek bağlayabilirsiniz.

    CEVAPLA
  5. mesut

    Hocam bu devrenin çalışması tekilmi yoksa aynı anda birkaç roleyi kontrol edebilirmyiz ?

    CEVAPLA
  6. Erhan27

    Mesut bey: Devrede istediğiniz röleyi istediğiniz gibi çalıştırabilirsiniz. Birbirlerinden bağımsızdırlar. istediğinizi açın istediğinizi kapatın. aynı anda istediğiniz kadar röleyi kontrol edebilirsiniz.

    CEVAPLA
  7. Mesut

    Sağ olun erhan bey bu devreyi yapacağım rf modül olarak ne önerirsiniz bide 433 mhz modüllerin çekim mesafesi ortalama ne kadar oluyor ?

    CEVAPLA
  8. Furkan

    iyi çalışmalar arkadaşlar ben devreyi 4 röle alıcı verici olarak tasarladım ve bendede aynı sorun var bütün herşey dogru devreye enerji verdigim halde 1röle hemen açılıyor sonra butona bastıgımda kapanmıyorda devreyi iki kere farklı ayaklardan alıp tekrar cizdim yine olmadı kodlamaya gelince pıc attım atarken hata oluşmadı ama belki kendi içinde oluşturuor onu göstermiyor bize onu bilmyiorum beim bu bitirme ödevim oldugu için çok ugraşıyorm ama hala bi sonuca varamadım ? yardımcı olurmusunuz eger isterseniz kendi cizdigim devreyide size yollarım tek fark röleler eksik o akadar başka hiçbir ayarıyla oynamadım ?

    CEVAPLA
  9. Hasan

    Furkan kardeşim büyük ihtimalle programı atarken bir problem oluyor bende yaşadım aynı sıkıntıyı kullandığın programlayıcı ne _?

    CEVAPLA
  10. Furkan

    tamam arkadşlar uzun ugraş sonucunda buldum sorunu.. benim kullandıgım rf datas baktım 3 voltluk ama devreden ona gelen enerji 5volt bu devreyi yapan kişinin kullandıgı rf baktım 3/12 volt arası benimki o yüzden çalışmıyordu degiştim rf leri 5voltluk aldım taktım şimdi düzenli çalışıyor.

    CEVAPLA
  11. hasan

    brenner 8 kullanıyorm şöyle bir hata alıyorum neden olabilir :

    Blank-Check :
    ## 264 error(s) in FLASH
    — ID is blank
    — EEPROM is blank
    (– 1 error(s) in CONFIG, don’t care)

    CEVAPLA
  12. Tolga

    arkadaşlar ben bu devreyi yaptım gayette güzel çalışıyor. öncelikle emeği geçenlere teşekkürler. hem bas çalış, bas durdur hemde bas çalış, çek durdur. şeklinde iki hex ile farklı farklı çalıştırdım.
    Fakat bir eksiğim var ben butona basınca röle çeken, bırakınca röle bırakan devreyi aynı anda iki ve daha fazla butona basıncada çalışacak şekilde istiyorum yani 5 butona aynı anda bastığımda 5 i birden çekiyor olmalı acil yardımlarınızı rica ederim…

    CEVAPLA
  13. Tolga

    Yukarıda sorduğum sorun yeni program yazılarak çözüldü fakat aynı alanda 2 devre çalıştırmam lazım alıcı verici frekanslarını nasıl değiştiririm devrelerdeki kristali farklı seçsem 3.küsürlü mesela frekanslar karışmadan olurmu

    CEVAPLA
  14. Tolga

    o da oldu sorun yok ben destek alamadım bari başkaları faydalansın..

    CEVAPLA
  15. Muhammed

    bu kart’dan dilediğiniz kadar yapıp kullanabilirsiniz ancak içerisindeki komutların şifrelerini değiştirmek şartıyla.

    CEVAPLA
  16. onurhan onur

    hocam iyi günler 200 300 metre kapalı alanda dolaşan bir forklifte 50 adet bağımsız olarak çalışan makinadan 50 adet vericiyle 1den 50 ye kadar kod gönderip forklifte ki display ekranına kod göndermek istiyorum 1 nolu makinadan giden sinyal forklift ekranında 1 yazacak bunun gibi devreye ihtiyacım var makinanın malzeme bittiğini forklifte aktaracak bir devre rf kontrol olması gerekiyor yaptığınız bu devre benim işimi görür mü ?

    CEVAPLA
  17. Bekir

    Tolga arkadaş çözdüğün devrenin yeni halini burada paylaşmanı bekliyoruz.

    CEVAPLA
  18. barış ateş

    arkadaşlar bu devreyi yapabilmek için gerekli olan devre çizimini nereden bulabilirim.

    CEVAPLA
  19. Tolga Karabulut

    Tuzla anadolu meslek lisesi projesi için devrenizi kurduk sorunsuz bir şekilde çalışıyor teşekkürler ..

    CEVAPLA
  20. yunus

    devreyi yaptım ama çalıştıramadım data uçlarını bir birine bağladığımda role kafasına göre çekiyor bırakıyor nerede yanlış yaptım acaba bir yardımcı olurmusunuz

    CEVAPLA
  21. salim

    değerli hocam paylaşımızınız için ve çok teşekkür ederim benim mesleğim elektrik bobinaj amatör olarak ilgimi çeken devreleri yapıyorum bu devreyide yapmak istiyorum ancak bir fikir edinmek istiyorum dosyayı indirdim devre bas çalış bırak dur olarak mı çalışıyor çalışmıyorsada benim için iyi olacak bas çalış bırak dur olarak yapıp hex dosyasını gönderirseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim

    CEVAPLA
  22. ismailalgin

    Hocam öncelikle kolay gelsin mikro c biliyorum azda olsa benim bi sorum olacaktı yanılmıyorsam uart iletişim yok çok yere baktım herkes uart ile yapmış acaba siz nasıl yaptınız bilgi verebilir misiniz yani nasıl ra uçlarıyla veri transferi yaptınız çok yararlı paylaşım bende usb kontrollü yapıyorum ancak rf modülde sıkıntılarım yardımcı olurmusunuz ismailalgin1901@gmail.com dosyaları paylaştığınız için çok teşekkürler çoğu insan yapmıyor böyle ah bide ben tamamlasam şu devreyi offf 2 haftadır uğraşıyorum bi allahın kulu yardım etsin…

    CEVAPLA
  23. Seçkin

    Uart iletişimini yazılımsal olarak destekleyen derleyiciler mevcut.CCS C gibi…

    CEVAPLA
  24. gevv

    projeyi hazırlayan @erhan27 kardeşimize sormak gerekli projenin kaynak bağlantısını verdim forumdan sorabilirsiniz

    büyük ihtimal hazırladığı PCB üzerinde kişisel bilgilerini yazmıştır o bilgilerin görünmesini istemediği için resim üzerinden silmiştir

    CEVAPLA
  25. Murad

    Arkadaşlar x1 ve x2 cristallerin degeri ne olmalı yardımcı olurmusunuz?

    CEVAPLA
  26. Halil Doğru

    erhan hocam bu devreyi Pıc16f628a ile nasıl tasarlarız yardımcı olursanız sevinirim şimdiden saolun

    CEVAPLA
  27. Emre Bakaç

    hocam devre ne kadara mal oldu birde kaç voltta calışmaktadır devre

    CEVAPLA
  28. Mehmet Yıldırım

    Hocam kolay gelsin. Antenleri hangi cins kablodan yaptınız ve bu alıcı verici kartları su anda piyasada pek yok sanırım alternatif olarak bacakları uyan aynı frekansta alıcı verici buldum. daha doğrusu alıcı buldum da verici bulamadım vericiyi nerden bulacağım yardımcı olur musunuz ? Detaylı bir özet geçer misiniz yeniyim bu işte 🙁

    CEVAPLA
  29. murat eskir

    selamlar ben okulda 16lı röle ile yapacagım bir türlü çıkamadım asite atınca hata düzeltmesi zor oluyor ne olur 16lı röle olanı nasıl yapabılırım bana yardımcı olur musunuz?2 hafta sürem var

    CEVAPLA
  30. arda

    hocam ben yaptım devreyi 2 röle çalışıyor diğerleri çalışmıyor sizce problem nedir

    CEVAPLA
    1. murat eskir

      arda hocam lütfen banada yardımcı olun 433 mhz modülü hangisinden aldınız

      CEVAPLA
  31. murat eskir

    s.a arkadaslr bende normal 433mhz alıcı var 4 pini var nasıl bağlarım data girişi nereye

    CEVAPLA
  32. UĞURCAN

    ARKADAŞLAR DEVRE ÇALIŞIYOR İLK YAPTIĞIMDA ÇALIŞMADI ÇÜNKÜ RF ALICI VERİCİ 5 V OLANINDAN ALINMALI VE RÖLELER 12V VOLT DEĞİL 5 VOLT OLARAK ALINMALI ONUN HARİCİNDE SİSTEM GAYET GÜZEL ÇALIŞIYOR

    CEVAPLA

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.