Akustik Anahtarı Alkış İle Lamba Çalıştırma

Akustik Anahtarı Alkış İle Lamba Çalıştırma

Akustik Anahtarı devresi CD4011 CD4001 Cmos entegreleri üzerine kurulu besleme voltajı 12 volt dc mikorofon üzerinden alınan sese göre cd4001 entegresinin çıkışına bağlı röle çalışıyor. Yazar devre uygulamasında röle kontaklarına lamba bağlamış alkış ile devre çıkışında ki röleye bağlı lambayı çalıştırıyor… Devre üzerindeki P1 100K trimpot ile ses hassasiyeti ayarlanabiliyor.

acoustic-switch-lights-contacts-relay-lights-refrigerator-fan

acoustic-switch-12v-relay-anahtari-alkis-lamba-yakma

Kaynak: sokdinantelektronus.blogas.lt/akustinis-jungiklis-137.html

Paylaş:

49 Yorum

  1. B
    burak

    Bu devre cd4011 ve cd4001 program kullanıldı mı eğer kullanıldıysa bu programlar nelerdir öğrenebilir miyim?

    Yanıtla
  2. S
    Serkan ŞAHİN

    4011 ve 4001 entegreleri pic değildir.. Üzerine program filan yüklenmiyor… Kolay gelsin iyi çalışmalar…

    Yanıtla
  3. B
    burak abat

    o zaman devre de programlanacak bir şey yok sadece devre montajı gerekiyor bilginiz için teşekkürler

    Yanıtla
  4. H
    Hasan

    Devreyi yaptım gayet güzel çalışıyor fakat benimki çift alkışda değil tek alkışda çalışıyor 😀 Pot ile ayarlıyabiliyoruz galiba çift alkışa…

    Yanıtla
  5. F
    fikret

    baskı devresini çıkartamadım kağıda ayarlayamadım bir türlü pdf dosyası falan varmı elinde yada birebir baskı devre jpg de olabilir. yükleye bilirmisiniz? teşekkürler.

    Yanıtla
  6. F
    fikret

    kagıda çıkartmak istediğimde tam sayfa baskı devre çıkıyor:)

    Yanıtla
  7. G
    gülnaz

    bende devreyi yapmak istiyorum fakat baskı devre şeması ve malzeme listesi yok.. yardımcı olacak biri ???

    Yanıtla
  8. S
    Serkan ŞAHİN

    Devrenin dosyalarının olduğu linki tıklayıp indirirseniz içinde snd_sw_sche-tai_3.gif isimli resimde hem şema hemde parça listesine ulaşabilirsiniz.

    Ayrıca s.sw.rar adlı dosyanın içinde pcb resmi var ama ölçekli olmadığı için kağıda aldığınız çıktıda büyük kalacaktır. Belli oranda küçültüp deneyebilirsiniz ben genelde 3-5 çıktıda tutturuyorum ölçüyü…

    Kolay gelsin iyi çalışmalar..

    Yanıtla
  9. M
    metehan

    malzeme listesinde 1n4007 var ama devrelerde nereye konulacağını bulamadım ..! yapan birisi varsa yardımcı olsun lütfen..!

    Yanıtla
  10. B
    Barış YAKUT

    Metehan, rölenin yanındaki D1 diyotu 1n4007.

    Yanıtla
  11. M
    metehan

    yaptım ama yine çalışmadı ? ışık yanıyor ama sese tepki yok

    Yanıtla
  12. T
    Tevfik

    Acaba bu devreyi nasıl normal her evde olan ampule entegre edebiliriz ?

    Yanıtla
  13. E
    emre

    devre çalışmıyor
    sadece led yanıyor

    Yanıtla
  14. A
    alican

    bu cd4001 ve cd4011 entegrelerinin kapılarında 1 0 dağılımı nasıl oluyor yani j k flip flpo gibi davranıyor sanırım bu kapılar ama tam olarak yerleştiremedim 1 0 olayını kafamda.

    Yanıtla
  15. C
    Can

    Hocam bu sistemin baskı devresi hangi programla çizildi acaba elinizde baskı devre ve devre çizimleriyle ilgili başka görsel veri varmı teşekkürler..

    Yanıtla
  16. F
    Furkan

    arkadaşlar burada kullanılar mikrofonun bir adı modeli falan var mı nereden edinebilirim acemiyimde 🙂

    Yanıtla
  17. N
    ne önemi var

    furkan kapesitif mikrafon bu. basit elektronikçilerde bulabilirsin 1 liralık bişey

    Yanıtla
  18. M
    Metehan

    Devre düzgün çalışıyor diyotu yanlış yere bağlı yormuşum…)

    Yanıtla
  19. Z
    zaferr

    hocam çıkış voltajı 9v mı yoksa 220v mı oluyor bu devrede

    Yanıtla
  20. Z
    zaferr

    bir de sadece alkışa mı tepki verıyor yoksa başka seslere de tepki veriyor mu yapanlar yardımcı olursa sevinirim

    Yanıtla
  21. B
    busra

    bu entegreler programlama gerektirir mi?

    Yanıtla
  22. Z
    zfr

    yok gerekmıyor

    Yanıtla
  23. Y
    yasir

    sadece alkışa mı tepki verıyor yoksa başka seslere de tepki veriyor mu yapanlar yardımcı olursa valla çok güzel olur

    Yanıtla
  24. Z
    zfr

    alkış sesınle aynı frekansa yakın seslere duyarlı

    Yanıtla
  25. :
    :(

    herkese hayırlı akşamlar .arkadaşlar devrenin aynısı yaptım .enerji verir vermez led yanıyor röle cekiyor fakat herhangi bir alkış sesine hiç bir tepkime yok .ellerim ağrıdı alkış yapmaktan 🙂 cevaplarınızı merakla bekliyorum şimdiden teşekkür ederim .iyi forumlar

    Yanıtla
  26. A
    Andaç

    arkadaşlar devrenin toggle (tersleyici) olayını açıklayabilicek birisi var mı?

    Yanıtla
  27. C
    comili

    arkadaşlar devrenin baskı devresini yaptım iki gündür canla başla uğraşıyorum ama ne yazıkki calıştıramadım bu ikinci mesajım. yardımcı olan çıkmadı .lütfen birisi yardım etsin led direk yanıyor röle ucuna 2 volt direk geliyor ama hiç bir tepkime yok .ve r8 direnci yanıyor enerjilenir enerjilenmez bütün umudum tükendi .adminim belki bu mesajı yayınlamıcaksın ama gerçekten zor durumdayım ve büyük ümitlerle yaptığım devrem çalışmıyor hayal kırıklığım çok büyük lütfen yardımcı olun 🙁 [email protected]

    Yanıtla
  28. $
    $MiLYoNeR$

    Yapacaklara ve yapıpda çalıştıramayan arkadaşlara sesleniyorum baskı devrede olmayıp cizimlerde olan bir diyot var onu harici olarak baplamayı unutmayın …

    Yanıtla
  29. C
    comili

    ustam söylemiş olduğun diyodu bağladım .yanan direnç şimdi yanmıyor ama yine çalışmıyor devre .sonraki adımda diyodun yokluğunda zarar görmüş olan bir eleman olmuşmudur ??

    Yanıtla
  30. $
    $MiLYoNeR$

    Evet olmuş olabilir entegreleri değiş diyodu da doğru yere bağladığından emin ol. 10 k pot ada dikkat et kalitesiz ise bazen sorun çıkarabiliyor.

    Yanıtla
  31. E
    Erhan

    indirme linki açmıyor yenilermisiniz.

    Yanıtla
    1. G
      gevv

      açılması lazım kontrol ettim sorun yok

      Yanıtla
  32. L
    levent

    trafo kaç watt olacak

    Yanıtla
  33. M
    mcdevrim

    Arkadaşlar devreyi dün yaptım işyerimin aydınlatması için kullanıyorum. Gayet sağlıklı çalışıyor şimdilik bir sıkıntı olursa yine paylaşırım.

    Yanıtla
  34. S
    Serhat kaya

    S.a arkadaşlar daha dün bitirdim devreyi gayet güzel bir şekilde çalışmaktadır.Tek hatam entegreleri ters baglamışım.onuda düzelttikden sonra hiç bir sıkıntı olmadı gayet hoş bir şekilde çalışmaktadır.İhtiyacı olan arkadaslara gerekli bilgiyi verebilirim.Daha dün bitirdigim için bilgilerim gayet taze bir biçimdedir.Sıkıntısı olan ulaşabilir her türlü yardıma açığım dostlar..

    Yanıtla
  35. B
    BerkayC

    Arkadaşlar aynı görüldüğü gibi yaparsak herhangi bir sorun çıkarmı ? İlave veya değiştirilecek birşey varmı. Cevap verenlere şimdiden teşekkürler.

    Yanıtla
  36. H
    Hırslı

    S.a Arkadaslar devreyi boarda kurdum direk lamba yanıyor rolede cekiyor sorun nerede acaba?

    Yanıtla
    1. ö
      ömer

      röle kontaklarından aktif olanı değil diğer kontaga bagla deaktif olana. röle cektiği zaman yansın direk yanmasın

      Yanıtla
  37. B
    bir dost

    led yanıyor bende rölede çekiyor fakat sese tepki vermiyor aynı şekilde kalıyor arkadaşlar bilgisi olan varsa acil aynı sorunla karşılasan varsa bir yardım etsin çözen varmı ?

    Yanıtla
  38. B
    bir dost

    tranzistoru ters yapmışım onu düzeltim bu seferde süreli gibi yanıp sonuyor potlada süresini ayarlıyorum sanki yardım lütfen

    Yanıtla
  39. H
    Hırslı

    Hiç yapan yok mu arkadaşlar devreyi? Devreyi son kez bir umutla kuruyorum yapabilirsem resmini atıcam yapamayanların hayır duasını alırız en azından (: Projeyi aldık başa bela ettik herkes sorunsuz çalışıyor yazmış onlara inanarak iş tuttuk hadi bakalım hayırlısı…

    Yanıtla
  40. E
    emre

    1n4007 devrede yok nereye bağlanacak

    Yanıtla
  41. O
    Oğuzhan Oğuztürk

    Arkadaşlar devreyi yaptım led yanıyor elimi çırptığımda led yanıp sönüyor fakat priz girişine taktığım 12V DC ile calışan lamba bir türlü yanmıyor !! Yardımcı olursanız sevinirim

    Yanıtla
  42. A
    Alperen Özdemir

    Diyotu nereye bağlıyoruz

    Yanıtla
  43. C
    corç

    hocam sadece devrenin şeması mevcut diger baglantılar ??? için yardım edebilirmisiniz bir link fln ii olur

    Yanıtla
  44. E
    emre

    devreyi yaptım ama röle açıyor kapatıyor sabit durmuyo sebebi nedir ?tşkkrler

    Yanıtla
  45. F
    Fatih

    Devreyi yaptığımızda sadece alkış sesini mi algılar yoksa her sesi mi

    Yanıtla
  46. F
    Faruk Mumbuçoğlu

    merhabalar devreyi yaptım çalışıyor fakat rölenin bobin ucuna bağlayınca çalışmıyor rölede tetiklenmiyor röleyi sökünce sıkıntı yok röleyi denedim sağlam rölenin bacaklarına 12v geliyor anlamadım lütfen yardımcı olun

    Yanıtla
  47. M
    Mehmet Can

    2N3704 transistörü yerine kullanılabilecek başka bir eleman var mı?

    Yanıtla

Yorum Yap