MSP430 Launchpad Xilinx Spartan 3A XC3S200A Oyun Konsolu Projesi

| Haziran 19, 2023 Tarihinde güncellendi
MSP430 Launchpad Xilinx Spartan 3A XC3S200A Oyun Konsolu Projesi

Oyun Konsolu MSP430 Launchpad kit ve Xilinx Spartan 3A XC3S200A üzerine kurulu modül ile gerçekleştirilmiş proje açık kaynak tüm kod dosyaları ve eagle şema pcb dosyaları var. Ses, video (vga monitör) çıkışı ve iki Nintendo joystick bağlantı soketi var

PCBway Türkiye PCB Manufacturer PCB Assembly

msp430-xilinx-xc3s200a-msp430-launchpad-xilinx-vga

MSP430 Launchpad Oyun Paketi

Gameduino’ya dayanan GamingPack, MSP430 LaunchPad’inizi ses / video çıkışı ve iki Nintendo denetleyici soketi ile tamamlanan tam teşekküllü bir oyun konsoluna dönüştürür. Sadece bilgisayar monitörünüzü bağlayın, bir denetleyici takın ve hemen oyun yazmaya başlayın. PROJE ÖZELLİKLERİ – 400×300 Piksel VGA çıkışı – 256 16×16 Piksel eşzamanlı hareketli görüntüler – Karakter başına 256 renge kadar – 2 Nintendo (NES) denetleyicisi – Nostalji

GamePack, bir Xilinx Spartan 3A 200K Gate FPGA etrafında tasarlanmıştır. Gameduino ile aynı hareketli grafik oluşturma çekirdeğini uygular ve SPI aracılığıyla LaunchPad ile iletişim kurar. FPGA bit akışı yapılandırması, Linux’ta bir FTDI FT2232D geliştirme kartı ve Flashrom kullanılarak programlanan harici bir EEPROM’da saklanır . FPGA 1.2V dahili çekirdek voltajı, bir TI TLV70212 düşük bırakma regülatörü tarafından sağlanır.

Dirençli bir DAC, VGA arabirimi için çeşitli voltaj seviyeleri sağlar ve ses, 2 kanal dijital sesi 4KHz düşük geçiş filtresinden geçirerek elde edilir. Görüntüler ve seviye haritaları gibi büyük oyun verilerini depolamak için isteğe bağlı bir SPI EEPROM takılabilir. İki durum LED’i, FPGA’ya güç ve SPI veri aktarımını gösterir.

Klasik bir oyun deneyimi sağlamak için 2 Nintendo (NES) denetleyici soketi dahildir. Arayüzü basit olduğu ve çevrimiçi olarak kolayca satın alınabileceği veya dolabınızdaki bir kutuda bulunabileceği için bu proje için idealdirler.

PROJE ÖZELLİKLERİ

– 400×300 Piksel VGA çıkışı
– 256 16×16 Piksel eş zamanlı sprite görüntüleri
– Sprite başına 256 renk
– 2 Nintendo (NES) kontrolörleri

Ayrıca kaynak sitede BeagleBone ile çok daha gelişmiş oyun konsolu projeside bulunmakta

beaglebone-game

layers-required-for-one-case-case-designed-stack-up

LaunchPad GamingPack’in ağabeyi olan BeagleBone GamingCape, BeagleBone’unuzu NES, Gameboy, Sega GameGear ve hatta Doom gibi tüm klasikleri oynayabilen tam teşekküllü bir el tipi oyun konsoluna dönüştürür. Sadece 4 adet AAA pil takın ve en sevdiğiniz oyunları iş yerinizde anında oynamaya başlayın.

PROJE ÖZELLİKLERİ

– 320×240 16Bit Renkli TFT LCD
– Analog joystick + 2 Başparmak Düğmesi
– 3D Gyro, 3D İvmeölçer, 3D Manyetometre
– Kulaklık Çıkışı + Mikrofon Girişi

Destekler

NES
Oyun çocuğu
Oyun Boyu Rengi
GameBoy İlerlemesi
Sega Master Sistemi
Sega Oyun Donanımı
Kıyamet

GamingCape, orijinal Nintendo Gameboy’dan ilham alan bir avuçiçi oyun konsolu form faktöründe bir araya getirilen mevcut, açık kaynaklı BeagleBone pelerinlerinden oluşan bir gruptur. Başlıca yararlandığım dört tasarım, CircuitCo’nun LCD3, Audio ve Battery pelerinleri ve Chris Clark’ın Interacto’sudur.

Düzeni yapmak biraz zordu çünkü kasanın PCB’ye temas edeceği tüm alanların farkında olmam gerekiyordu. Bu, 5V güç kaynağı gibi bazı sıkı düzenlere yol açtı (üst katman, anahtarın hemen altında). Ayrıca 3D cayro ve ivmeölçer bileşenlerini bir kez tamamen yeniden düzenlemek zorunda kaldım çünkü uzak tutma katmanlarını devre dışı bırakmıştım ve içinde bulunduğum alanın vurulacağını fark etmemiştim.

Şematik yakalama ve PCB düzeni, CadSoft EAGLE’da yapıldı ve PCB’ler Silver Circuits tarafından üretildi. Şemalar, düzen ve CadSoft EAGLE dosyası burada bulunabilir ve malzeme listesi burada bulunabilir.

Kasa Tasarımı

PCB düzeninin çoğu başlamadan önce tüm sistem tamamen Autodesk Inventor’da modellenmiştir. Kasanın parçaları doğrudan PCB’nin üzerine oturduğundan ve yerleşimi yaparken bu alanların dışında kalmak için boyutlarının bilinmesi gerektiğinden bu gerekliydi. Logic Supply’den Rodney Hill, bana BeagleBone Black’in harika, doğru bir modelini sağlama nezaketini gösterdi ve bu çok büyük bir yardımcı oldu.

Kasa, Delrin’in lazerle kesilmiş 11 parçasından oluşan bir yığın olarak tasarlandı. Delrin’i ABS yerine seçtim çünkü McMaster’dan sipariş ettiğim iki örnek Delrin “daha siyah” görünüyordu.

Kasa, her iki taraftaki vidalarla altıgen ayırıcılara vidalanarak birbirine kilitlenir. Ayırıcılar yerlerine kilitlenir ve PCB’nin altındaki ilk 4 plakadaki altıgen kesiklerle dönmesi engellenir.

Bir 3D yazıcıya erişebilecek kadar şanslıydım ve lazer kesim için ödeme yapmadan önce tüm kasayı yazdırabildim ve tüm boyutlarımın ‘yeterince yakın’ olduğundan emin oldum.

Üretim maliyetlerini azaltmak için mümkün olduğunca az farklı kalınlık kullanmak önemliydi. Tasarımımdaki tüm parçalar 1/8″ ve 1/32″ sayfalardan kesildi. Kesilmesi için gönderdiğim düzenler 24″x12″ sayfalar içindir ve iki kasa oluşturmaya yetecek kadar parça verir:

Öykünücüleri BeagleBone üzerinde çalışır duruma getirmek biraz zor oldu. Görünüşe göre birçok Linux emülatörü aktif olarak korunmuyor ve hatta derlenmiyor. Şanslıyım ki, Gentoo bunlardan birkaçı için yamalar tutuyor ve ben portage kullanarak yamalı bir kaynak ağacı getirebildim.

NES öykünücüsü fceux için, Gentoo ana bilgisayarımdaki kaynağı getirip, paketinden çıkarıp yamalayabildim ve ardından onu yerel olarak derlediğim BeagleBone’a gönderebildim. Ekranı ortalamak için yama yapmak zorunda kalmama rağmen Fceux iyi çalışıyor gibi görünüyor:

Gameboy öykünücüleri için, VisualBoyAdvance’in başvurulacak yer olduğu görülüyordu. Yine portage’den yamalı bir sürüm aldım ve onu BeagleBone’da derlemeye çalıştım ama bu sadece uzun sürmedi, aynı zamanda muazzam miktarda RAM tüketti. Bir noktada takas alanı olarak bir USB flash sürücü kullanıyordum. Derlemenin başarısız olduğunu söylemeye gerek yok. Gerçekten uygun bir ortam kurmamış olmama ve ana bilgisayar sistemleri başlık dosyalarımı kullanmama rağmen, tamam gibi görünen çapraz derlemeyi bitirdim.

Doom için, hemen hemen “işe yarayan” bir SDL bağlantı noktası bulacak kadar şanslıydım ve bu, inşa bile etmeyen yarım düzine diğerini denedikten sonra canlandırıcıydı.

Osmose için, birisinin Raspberry PI üzerinde çalışmasını sağladığı bir forum gönderisi buldum. O da hemen hemen “işe yaradı”.

Tüm öykünücülerin paylaştığı ortak sorun, işlemek için SDL kullanıyor olmaları ve BeagleBone’un gerçekten OpenGL’yi desteklememesidir. Bu, ekranı tamsayı olmayan birimlerde büyütmenin gerçekten pahalı olduğu anlamına gelir. Videomda tüm öykünücülerin orijinal sistem yerel çözünürlüğünde çalıştığını fark edeceksiniz.

Kaynak: http://bear24rw.blogspot.com/2012/07/msp430-launchpad-gamingpack.html

Tüm projeler için alternatif;

msp430-launchpad-xilinx-spartan-3a-xc3s200a-oyun-konsolu-projesi-dw-link

Şifre-Pass: 320volt.com

Yayım tarihi: 2013/08/01 Etiketler: , , , , ,



2 Yorum “MSP430 Launchpad Xilinx Spartan 3A XC3S200A Oyun Konsolu Projesi

  1. olcayolcay

    Adam sıfırdan oyun konsolu yapıyor. Var mı ötesi.

    CEVAPLA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir