Baskı devre asit havuzu için sallama makinesi

| Haziran 2, 2023 Tarihinde güncellendi
Baskı devre asit havuzu için sallama makinesi

PCB Bakır plaket üzerine baskı devre çıkartma işleminden sonra bakırı eritmek için 3 klorür ya da perhidrol, tuz ruhu karışımı kullanırız. Klorür uzun sürede PCB bakırını eritir perhidrol tuz ruhu karışımı asit ise çok zararlı gaz yayar solumak tehlikelidir ama çok hızlı bakır eritmesi yapar.

Basit bir düzenek ile yapılan asit havuzu, sallama makinesi her iki sistem içinde pratik bir çözüm uygulanmış. Uzun süre plaketi koyduğumuz kabı sallamak ya da zararlı gazları solumamak için oldukca işe yarar. Devrenin PIC Yazılımı swordfish ile hazırlanmış kullanılan Mikro denetleyici PIC18F2620

Servo motor, uygun torka sahip metal dişli tipte olmalıdır. Plastik bir varyant bu tür kullanımla uzun süre kullanılamaz. Servo motoru monte etmek için bazı ahşap üzerinde düzenleme yapılmış.

PIC18F2620 Servo Motor Devre Şeması

pcb-asit-havuzu-basit-makina-PCB-Rocker

PCB Asit Havuzu Ahşap Çerçeve

-machine-for-acid-pool-1

pcb-rocker-printed-circuit-shaking-machine-for-acid-pool-2

Evde kendi Baskılı Devre Kartlarını (PCB’ler) üreten herkes ya ticari bir aşındırma tankına sahip olacak ya da süreç tamamlanana kadar asitleme solüsyonunu elle sallayacaktır. Ticari modellerin fiyatlarının 70 ila 150 dolar arasında olduğu göz önüne alındığında, burada bazı DIY’lerin uygun olduğunu düşündüm. 20 $’dan daha az parça karşılığında, işi gayet iyi yapan bunun gibi kendi PCB Rocker’ınızı yapabilirsiniz.

“Neden?” diye soracak birilerinin olduğunu biliyorum. (büyük olasılıkla kendi PCB’lerini yapmamışlardır). Asitleme solüsyonunu çalkalamadan, PCB büyük olasılıkla eşit şekilde aşındırmaz ve önemli ölçüde daha uzun zaman alır.

Kendi PCB Rocker’ınızı oluşturmanın doğru ya da yanlış bir yolu yoktur, sadece işi bitirmek için elinizde olanı kullanın. Keşfettiğim bazı ilgi çekici noktalar var.

Servo motor, yeterli torka sahip metal dişli tipte olmalıdır. Bu tür bir kullanımda plastik bir varyant uzun süre dayanmayacaktır. Servo motoru barındırmak için bir kerestede bir oyuk yaptım. Kullandığım kereste, kurşunun bu şekilde dışarı çıkması nedeniyle servo motoru yerleştirmek için biraz kalındı.

Çalışma açısından önemli bir sorun, servonun bir sapmadan diğerine yumuşak geçişler yerine titriyor gibi görünmesiydi. Hem külbütör ağırlığının hem de hareket eden sıvının yarattığı dinamik kuvvetler, zayıf servo için çok önemliydi ve sonuç, bir taraftan diğerine oldukça ürkek bir yolculuktu. Bu, aşağıda gösterildiği gibi bir lastik bant kullanılarak elde edilen, dinamik kuvvetlerin sönümlenmesine yardımcı olmak için statik bir kuvvet uygulanarak karşılandı;

Lastik bant işi gördü, yine de burada ve orada gözle görülür bir sıçrama olmasına rağmen (bu şekilde hareket eden su ile beklenebilir). Lastik bandın aslında iki amacı vardır, statik sürtünme ve bilinen başlangıç durumu. Daha sonraki (bilinen başlangıç durumu), servo denetleyici güç uygulamasında istemeden servoyu ters yönde sürmeyeceğinden, bunun yerine rocker’ı başlangıç durumundan ters yöne doğru hareket ettirmeye başlayacağı için önemlidir.

Hem servonun hem de arka pivot noktasının dikkatli bir şekilde hizalanmasının, tüm hareket aralığı boyunca düzgün çalışmayı sağlayacağına dikkat etmek de önemlidir. Arka pivot noktası (yukarıda gösterilmiştir), sadece delikler arasına yerleştirilmiş 5 mm’lik silindirik bir plastik parçaya sahiptir.

Kaynak: http://digital-diy.com

baski-devre-asit-havuzu-icin-sallama-makinesi

Şifre-Pass: 320volt.com

İlgili bir yazı; Baskı devre asit havuzu için basit sallama makinesi

Yayım tarihi: 2010/08/04 Etiketler: , , , , ,



3 Yorum “Baskı devre asit havuzu için sallama makinesi

  1. suat enginsuat engin

    Güzel bir proje fakat gereksiz maliyet ve uğraş var gibi 2 buton ve bir kaç röle veya çok az mekanik uğraş ile bu devreye gerek kalmaz diye düşünüyorum. Tabi herkesin alanı farklı 😀

    CEVAPLA
  2. muratmurat

    bencede gereksiz neden ben baskıyı fotograf kağıda lazer yazıcıyla yapıyorum çok kaliteli ve kalın bir mürekkep yoğunlugu oluyor bunu zımparalayıp temizlediğim türkçesini bilmiyorum ama bakır plaka diyeyim ütüyle bir az ısıtıktan sonra kağıdı plakaya yapıştırıcı kulanmadam yapıştırıyorum ütüyü üzerine bastırıp kağıt renk değiştirinceye kadar uyguluyorum.

    Sonra bu işlem bitince soğuk suya bırakıyorum sonra tuz ruhu burda bulmak zor burda hobby elektironik dükkanlarında satılan netzmittel Natriumpersulfat kulanıyorum bunu kulanışı ısıya daynaklı bir tencere içine iki su bardağı su ekliyorum 100gr olrak aldığım paketin bir kısmını tencereye boşaltıp altınada tekli elektirikli ocağı koyup altını açıyorum devamlı çok yüksek sıcaklıkta kaynatmıyorumda arada su eklemekde gerekiyor.

    Su buhar olup gidiyor çünkü ve şuana kadar 8 9 tane foto kağıdı şart öbürr kağıtlarla olmuyor çizim sıcaklıktan hiç bir etkilenme olmadı çok harika sonuçlar aldım bu şekilde yaptığım zaman 10 dakikamı alıyor ve çok temiz bir şekilde çıkıyor burada özellik bana göre fotoğraf kagıdının murekkebi tamamen bakır plakaya bıraktığı için düşünüyorum bu şekilde 20 dakikami aliyoru toplam ….

    kendi çapımda ilgileniyorum bütün bilgilerimide bu siteden aldım daha çok pc konturollu bir quatrokopter yapamak sitenin devamlığı için burdaki herkese ve paylaştıkları için bütün ilgililere teşekkür ederim

    CEVAPLA
  3. muhammet turanmuhammet turan

    tamam senin yaptığın yolda güzel oluyormuş ama asetat kağıdı vede aydınger kağıdıylada çok güzel basılıyor sadece biraz daha pratik yapman gerekli asetatta senin yazıyı okudum tuz ruhu yerine kireç sökücü kimyevi maddeler satan bir dükkandan da hidrojen per oksit al bunları kullan çok daha hızlı vede iyi bir sonuç alacağına eminim. çözeltiyide şu şeklde hazırla. kireç sökücütü pcb nin seviyesine kadar dök üzerinede çok az bir miktar hidrojen peroksit ekle sllamaya başla. hidrojenin 1 plaket için dökeceğin miktar gazoz kapağınin hacmi kadar kullana bilirsin.. ama asit makinasıda güzel dakta yerine direk kabı monte etsen daha da hafif olurdu.

    CEVAPLA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir