PIC18F2550 ile VGA Oyun Devresi

| Mart 21, 2021 Tarihinde güncellendi
PIC18F2550 ile VGA  Oyun Devresi

PIC18F2550 ile gerçekleştirilen Video oyun devresi görüntü açısından yüksek kalite olmasada kaynak kodları, devresi ile sistemin çalışması konusunda iyi bir örnek. Program HT-PICC18 ile yazılmış. Programın yürütülmesi için OSA RTOS kullanılmış. Ayrıca PIC18 Video Oyunu projesinin prensiplerini açıklamak için, PIC18’de VGA metin terminali projesinin kaynak kodları ve detayları paylaşılmış

Denetleyici: PIC18F2550
Frekans: 48 MHz (12 MIPS)
RTOS: OSA
VGA: 256 × 200 piksel, 15 renk
Ses: 4 – müzik, 1 – oyun efekti
Örnekleme frekansı: 15 kHz
Oyun alanı: 40 × 20
Oyun alanının görünür alanı: 16 × 12

Oyun animasyonlu nesneler içeriyor: küçük bir adam, kelebekler, ateşli silahlar, elmaslar, bir ev, patlamalar, çizim kodunun bu nesne için hangi sprite seçileceğini bilmesi için verileri belirli bir süre ile güncellemek gerekir. Bu görev, oynatma alanının sekiz yüz hücresinin tamamı boyunca bir döngüde gerçekleştirilir ve animasyon aşamasından sorumlu tüm animasyonlu nesnelerin iki düşük dereceli bitini günceller (her animasyonlu nesne için 4 hareket fazı sağlanır). çünkü Bu görev uzun bir süre gerçekleştirilebilir, daha sonra her kırk hücre işlendikten sonra görev kontrolü zamanlayıcıya döndürür.

pic18f2550-vga-game-circuit-board-pcb-schematic

Oyun algoritmasının görev işlemi, her 16. kareyi (saniyede 4 kez) çizdikten sonra etkinleştirilir ve oyun alanını güncelleme adımını gerçekleştirir. Tüm hücrelerinden geçerek görev, hareket etmesi gereken nesneleri arar, yörüngeye bağlı olarak onlar için aşağıdaki konumu hesaplar ve aynı zamanda oyunun kurallarına uyar: örneğin, hareketli bir nesnenin (bir adam veya bir kelebek) uçan bir taşla çarpışması patlamaya yol açmalıdır ; patlama, titanyum duvar hariç, 2 hücre yarı çapındaki her şeyi yok eder.

Görev oldukça uzun bir süre gerçekleştirildiğinden, bazen (her kırk hücreyi kontrol ettikten sonra) kontrolü zamanlayıcıya aktarır, böylece müzik oluşturma veya ses efektlerini işleme görevi kontrol edilebilir. Oyun alanının sekiz yüz hücresinin tümünü kontrol ettikten ve işledikten sonra, Task_Game , oyunun bu adımına eşlik etmesi gereken bir ses kodu ile kısa bir mesaj gönderir, örneğin bir patlama sesi veya elmas düşen veya yiyen bir taş. Bu adıma herhangi bir ses eşlik etmiyorsa, mesaj gönderilmez.

Kaynak: pickit2.ru

Alternatif Dosya indirme LINK listesi (TXT formatında) link-26565a.zip

Yayım tarihi: 2020/02/21 Etiketler: ,



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir