Ayarlı güç kaynağı projeme devam ( 0 - 30 volt 0 - 10 amper )

Başlatan serkan_48, 14 Ekim 2014, 20:58:50

erg123

Ups sistemi gibi guzel olur flatron upslerde otuyor bunada uygulanir kisadevrede asiri yukte merakla bekliyorum ustalarim

Kemal88

Alıntı yapılan: Flatron - 26 Mart 2015, 18:21:30@ Kemal88
Şimdiden kutu mutu  entegre mentegre  tedarik edelim :)
Güç kaynağına espri olsun diye ses de eklemeyi düşünüyorum
10 amper çekerken güç kaynağından
"Abi hiç insaf yokmu  çok ısındım ,kendimi gorumaya geçtim "  :)
yada bir anda çıkış kapandığında "Korkma yanmadım sigorta attı" falan

Abi valla çok yapasım var inan ki ama şu an iş bakıyorum. Öncelikle osiloskop almam lazım. Tedarik işi kolay aslında hele bi de antalya ya yerleşirsem daha kolay. Ses de ekleriz abi, yeterki coşkuyu verelim :) Yapılmayacak şey değil fakat işte kılı kırk yardığımdan herşey tam öğrenip öle başlayayım diyorum ki sonraki yapacak arkadaşlara da örnek bişi çıkabilsin. Yapmaya başladığımda haberdar ederim zaten sizleri.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

serkan_48

@Kemal88

Eğer Antalya'ya yerleşirsen seninle iyi argeler yaparız. Bende Antalya'dayım. seni 4 gözle bekliyorum daha tanışamadık ama memleket havası bile başka oluyor.

smps olayını bende kurcalıyorum ama daha tam verimli bir sistem kuramadım.


Kemal88

Alıntı yapılan: serkan_48 - 26 Mart 2015, 19:26:49@Kemal88

Eğer Antalya'ya yerleşirsen seninle iyi argeler yaparız. Bende Antalya'dayım. seni 4 gözle bekliyorum daha tanışamadık ama memleket havası bile başka oluyor.

smps olayını bende kurcalıyorum ama daha tam verimli bir sistem kuramadım.

Tanışırız ayıpsın :) Hatta beraber dediğin gibi deli gibi sistemler yaparız :) 17 sinde emo nun dersi var ona gelicem artık o zaman iyice iş bakıcam oralarda. Bi şekilde bulucam iş.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

serkan_48

Alıntı yapılan: erg123 - 26 Mart 2015, 19:37:41http://www.diysmps.com/forums/showthread.php?236-Cheap-smps-base-on-TL494-pwm-half-bridge-AC-DC serkan ustam soyle bir smps var ne dersin buna sitede yok yok resmen

Malesef içeriği göremiyorum dostum üyelik istiyor.

Asıl ne istiyorum biliyormusunuz işte istediğim şöyle bir devre. Blogumuzda mevcut zaten ama yapması çok karışık.

https://320volt.com/sg3525a-0-30v-0-20a-smps/




[mergedate]1427392500[/mergedate]
Alıntı yapılan: Kemal88 - 26 Mart 2015, 19:43:01Tanışırız ayıpsın :) Hatta beraber dediğin gibi deli gibi sistemler yaparız :) 17 sinde emo nun dersi var ona gelicem artık o zaman iyice iş bakıcam oralarda. Bi şekilde bulucam iş.

Kısmet haberleşelim görüşürüz umarım.

İş konusunda kriterlerini yazarsan bende burdan bi yandan bakayım olurmu?

Kemal88

Aslinda herhangi bir kriterim yok sayilir, santiye olur, proje cizip tasarlayan sirket olur, antalya diye bakiyorum. Yani merkez agirlikli bakiyorum, alanya gibi uzak ilcelerine bakmiyorum. Daha cok antalya merkezdekilere bakiyorum. Tamamdir oraya yerlesirsem haberlesiriz.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

memleket

Alıntı yapılan: serkan_48 - 26 Mart 2015, 19:55:52Malesef içeriği göremiyorum dostum üyelik istiyor.

Asıl ne istiyorum biliyormusunuz işte istediğim şöyle bir devre. Blogumuzda mevcut zaten ama yapması çok karışık.

https://320volt.com/sg3525a-0-30v-0-20a-smps/




[mergedate]1427392500[/mergedate]
Kısmet haberleşelim görüşürüz umarım.

İş konusunda kriterlerini yazarsan bende burdan bi yandan bakayım olurmu?

Dosyaları buraya yüklüyorum. Dileyen indirip inceleyebilir.

erg123

Serkan ustam istedigin devre muthis birsey sunu merak ediyorum blog da var 0-30v guc kaynagi diyelim biz bunun 12v unu kullandigimizda gerisi bosta kaliyor transistorler isiniyor bunu nasil engelleyebiliriz half pass devresimiydi neydi

serkan_48

erg123 dostum,

Lineer güç kaynakları doğru atık ısı çok oluyor.

Bu nedenle smps kullanmak bu atık ısıyı azaltacaktır. Ancak bizim yaptığımız sistemler atıyorum 24 volt 10 amperlik smps leri modifiye ettiğimizde dizaynı gereği çalışması gereken değerlerin dışına çıkarttığımız için ısınıyor. Aslında ayarlı smpsler yukarıda blog adresinde paylaşılan gibi daha detaylı bir uygulama olmalıki atık ısı daha az olsun.


erg123

Smps bu atik isiyi yok ediyorsa smps daha avantajli o zaman modifoyede  isi aciga cikmamasi icin transistor trafo emaye kalinligi ile cozuluyor galiba dimi ustam

serkan_48

smps elbette daha verimli ve atık ısıyı azaltıyor.

Bunu tel kalınlığı ile değil trafonun anahtarlama frekansı ve trafo sürülürken t on ve t off sürelerini değiştirerek çıkış voltajını değiştirir.

Bu konuyu aşağıdaki resimle çok iyi anlatılıyor. çıkış voltajı period içindeki pulse with ile ayarlandığını görebilirsin. Darbe genişliği ile çıkış voltajı ayarlanıyor.


erg123

http://danyk.cz/reg60v.html

3-60v 40a bir devre var netim yavas smps mi bilmiyorum
[mergedate]1427403991[/mergedate]
http://www.diysmps.com/forums/showthread.php?400-0-100v-0-30a-adjustable-SMPS

0-100 v 0-30a bir devre ama gene uyelik istiyor

serkan_48

erg123

Ilk veedigin devreyi daha once incelemistim. Cok hosuma giden bir decre olmasina karsin devredeki bobinler ozel oldugu icin yeterli bilgi ve malzeme olmadan o devreyi yapmak mumkun degil.


memleket

Alıntı yapılan: erg123 - 26 Mart 2015, 23:08:20http://danyk.cz/reg60v.html

3-60v 40a bir devre var netim yavas smps mi bilmiyorum
[mergedate]1427403991[/mergedate]
http://www.diysmps.com/forums/showthread.php?400-0-100v-0-30a-adjustable-SMPS

0-100 v 0-30a bir devre ama gene uyelik istiyor


erg123

Digeri memleket paylasti ama amperi ufak hosuna gider mi bilmiyorum ilki yapilir niye yapilmasin valla ustam imkanlarim olsa ben yapardim ne gibi imkan malzeme bulundugum yerde yok ilcedeyim ilde de olmayan zamanlar oluyor madiyat efendime soyliyim teknik bilgim pek yok teknik bilgim olmasada denerim

Kemal88

Yukardaki verilen tum convertarlardan cok daha kaliteli ve iyi olacak tasarlayacagimiz smps. En son verilen semada geri besleme deneme yanilma ile bulunmus, voltaj yerine akim kontrolu cok daha ii olur, cikisa iki tane lc filtre koyulabilir boylece cikista cok az ripple olabilir, geri besleme de hesaplara gore mumkunse pid gibi teknikler kullanilabilir, akim sinirlamada kullanilan direnc yerine trafo kullanilabilir, verim artar, degisik anahtarlama teknikleri kullanilabilir soft switching gibi, burdada verim artar, yuksek frekansta cikis min yapildiginda kontrol cok zorlasabilir, frekans dusuk tutulup daha iyi cikis kontrolu saglanabilir, gibi gibi. Iste tum bu sorular kafami kurcaladigi icin su ayarli smps e bir turlu baslayamiyorum :) Ve tabi en onemlisi tum bunlari hesaplara dayandiracagim icin su an bekleme asamasindayim.
"Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego, ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego" Albert Einstein

husnuler03

@Adnancoskun hocam sizin tasarımınızdaki regüle devresinde - üzerindeki (resetin altındaki) wattlı direnci fazla uzun süre akım çektiğinde yakıyorum...  bu direnci kısa devre yapıp kaldırsam ne gibi sorun yaşarım ??? 11 W taktım, onuda yaktım. ne önerirsiniz ???

Adnancoskun

Akım sınırlamasını o direnç ile yapılıyor, onu kisadevre ederseniz akim korumasını iptal etmiş olursunuz...
Kac amper akim çekiyorsunuz?
O direncin watt degeri de önemlidir ama daha yuksek akim cekmek istiyorsanız direncin watt degerini artırırken, ohm değerini dusurmeniz gerekir, ben bu devreden 5-6 amper akim çekiyorum fan ile transistörleri soğutuyorum... Bir sikinti yaşamadım

Direnc olarak kac ohm kac watt kullanıyorsunuz?
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

kifvet

Alıntı yapılan: Adnancoskun - 04 Nisan 2015, 15:34:05Akım sınırlamasını o direnç ile yapılıyor, onu kisadevre ederseniz akim korumasını iptal etmiş olursunuz...
Kac amper akim çekiyorsunuz?
O direncin watt degeri de önemlidir ama daha yuksek akim cekmek istiyorsanız direncin watt degerini artırırken, ohm değerini dusurmeniz gerekir, ben bu devreden 5-6 amper akim çekiyorum fan ile transistörleri soğutuyorum... Bir sikinti yaşamadım

Direnc olarak kac ohm kac watt kullanıyorsunuz?
adnan abi akım direncini ekran kartlarından çıkan fan ile birleştirsek ne gibi kazanımlar elde edebiliriz devrede?