Ayarlı güç kaynağı projeme devam ( 0 - 30 volt 0 - 10 amper )

Başlatan serkan_48, 14 Ekim 2014, 20:58:50

seron

şimdi farkettim:

doğrultucu devre var ise hem AC hem de DC ile çalışır ama mesele şu ki diyotların gerlim düşümü güç kaybı vs dolayısıyla akımı ölçtürebilecek misin? ölçtüreceksen ne kadar sağlıklı? bildiğim kadarıyla aphaniusmento böyle bir güçkaynağı yapmıştı senin sisteme benziyor serkan bir bak istersen: https://320volt.com/forum/index.php?topic=5005.msg23152#msg23152 gerçi o iki farklı kaynak kullanmış sanırım...

Adnancoskun

@ flatron kardesim. Pcb satmıyorum yani ticari hiç düşünmedim bugune kadar.. Sen adresini ver ben burtane pcb basip göndereyim.
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

husnuler03

@Adnancoskun hocam, ben akımı dahada arttırmak için transistör sayısını arttırsam, 8 veya 12 adet kullanarak 30 Amp. akım almak istesem devrenizdeki başka hangi elemanları yükseltmem gerekir ? sadece 2sc leri arttırmam yeter mi ? yapacağım güç kaynağını telsizde kullanacam... TA4AAC _ 73.

memleket


Flatron

Ben güzel bir güç kaynağı yapıp bu  güç  kaynağına ses eklemek istiyorum .Bunu SD karddan okutturup.
"Kısa devre koruma Aktif" "Şu anda akım sınırlaması devreye girdi"
gibi konuşan güç kaynağı yapacağım.Benzeri bir uygulamayı arduinoda yaptım.Son aşaması kaldı.
Eğer isteyen arkadaşlarda olursa tamamladığımda bende pcb sini gönderebilirim
 

memleket


Flatron


stk4221

Yeni konu acmak istemedim hazir toplanti yapiliyor bir soru sorayim  bu devreden 30A gecirecegim irfz44 kullansam bir degisiklik yapmama gerek varmi
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

Adnancoskun

30 amper epeyce büyük bir değer, tek transistörden akıtırsan bu akımı sanırım dayanmaz....
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

seron

güçlü iki transistörü kullanarak darlington çifti ya da IRF gibisinden darlington transistörler var onlardan birkaç tane darlington ya da kaskat bağlama yaparak bağlansa belki olur.

Adnancoskun

Alıntı yapılan: husnuler03 - 04 Aralık 2014, 00:30:27@Adnancoskun hocam, ben akımı dahada arttırmak için transistör sayısını arttırsam, 8 veya 12 adet kullanarak 30 Amp. akım almak istesem devrenizdeki başka hangi elemanları yükseltmem gerekir ? sadece 2sc leri arttırmam yeter mi ? yapacağım güç kaynağını telsizde kullanacam... TA4AAC _ 73.
Hocam, eğer sadece telsiz çalıştıracaksanız devrenin 30 volt'a kadar çıkmasına gerek yoktur bence;
Bildiğim kadar 13.8 volt civarında sabit bir gerilim lazım size,
giriş gerilimi 35 volt olursa ne mahsuru var?
şöyle ki, 35-14= 21 volt güç transistörlerinin üzerinde düşmesi gereken gerilim, 21x30=630 watt ısı ile kaybolan güç demektir,

eğer siz sadece telsiz çalıştıracaksanız, bence sabit gerilimli ve gerilim değeri 14 volt'a en yakın bir güç kaynağı yapmalısınız...


değilse, siz 14 volt da bu akımı sağlayabilmek için en az 700 watt trafo kullanmalısınız. ve köprü diyodun da bu akıma dayanabilmesi gerekir, ve güç transistör sayısını artırarak bu akımı dağlayabilirsiniz...
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

stk4221

Alıntı yapılan: stk4221 - 04 Aralık 2014, 10:17:20Yeni konu acmak istemedim hazir toplanti yapiliyor bir soru sorayim  bu devreden 30A gecirecegim irfz44 kullansam bir degisiklik yapmama gerek varmi

dateshet de ırfz44 40 A akım kapasitesi diyor ama sıkıntı degil  2 adet baglarım AZ MLZ  olsun yeter ki
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

Adnancoskun

Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.


asma

Alıntı yapılan: stk4221 - 04 Aralık 2014, 10:17:20Yeni konu acmak istemedim hazir toplanti yapiliyor bir soru sorayim  bu devreden 30A gecirecegim irfz44 kullansam bir degisiklik yapmama gerek varmi

Bu devre ile küçük bir ampul için parlaklık ayarı yapılır. (6W civarı bir lamba)
2N3055 15amperlik transistör, lambaya 6volt uyguladığında transistörde de 6volt olur.
Geçen akım 250mA ile lamba 1,5W ışık verir, transistör 1,5W lık ısınır.
Bu değer 2N3055 in soğutucusuz kullanılabilecek sınırıdır. (hani 15A ve 115W gücünde transistörümüz vardı)
IRFZ44 için bu değeri 1W kabul edebiliriz. Daha fazla güç için soğutucu şattır.
Peki 30A için bir hesap yapalım; yine yüke 6V ve transistöre 6V olacak şekilde ayarlayalım. R=V/I  R=12/30= 0,4 ohm.
P=V x I   P=6V x 15A = 90W
Bu gücü to-220 kılıfından atmak kolay iş değil. İki tane kullanırsan iki ayrı CPU soğutucusu ve fanı belki kurtarır.
Ama bu gidiş hoş değil, yürüdüğün yol yol değil. 8)  Vazgeç bu sevdadan!

Farklı bir yoldan amacına ulaşabilirsin: (amacın ışık parlaklığını ayarlama ise)
PWM ile kontrol yapabilirsin.
Basit bir örnek:


Güç hesabı için en yüksek akım değeri kullanılır. RDS on değeriyle hesaplarız.
P=I^2 x R den yaklaşık 20W lık ısı açığa çıkar. Büyük bir soğutucu gerekir. İkinci sorun ise bu transistör en fazla 35 ampere dayanırken 30A için dizayn yapmak olmaz. İki mosfet ya da büyük kılıflı tek mosfet gerekir. ;)

Kolay gelsin.


 

Flatron

@asma Hocam
Bu MOSFET in  Rds değeri 0,040 ohm ,Akım ise 30 Amper.Dolayısiyle 900*0,040 =36 Watt oluyor .Ben yanlışmı hesap ediyorum yoksa güvenlik içinmi 20 Watt dediniz

serkan_48

Tekrar merhabalar..

Şönt direnci için testlere başladım. direnç üzerinden güç geçeceği için kalın kablo kullanmak istedim. Oluşacak ısı nedeniyle sorun olmasın diye. 2.5 mm2 lik kabloyu 0.01 ohm direnç oluşturacak uzunlukta ayarlamaya çalıştım ama yaklaşık 50 cm den daha uzun çıktı. Bu nedenle bu kadar kabloyu kullanamadım. Direnci daha yüksek bir metal aradım. İşim gereği soğutmada bakır boru kaynağında kullandığımız bakır gümüş alaşımı kaynak telini denedim. yaklaşık 18 cm boyunda uygun kalınlıkta istediğim değerleri verdi. Dışını büzüşen makaronla kapladımki sağa sola dokunup kısa devre yapmasın istedim. İkiye katlayarakta yerden daha dasarruf ettim. boyu yaklaşık 9 cm oldu.

Yaklaşık 10 amper güç geçirdiğimde 100 mV gerilim düşümü sağlıyor. 7107 ile yaptığım voltmetrede 100 mV tam skalada 10 amper olarak görünüyor.

Ekte görebilirsiniz.







[mergedate]1417729354[/mergedate]
Artık güç kaynağını toplama işlemi büyük oranda bitmişti. Hala aklımda eksikler olmasına rağmen çalışır duruma getirdim. Elimdeki lambaları yük olarak bağladığımda aldığım en yüksek güç 7 ampere kadar çıktım. Eksikleri artık zamanla tamamlayacağım.

Sabit akım fonksiyonu çok güzel çalışıyor. setlediğim akımda değişmeden duruyor. Ayrıca sabit akım ledi yanarak görsel uyarı veriyor. Genel görünümden bir iki karede burda. 30 volt çıkış alıyorum.

İlgilenen fikir vere destek veren herkese teşekkürler.






stk4221

@ASMA  hocam  durum şu  40m holde led var bu ledleri yapacagım devre ile 8v ile sürecegim. ama işin can alıcı noktası şu ki; bir hareket sönsörümüz var        2+6 kutuplu 220v bobinli role kullanacagım,  transistör ile 8V'a düşürdügüm  enerjiyi rolenin  açık kontaklarına  baglayacagım ,   akabinde swich mode  den gelen 13V'u  kapalı kontaklara verecegim 

        yani holde hareket yokken 40m led 8V ile çalışacak  sensörümüz hareket algıladıgında roleyi çektirip  kapalı kontakda hazır bekleyen 13V'u  sürecek 

   amacımız hareket yokken  tasarruf edebilmek böyle üç kat oldugundan 3*550w = 1650w  saatte ...
[mergedate]1417731078[/mergedate]
@serkan_48 kardeşim çok güzel bir çalışma olmuş banada böyle bir şey lazım aslında
vatan kanla alınır ter ve göz yaşı ile korunur

memleket

Ön paneli aynı en ve boy oranında alüminyum plaka veya alüminyum kompozit malzemeden keserek delikleri kapatırsan daha şık olur diye düşünüyorum. Güle güle kullan...

asma

Alıntı yapılan: Flatron - 04 Aralık 2014, 23:40:02@asma Hocam
Bu MOSFET in  Rds değeri 0,040 ohm ,Akım ise 30 Amper.Dolayısiyle 900*0,040 =36 Watt oluyor .Ben yanlışmı hesap ediyorum yoksa güvenlik içinmi 20 Watt dediniz
Yok hocam o mosfet (BUZ) değil diğer mosfet (irfz) için hesaplamıştım.
Tekrar baktım irfz44n değerlerine bakmışım , irfz44 olursa 25W oluyor.
Sonuç yanışsa bile yol doğru. ;D Yarım puanımı isterim.


stk4221 40m şerit led tek kaynaktan mı besleniyor. :o

Smps nin üzerinde çıkış voltaj ayarı için trimpot yok mu?
En az kaç volta iniyor, bu değer senin için yeterli değil mi?
O trimpotun iki ayağına bir direnci paralen bağlayıp ayırarak iki ayrı voltaj elde etsen olmaz mı?
O kadar hesaptan kurtar bizi ve olaya sen de birşeyler kat. (9V~13V arası voltaj değişimi yaklaşık 1sn de gerçekleşsin, göze hoş gelir)
 ;)
Kolay gelsin.