Ayarlı güç kaynağı projeme devam ( 0 - 30 volt 0 - 10 amper )

Başlatan serkan_48, 14 Ekim 2014, 20:58:50

seron


husnuler03

Alıntı yapılan: memleket - 15 Ekim 2014, 09:20:09Bu da güzel bir devreye benziyor...


ve burada

http://elektrobilim.blogspot.com.tr/


bu kartın çalışabilmesi için bazı transistörlerin ters takılması gerekiyor... bu hali ile çalışmıyor.

serkan_48

Devreyi dizayn eden arkadaşımız burada belki bir hata yapmış olabilirsiniz diyeceğim ama incelemediğim için bişey diyemiyorum.

TABS

Temaks TF-103 İstanbul elektronikçiler piyasasında bir - iki dükkanda fiyatı 60 tl den satılıyor.
4 adet çıkış transistörü 2SC5200 dür.

husnuler03

temaks güç kaynağında kart üzerine yapılmış yerleştirme resmine göre :
1 = bd242 nin önündeki bc548 ters takılacak
2 = bd 139 ters takılacak.
3 = sc5200 lerin orta ayakları soğutucuya bağlanmalı tam temas bu şekilde sağladım...







ben, ancak bu şekilde akım alabildim ve voltaj kontrolü yapabildim....  aldığım kart üzerinde bunlar ters taktıktan sonra çalıştı. belki son üretimlerinde bu hatalarını düzeltmişlerdir... çalıştıktan sonra çook beğendim, memnun kaldım.
TA4AAC 73.

TABS

hüsnüler03 Devrenin çalışmasına sevindimde Sen bu temaks 103 devresini aldığın dükkana götürüp çalışmadığını veya değişiklikler yapıp öyle çalıştırdığını söylemedinmi ? Adam devreyi montaj ediyor bir sürü hata yapıyor ve kim bilir kaç adet böyle çalışmayan devre üretti..!
Bu ne rezalet bir iş

seron

Alıntı yapılan: TABS - 02 Aralık 2014, 16:28:16hüsnüler03 Devrenin çalışmasına sevindimde Sen bu temaks 103 devresini aldığın dükkana götürüp çalışmadığını veya değişiklikler yapıp öyle çalıştırdığını söylemedinmi ? Adam devreyi montaj ediyor bir sürü hata yapıyor ve kim bilir kaç adet böyle çalışmayan devre üretti..!
Bu ne rezalet bir iş
devrenin modifiye halini görünce ben de böyle düşünmedim değil. zira bunun adnancoskun hoca tarafından yapılmış bir benzerinde bu tip hatalar yok ve kullananlar memnun.

Adnancoskun

Bu devreyi 2011 de ben çizmiştim ve yapmıştım, hiç bir hata olmadan gayet güzel çalışıyor, isteyene benim yaptığım PCB yi göndereyim....
Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin.

seron

@Adnancoskun hoca yaptığın devre "yanlış şekilde" ve  ticari amaçla satılıyor,, bu hoş birşey mi?

neticede senden izin alınmadı ve çalışmayan modifiyesi. şimdi gel de paylaşım yap. neden tasarımlarımı paylaşayım ki!...

husnuler03

@Adnancoskun hocam ellerine sağlık çok güzel bir devre tasarımı yapmışsın. çok güçlü ve kararlı... devreden uzun süre yüksek akım çektim. köprü diyotun su yollarından anlarsın. köprüdiyod patladı devrede tık yok. tekrar teşekkür ederim size... 

Flatron

Alıntı yapılan: Adnancoskun - 02 Aralık 2014, 16:41:10Bu devreyi 2011 de ben çizmiştim ve yapmıştım, hiç bir hata olmadan gayet güzel çalışıyor, isteyene benim yaptığım PCB yi göndereyim....

@Adnancoskun
Hocam eğer elinizde PCB si varsa bende satın alabilirim.
Ayrıca buna akım sınırlaması da eklense gayet hoş bir devre olur .

Selamlar

serkan_48

Tekrar merhabalar arkadaşlar...

Güç kaynağını baya toparladım. Şimdi ise 7107 ile yapılmış voltmetreleri ayarlayacağım. Voltmetre sorunsuz çalışıyor. Ancak akım okumak için şönt direnci yapacağım. Bu konuda biraz araştırdım taş direnç filan kullanılıyor ancak elimde bu değerde direnç yok. Elektronikçide de yok.

Sizlerden ricam tecrübe edeniniz var ise şönt direnci yerine bir miktar yaklaşın 10 - 15 cm boyunda bakır tek damar tel kullanmayı planlıyorum. Düşük akımlarda ölçümledim. Sorunsuz ölçüm yapıyorum ancak bakır telin ısı ile direnci değişirmi sorun çıkarmı bunu bilmiyorum.

Şönt direnci için öneriniz varmı?

memleket

Bi sitede görmüştüm adam şönt direnç yerine bildiğimiz kağıt ataçı 10 cm uzunluğunda  zik-zak şeklinde şekil vererek  şönt direnç yerine kullanmıştı. Birde eski ölçü aletlerindeki şönt direnci deneyebilirsin..

serkan_48

Alıntı yapılan: memleket - 03 Aralık 2014, 01:04:40Bi sitede görmüştüm adam şönt direnç yerine bildiğimiz kağıt ataçı 10 cm uzunluğunda  zik-zak şeklinde şekil vererek  şönt direnç yerine kullanmıştı. Birde eski ölçü aletlerindeki şönt direnci deneyebilirsin..

Evet elimde bir adet eski ölçü aleti var arızalı. İçini açtım baktım onda da bakır tel kullanmışlar. Ama ölçü aleti kaliteli birşey değildi şu 10 tl ye satılan ufak ölçü aletlerindendi. Bende onun içindekini kullanmak istemiştim ancak içinde bakır tel olduğunu görünce sökmeye bile uğraşmadım.

seron

bakır ve alüminyum tellerin ısı ile direnç değerlerinin değişme oranı diğer tellere oranla daha küçük olduğundan elektrik iletiminde kullanılmakta. sana kaç ohm lazım serkan?

ekteki dosyayı indir(sağolsun elektronik xp projemden buldum). kurmana gerek yok. difolt olarak bakır tel ve bakırın öz direnci geliyor. sen sadece uzunluğu ve çapı istediğin dirence göre deneye deneye gireceksin. tek zorluk istediğin çapta bakır tel bulabilmek. istersen alüminyum da kullanabilirsin. program ayrıca gerilim düşümü ve güç hesabı da yapıyor.

kolay gelsin...

http://s3.dosya.tc/server29/YGupbW/_letkenDirenciHesaplama.rar.html
reklamlara tıklama en alttaki indir den indir!

serkan_48

Seron ilgin için teşekkürler.

Bana 0,01 ohm direnç gerekiyor. Alüminyum olmaz diye düşünüyorum. Lehim tutmuyor çünkü. Bakır değilde krom nikel teller kullanılmalı diye bir yerlerde okumuştum.

Birde ikinci sorum şu olacak. Aşağıdaki resimde bulunan 7107 ile yapılmış dijital voltmetrelerim var. Bunları güç kaynağımda birini çıkış voltajı ayarı için diğerini ise yük akımını okuyabilmek için kullanacağım.

Bu noktada sorum şu iki devre de AC 9 - 12 volt ile beslenebiliyor. Kendi içinde 1N4001 ile yapılmış köprü doğrultucu devresi ve CD4049 ile hazırlanmış simetrik voltaj üreticisi var. Bu devreyi beslemek için aldığım 12 volt 50 watt 4 amper gücündeki trafo ile AC olarak beslemeyi düşünüyorum. İki ölçü aletinide aynı kaynaktan AC olarak beslemem sorun yaratırmı?






cevat1

O kadar büyük trafoyu kullanmayın. Yazık,  atıl kapasite... Başka işlerde kullanırsınız. Yerine daha küçük trafo kullanabilirsiniz. 2 X 9v. 4 wattlık trafo işinizi görür. Trafonun orta ucunu ayırın  iki devreyi de aynı kaynaktan , ayrı ayrı beslemiş olursunuz.  Elinizdeki trafoyu kullanmak isterseniz 7805 'e soğutucu takmanız gerekecek. 12 VAC doğrultuğunuzda 17 VDC  çıkış alacaksınız.  7805 'in üzerinde 12 v fazla voltaj farkı,  ısıya dönüşecek. Güzel bir soğutucu takın...

serkan_48

Merhabalar.

Trafo elimde olanı değerlendirmek amacıyla kullandım. Yoksa bu kadar güçlü trafo kullanmayacaktım. Yukarıda resimlerde göreceğiniz üzere devrenin girişinde kendi köprü diyot sistemi kurulmuş ve LM340 voltaj regülatörü ile 5 volt sağlanıyor.

Bu voltmetreler takribi 130 - 150 ma akım çekiyor. 2 tane kullanacağız. 300 ma yapar. Birde Güç transistörlerini bağladığım soğutucuya fan bağlıyorum buda 450 ma çekiyor. Toplamda 750 ma akıma ihtiyacım var.

teşekkürler.

seron

güç kaynağının kendisi güç sömürüsü desene ;D

bahsettiğin çakışma olayını daha önce de söylemiştin. ve sonuç belirsiz idi. hatta yamyam abi entegrelerin bacakları ile ilgili birşeylerden bahsediyordu yanlış hatırlamıyorsam. ama bir yerleri yakmayacaksan denemeye değer. olur gibime geliyor. ama sorumluluk sana ait. daha önce bir arkadaşa trafosunu yaktırtmıştım ;D

serkan_48