AMPLİFİKATÖR'ler, tasarım ve teknik anlatımlar. (TARTIŞMA)

Başlatan Mr_YAMYAM, 02 Ağustos 2014, 19:39:09

Mr_YAMYAM

Şimdi biraz daha dayak atıp ;) bir yarışma düzenleyelim.
Örnek modüldeki STK465 için başka ne tür hileler yapabiliriz.
Aslında buna HİLE demek mizansel anlamındadır. Yani tekniği kullanarak ne tür iyileştirme sağlayabiliriz.
Bakalım bu yarışmada kimler kazanacak :D

seron

sana yukarıda anlattığım sokak gençlerinin kullandığı markayı anlatmışsın ;) ben kötülememek için marka vermemiştim. sony'nin elit olmayan ürünlerinde bile iyi ses kalitesine ulaşılabildiğini eklemeliyim. Millet tutturmuş "paynır" diye, başka bi'şey bilmiyorlar.

ha, ikinci hileye gelince, "şimdi de şasi bağlantısını da mı ayıracaksın?" diyeceğim, ama bu sefer temiz dayak yerim diye korkuyorum.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: seron - 03 Ağustos 2014, 18:09:02ha, ikinci hileye gelince, "şimdi de şasi bağlantısını da mı ayıracaksın?" diyeceğim, ama bu sefer temiz dayak yerim diye korkuyorum.
Hemde atalarımızın dediği gibi eşek su'dan gelinceye kadar dövmem gerekir.
O senin dediğin şase ayırma işlemleri zaten GROUNDING kuralları ile ilgilidir ve yapılması gerekiyorsa yapılmalıdır.
Benim dediğim biraz daha şema ile ilgili. Yani HESAP KİTAP meselesi 8) ::)

nevzat

Mr.Yamyam hocam,Dc offset için servo devresi güzel olur bence,birde limiter devresi eklenirse aşırı sürülme derdide kalmaz...Şimdilik bunlar geldi aklıma...

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: nevzat - 03 Ağustos 2014, 18:23:17Mr.Yamyam hocam,Dc offset için servo devresi güzel olur bence,birde limiter devresi eklenirse aşırı sürülme derdide kalmaz...Şimdilik bunlar geldi aklıma...
Biraz daha kafanı kaşı güzel şeyler çıkacak gibi. Hatta kepek bile çıkabilir ;D
Şaka haa. Amaç öğrenirken eğlenmek eğlenirken öğrenmektir.
Limitörler dinamik alan sıkıştırmak için ideal denilebilir. Bu durumda dinamik alanımızdan feragat edeceğiz demektir.
Yani limitör uygulaması hiç te doğru olmayacaktır.
Ancak bahsetmiş olduğun aşırı giriş seviyesini engellemek ise bunun daha farklı yöntemleri vardır ve amplinin tasarımında zaten uygulanmıştır.
Yeri gelirse bu konuya da değiniriz.

nevzat

 Bende aşırı giriş seviyesi için yazmıştım zaten,devrenin ön kısımlarını göremediğimiz için eklenebilir diye düşünmüştüm..
Bu arada profil resminizdeki Neutrik analizer cihazınıza bittim hocam,A1 mi,A2 mi oluyorlar kendileri acaba :)..

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: nevzat - 03 Ağustos 2014, 18:58:52Bende aşırı giriş seviyesi için yazmıştım zaten,devrenin ön kısımlarını göremediğimiz için eklenebilir diye düşünmüştüm..
Bu arada profil resminizdeki Neutrik analizer cihazınıza bittim hocam,A1 mi,A2 mi oluyorlar kendileri acaba :)..
Kendileri A2 olup yıllarca işyerinde kullandığım bir alettir.
Şu aralarda ikinci el olarak 10.000$ civarında satılıyordu sanırım :D

nevzat

Bir gün bizede nasip olur inşallah :),bende izmirde hurdacıdan  Brüel&Kjaer test sistemi almıştım kilo fiyatına,eski bir kaset üretim fabrikasının hurdaları vardı...
Elinizdeki test sistemlerinden biraz bahsetmenizi istesem hocam çok şey istemem inşallah..
Bu arada kafamı kaşımaya devam ediyorum kepek çıkarsa yazıcağım :)..

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: nevzat - 03 Ağustos 2014, 19:41:17Bir gün bizede nasip olur inşallah :),bende izmirde hurdacıdan  Brüel&Kjaer test sistemi almıştım kilo fiyatına,eski bir kaset üretim fabrikasının hurdaları vardı...
Elinizdeki test sistemlerinden biraz bahsetmenizi istesem hocam çok şey istemem inşallah..
Bu arada kafamı kaşımaya devam ediyorum kepek çıkarsa yazıcağım :)..
Yoh gurban fazla birşey istemiş olmazsın.
Zaten elimde şu aralar bir BECKMAN INDUSTRIAL multimetre, bir adet te frekans sayıcı ayrıca PC tabanlı spectrum analizer (AUDIO) var.
Başka da bişii yok. :D
Ciddi ölçüm yapmam gerektiğinde işyerine gidip osilaskop NEUTRIK ne bulursam kullanıyorum orda :D

[mergedate]1407085414[/mergedate]
Giriş seviyesinden bahsedince aklıma giriş devresi geldi.
Ben de oturup tasarlamış olduğum devreyi dizdim :D
Fotoları koyayım da Yunus görürse ecik gudursun ;D



YunusGür

Ben de devresini tamamlayıpta çalıştıramadığım anfilerin resmini çekip atıcam buruya en son o olacak :D

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: YunusGür - 04 Ağustos 2014, 00:10:16Ben de devresini tamamlayıpta çalıştıramadığım anfilerin resmini çekip atıcam buruya en son o olacak :D
Senin önce PSU yapımını bellemen lazım Yunus.
Sana o kadar anlatmıştım PSU yapımını.
Bak benim anfi, anfi bilem değil, muhtelif PSU'lardan oluşmuş bir alet ;)

smps

Bi ara ampfi yapımina kalkistim entegreden dumanlar çıkmaya baslayinca biraktim o gunden beri ampfilerle sadece teorik olarak ilgileniyorum

YunusGür

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 04 Ağustos 2014, 00:38:23Senin önce PSU yapımını bellemen lazım Yunus.
Sana o kadar anlatmıştım PSU yapımını.
Bak benim anfi, anfi bilem değil, muhtelif PSU'lardan oluşmuş bir alet ;)

Aynen abi. Zaten anfinin beslemesi en önemli bölümü. Bilgilerim kısıtlı . İlerde iyi bir şeyler yapacağım inşallah :D
[mergedate]1407102844[/mergedate]
İlk entegrem TDA7294 idi. Tahmin edeceğiniz üzere :D O entegreden kaç tane aldım hatırlamıyorum bile. Hiçbiri de çalışmamıştı. Patates miydi onu da bilmiyorum.

seron

Alıntı yapılan: smps - 04 Ağustos 2014, 00:47:12Bi ara ampfi yapımina kalkistim entegreden dumanlar çıkmaya baslayinca biraktim o gunden beri ampfilerle sadece teorik olarak ilgileniyorum
abicim sen ki 230V yüksek cereyan devreleriyle haşır neşir birisin. smps' de ilerletip bir kıçıkırık amfiden nasıl duman çıkarttın? ;D ;D ;D

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: Mr_YAMYAM - 03 Ağustos 2014, 17:10:06Şimdi biraz daha dayak atıp ;) bir yarışma düzenleyelim.
Örnek modüldeki STK465 için başka ne tür hileler yapabiliriz.
Aslında buna HİLE demek mizansel anlamındadır. Yani tekniği kullanarak ne tür iyileştirme sağlayabiliriz.
Bakalım bu yarışmada kimler kazanacak :D
Dün bir şey attım konuya ama kimseler bulaşmamış.
Yok mu aranızda bir amlifikatör için iyi şeyler yapabilecek bir arkadaşımız? ??? ::)

smps

Alıntı yapılan: seron - 04 Ağustos 2014, 15:04:22abicim sen ki 230V yüksek cereyan devreleriyle haşır neşir birisin. smps' de ilerletip bir kıçıkırık amfiden nasıl duman çıkarttın? ;D ;D ;D
delikli pertinaksa yapmistim aksilik iste :)

olc technics

Delikli karta çok ampli yapmıştım. Sadece bir tanesi inat edip çalışmamıştı(o zaman kullandığım entegre bozuktu sanırım. Çıkmaydı çünkü). "Delikli karta yapmıştım çalışmamıştı" diye kesip atılmaz ki. Mutlaka vardır gözden kaçan bir şeyler.

smps

Siz beni yanlis anladiniz amacim kestitp atmak degil
Delikli.karta devre yapmak pcb karta devre yapmaktan daha cok dikkat istiyo demek istedigim buydu ben kusursuz devre yaptigimi idda etmiyorum.elbette gozden kacanlar o lmustur yoksa niye yansin aslinda kendime ozelestiri yapmistim orda :(

seron

delikli karta bende yapmıştım LM üçyüz kaçtı o? hatırlayamadım. çıkıştan sssss diye amfi sesi geliyordu ama başka da ses çıkmıyordu. önyükselteci yok idi ve mikrofonla, olmayınca bilgisayarın masaüstü hoparlör çıkışıyla denedim. bi türlü çalışmayınca dağıttım.

yamyam abi beni biliyorsun. düşündüm, taşındım, kaşındım, araştırdım bi'şey bulamadım. AFİLLİ-CİTATÖRLER hakkında fazla bilgim yok. anlatsana başka ne hile var?
[mergedate]1407240169[/mergedate]
@smps sana bişey diyen yok yaw... vazgeçmeyeydin devam edeydin demek istiyo olc technics...

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: seron - 05 Ağustos 2014, 15:04:16delikli karta bende yapmıştım LM üçyüz kaçtı o? hatırlayamadım. çıkıştan sssss diye amfi sesi geliyordu ama başka da ses çıkmıyordu. önyükselteci yok idi ve mikrofonla, olmayınca bilgisayarın masaüstü hoparlör çıkışıyla denedim. bi türlü çalışmayınca dağıttım.

yamyam abi beni biliyorsun. düşündüm, taşındım, kaşındım, araştırdım bi'şey bulamadım. AFİLLİ-CİTATÖRLER hakkında fazla bilgim yok. anlatsana başka ne hile var?
[mergedate]1407240169[/mergedate]
@smps sana bişey diyen yok yaw... vazgeçmeyeydin devam edeydin demek istiyo olc technics...
Önce bazı arkadaşlar kendi fikirlerini ortaya atsın. Öyle beleşe yok :D