Ana Menü

power led sürücü hakkında

Başlatan calderon61, 11 Şubat 2019, 10:09:35

calderon61

Alıntı yapılan: seron - 13 Şubat 2019, 17:25:45Aşağıya resim tutturdum bakarsınız.(giriş yapmadan görünmez)

SONRADAN İLAVE

Pcb resmini ekledim burda bir hata varmı

seron

Alıntı yapılan: calderon61 - 13 Şubat 2019, 21:08:54Buda pnb montaj hali power ledler + uçlar pcb + uca - uçlar ise - uca lehimlendi
Pcb bir ucu + - ile başlıyor - - ile bitiyor. Ben sürücünün - ucu ile pcb - ucu + ile + ucunu bağladım. Son olarak pcb diğer ucundaki - - ile köpru attım birbirine.( bu köpru olmadan çalışmıyor)
Tamam hocam bağlantınız doğru. Bu seri bağlantı. Eksileri plaket sonundan bağlamanız da doğru.
Şimdi geriye sadece doğru voltaj uygulaması ve akım kontrolü kalıyor. Dediğim gibi kaynak gerilimi yüksek olunca kaynağı iyice boğuyor olabilirsiniz. Kaynağın ısınmasını buna bağlıyorum. Akım kontrolü yapsa da o voltajı denklemediğiniz sürece ısınacaktır.
Uygulamanız doğru. Ampermetreyi bekleyin şimdi. Elinizde 68 ila 100 ohm -10W taş direnç var mı? Ya da şöyle yapabiliriz 12Volt otomobil ampulü bulabilir misiniz? Deney yapacağız.

calderon61

#22
Alıntı yapılan: seron - 13 Şubat 2019, 21:24:00Tamam hocam bağlantınız doğru. Bu seri bağlantı. Eksileri plaket sonundan bağlamanız da doğru.
Şimdi geriye sadece doğru voltaj uygulaması ve akım kontrolü kalıyor. Dediğim gibi kaynak gerilimi yüksek olunca kaynağı iyice boğuyor olabilirsiniz. Kaynağın ısınmasını buna bağlıyorum. Akım kontrolü yapsa da o voltajı denklemediğiniz sürece ısınacaktır.
Uygulamanız doğru. Ampermetreyi bekleyin şimdi. Elinizde 68 ila 100 ohm -10W taş direnç var mı? Ya da şöyle yapabiliriz 12Volt otomobil ampulü bulabilir misiniz? Deney yapacağız.
O dediklerinizyok maalesef ama multimetre yarın kargo gelir birde bu çinden aldığım ledlerden kaynaklı olabilirmi yada ledlerin bir kusmı spetcrum olması ( onlarda 1w)

seron

Tamam.
İşin özeti, güç kaynağı şu anda ucu kısadevrede gibi çalışıyor. Daha fazla LED bağlayarak sonu çözmeye çalışacağız. Yine olmazsa ufak bir hesap yapıp seri direnç atacağız.  Akım kontrolü yoksa bu kez kaynaktan ziyade LEDler soba gibi kızar. Seri dirençle onu çözmeye çalışacağız ama ideal bir çözüm olmayacak. Umarım güç kaynağının akım kontrolör devresi vardır.

calderon61

#24
Alıntı yapılan: seron - 13 Şubat 2019, 21:31:39Tamam.
İşin özeti, güç kaynağı şu anda ucu kısadevrede gibi çalışıyor. Daha fazla LED bağlayarak sonu çözmeye çalışacağız. Yine olmazsa ufak bir hesap yapıp seri direnç atacağız.  Akım kontrolü yoksa bu kez kaynaktan ziyade LEDler soba gibi kızar. Seri dirençle onu çözmeye çalışacağız ama ideal bir çözüm olmayacak. Umarım güç kaynağının akım kontrolör devresi vardır.
Bu mereti burdan aldım powerled driver yazıyor özelliklerinden bellimidir
https://www.marketdijital.com/urun/24-36x1-watt-f2436a-79-130-volt-350ma

calderon61

#25
Birşey daha keşfettim. Ledlerin yanan yerlerin sıcaklıkları çok aşırı değil eli yakmıyor ama beyaz olanlar renkli olanlara göre yanan yeri daha sıcak sorun beyszlardamı acaba
Resimdeki gibi 3 adet fan ile normal ısıda duruyorlar hiç sıcak değiller ama fanı kapat ateş gibi oluyor alğminyum ve driver 15 dakkada

seron

#26
baktım.
detaylı teknik özellik vermemiş. sadece sabit akım 350mA demiş.
beni şaşırtan şey de 24-36LED için uygundur demiş.
Çıkış Voltajı ise 79-130Volt demiş. Bir üst satırdakine göre konuşursam "110Voltta 79Volt veririm, 220Voltta 130volt veririm" gibi anlıyorum ben.

Tamam yanılmış olayım giriş ne olursa olsun 79volt ila 130Volt arasında kendimi ayarlarım demiş olsun. Peki neden aşırı ısınıyor...
Elinizde başka seri led varsa uç uca arttırıp 43 LEDe tamamlayıp deneme şansı var mı? Isınıp ısınmadığına bakacağız. Yine ısınıyorsa... Bilmiyorum valla. Watajlı seri direnç atarız. Adaptörün sağında solunda ayar yapmak için bir delik, bir vida falan varmı hocam?

calderon61

Alıntı yapılan: seron - 13 Şubat 2019, 21:45:24baktım.
detaylı teknik özellik vermemiş. sadece sabit akım 350mA demiş.
beni şaşırtan şey de 24-36LED için uygundur demiş.
Çıkış Voltajı ise 79-130Volt demiş. Bir üst satırdakine göre konuşursam "110Voltta 79Volt veririm, 220Voltta 130volt veririm" gibi anlıyorum ben.

Tamam yanılmış olayım giriş ne olursa olsun 79volt ila 130Volt arasında kendimi ayarlarım demiş olsun. Peki neden aşırı ısınıyor...
Elinizde başka seri led varsa uç uca arttırıp 43 LEDe tamamlayıp deneme şansı var mı? Isınıp ısınmadığına bakacağız. Yine ısınıyorsa... Bilmiyorum valla. Watajlı seri direnç atarız. Adaptörün sağında solunda ayar yapmak için bir delik, bir vida falan varmı hocam?
Led var da adaptörde delik vs ayar yok

seron

#28
Ürünün teknik özelliklerini detaylı görebilmek için ufak bir araştırma yaptım ama bilgiler çok sınırlı.
Firmaların verdiği bilgiler doğrultusunda elinizdeki LEDler eğer 1W ise adaptör sizin sisteme uyuyor görünüyor.
Aralarda günışığı LEDler görüyorum. Şayet onların çektiği akımlar daha küçük/büyükse, halkadaki zayıf elemanlar ısınacaktır. Bu normal.
LED şeritlerinin akım kontrolü olmadan ısınmaları da normal.
Ama dediğinize göre adaptör elle zor tutulacak kadar ısınıyormuş. Bu da 50Derecenin üstüne çıkıyor demektir. Bu normal değil. Zaten o adaptörler fandır şudur budur soğutucu olmadan kullanılırlar. Fanla anca soğutmanız bile bir sorun olduğunu gösteriyor.

Sonuç:
Abi hiçbirşey anlamadım ben bu işten.
Voltaj sabitmi otomatik ayarlı mı? Sabitse LED eklememiz gerekli.
Akım, ürün özelliklerinde Sabit akım diye belirtilmiş. Sabit akım derken benim akım stabilizatörüm var mı demek istiyor?
Yani ürün özelliklerine bakınca normal görünüyor ama normal değil.
Ben kaldım abi. Baya kaldım. Öööyle bakıyorum.
DİKKAT: Çıkışın 130Volt olduğunu hatırlatayım önleminizi mutlaka alın.
çözemedim sorununuzu kusura bakmayın artık.

calderon61

Alıntı yapılan: seron - 13 Şubat 2019, 21:51:44Ürünün teknik özelliklerini detaylı görebilmek için ufak bir araştırma yaptım ama bilgiler çok sınırlı.
Firmaların verdiği bilgiler doğrultusunda elinizdeki LEDler eğer 1W ise adaptör sizin sisteme uyuyor görünüyor.
Aralarda günışığı LEDler görüyorum. Şayet onların çektiği akımlar daha küçük/büyükse, halkadaki zayıf elemanlar ısınacaktır. Bu normal.
LED şeritlerinin akım kontrolü olmadan ısınmaları da normal.
Ama dediğinize göre adaptör elle zor tutulacak kadar ısınıyormuş. Bu da 50Derecenin üstüne çıkıyor demektir. Bu normal değil. Zaten o adaptörler fandır şudur budur soğutucu olmadan kullanılırlar. Fanla anca soğutmanız bile bir sorun olduğunu gösteriyor.

Sonuç:
Abi hiçbirşey anlamadım ben bu işten.
Voltaj sabitmi otomatik ayarlı mı? Sabitse LED eklememiz gerekli.
Akım, ürün özelliklerinde Sabit akım diye belirtilmiş. Sabit akım derken benim akım stabilizatörüm var mı demek istiyor?
Yani ürün özelliklerine bakınca normal görünüyor ama normal değil.
Ben kaldım abi. Baya kaldım. Öööyle bakıyorum.
DİKKAT: Çıkışın 130Volt olduğunu hatırlatayım önleminizi mutlaka alın.
çözemedim sorununuzu kusura bakmayın artık.
teşekkür ederim eline sağlık. senide uğraştırdım hakkını helal et.
şöyle birşey yapıcam başka sürücü alıcam bide öyle denerim. görüntü kirliliği olmasa böyle fanlı kullanırımda kirlilik işte.
son bir soru bu şekilde soğutarak kullansam  yangın vs. gibi birşey olmaz dimi

seron

Helal olsun.
Yangın aşırı ısınmadan ve kısa devreden olur. Yanlış kablolamadan da olur.
Size kesin birşey söyleyebilmem için önce şu sorunun bir halledilmesi lazım. Dağınık gözüküp gözükmemesi ise sizin yeteneğinize bağlı.  ;)
Kolay gelsin.

07 Osman

Sayın @seron   pes etme yahu. Ürün birebir önünde olsa inan ki halledeceksin.  Uzaktan ancak bu kadar oluyor.  Led driverlerin geniş giriş aralıkları ve geniş çıkış aralığı var. Yani o led driverde 79/130 volt olması kesin olay değil. Yani diyorki senin taktığın lede göre ben bu voltaj aralığında ayarlarım bu işi demek istiyor.

Örnek: https://www.aliexpress.com/item/1-3x1W-Dimmable-LED-Driver-300mA-Plastic-1-3-W-Watt-Lighting-Transformers-Power-Supply-For/32924051884.html?spm=2114.search0604.3.8.397279f6boLQTb&s=p&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_10084_453_10083_454_10103_10618_10307_537_536_10902,searchweb201603_6,ppcSwitch_0&algo_expid=cea07a0a-1e62-42a7-82fa-c1811c1c3b17-1&algo_pvid=cea07a0a-1e62-42a7-82fa-c1811c1c3b17&transAbTest=ae803_4

Girişe 220 volt verdin. Çıkış 3-12 volt demiş. Yani çıkışta 1-3 adet 1 watt power led  demiş. 1 tane takarsan 3 volt verecek, 3 tane seri bağlarsan 12 volt verecek. 

Bence arkadaşımız ölçü aleti gelince önce senin anlattığın gibi akımı ölçsün,  sonra da  herhangi bir led üzerine kaç volt gerilim düşüyor onu da ölçsün.

seron

Osman abi ben seni bir yerden hatırlıcam ama nerden hatırlıcam bilmiyorum. Resim çok tanıdık geldi.
Herşey arkadaşın verimli ölçüm sonuçları ile belli olacak ölçü aleti gelince fotosunu koysun hangi kademede nasıl yapacağını anlatırız resimli.

07 Osman

Alıntı yapılan: seron - 14 Şubat 2019, 17:51:05Osman abi ben seni bir yerden hatırlıcam ama nerden hatırlıcam bilmiyorum. Resim çok tanıdık geldi.
Herşey arkadaşın verimli ölçüm sonuçları ile belli olacak ölçü aleti gelince fotosunu koysun hangi kademede nasıl yapacağını anlatırız resimli.

@seron   1996 -2002 yılları arasında Antalya da yaşadım. Yaşını bilmiyorum ama o yıllarda ben 20-25 lerimdeydim. Belki karşılaşmışızdır bir yerlerde.

calderon61

desteğinizden dolayı herkese teşekkürler.
aldığım ürün bu gerçi akşam görücem kargodan bir süpriz çıkmaz ise. buna göre nasıl ölçeceğim sıkıntıyı ?

gokrtl

[attach type=image]11295[/attach]

[attach type=image]11297[/attach]

calderon61

Alıntı yapılan: gokrtl - 15 Şubat 2019, 15:42:18[attach type=image]11295[/attach]

[attach type=image]11297[/attach]
bunları ölçerken elektriğe takılı oolacak değilmi ? Kusura bakmayın muhasebeciden anca bu kadar:)

seron

Evet takılı olacak. :)
Verdiğinizi foto üzerinden çizim yapıp yükleyeyim mi anlamadıysanız?

calderon61

Alıntı yapılan: seron - 15 Şubat 2019, 19:11:11Evet takılı olacak. :)
Verdiğinizi foto üzerinden çizim yapıp yükleyeyim mi anlamadıysanız?
Anladım ilk resim 122 çıktı ikinci için lehimi söküp onuda yazıcam

calderon61

Alıntı yapılan: seron - 15 Şubat 2019, 19:11:11Evet takılı olacak. :)
Verdiğinizi foto üzerinden çizim yapıp yükleyeyim mi anlamadıysanız?
Sonuçlar 122 ilki
İkincisi 0,33
Tabi bu ölçümler soğukken yapıldı sıcakken yapmak gerekirmi