Ana Menü

tda8560 pioner teyp amfisi için yardım rica ediyorum

Başlatan Mescaline, 13 Ocak 2025, 21:26:26

Mescaline

merhabalar eski bir pioner teyp içinden sağlam olduğunu düşündüğüm amfi devresini trafosu ile birlikte aldım. bu devreyi başka bir projede kullanmak istiyorum ama işin acemisiyim devre kartının genel yapısının açıklanması için yardımınıza ihtiyacım var bir göz atabilirseniz sevinirim
-birkaç transistör var vazifelerini anlamadım.
-datasheet'ten çıkışları tanımladım ama doğru kullanımı bu şekilde midir? emin olamadım

olcay007

Alıntı yapılan: Mescaline - 13 Ocak 2025, 21:26:26merhabalar eski bir pioner teyp içinden sağlam olduğunu düşündüğüm amfi devresini trafosu ile birlikte aldım. bu devreyi başka bir projede kullanmak istiyorum ama işin acemisiyim devre kartının genel yapısının açıklanması için yardımınıza ihtiyacım var bir göz atabilirseniz sevinirim
-birkaç transistör var vazifelerini anlamadım.
-datasheet'ten çıkışları tanımladım ama doğru kullanımı bu şekilde midir? emin olamadım


Merhabalar
Trafonun uygun uçlarını devreye girdiğiniz zaman tepki alıyor musunuz? Görebildiğim kadarıyla ses girişleri girilmiş. Hoparlör çıkısları bağlanmış halde bir tepki vermiyorsa, aktif hale getirmek için bir sinyale ihtiyaç duyuyor olabilir.
Büyük transistörler, çeşitli kısımlara güç sağlamak için kullanılmış olmalı.
Cihazın marka modelini taratır, servis manuali indirip incelerseniz sorunuzun cevaplarini bulabilirsiniz.

Mescaline

evet bir deneme yaptım çıkıştan ses alabiliyorum ama uygun hoparlörüm yoktu henüz deneyemedim. transistörlerin amfi devresi ile ilgisi yok sanırım.

olcay007

Alıntı yapılan: Mescaline - 14 Ocak 2025, 09:30:05evet bir deneme yaptım çıkıştan ses alabiliyorum ama uygun hoparlörüm yoktu henüz deneyemedim. transistörlerin amfi devresi ile ilgisi yok sanırım.
Transistörler diğer kısımlara güç sağlayan regulatorler. Tda ile başlayan entegre de amp entegresi.

dede_salih

#4
Alıntı Yap-birkaç transistör var vazifelerini anlamadım.
2SC5197 = +17V Amfi Beslemesi için kullanılmış. Stand-By modunda amfiye giden gücü kesiyor.
2SB1375 & 2SD2012 = +5V Yardımcı Besleme için kullanılmış.
Hepsine ihtiyaç var. Devre buna göre tasarlanmış.

Alıntı Yap-datasheet'ten çıkışları tanımladım ama doğru kullanımı bu şekilde midir? emin olamadım.
L IN = Giriş Sol
R IN = Giriş Sağ
S GND = Giriş Toprak
SP L+ = Sol Hoparlör +
SP L- = Sol Hoparlör -
SP R+ = Sağ Hoparlör +
SP R- = Sağ Hoparlör -
D GND, A GND, REF GND = Toprak
+ 17, +5, +5.6, HELP(+12V 1A) = Çıkış Voltajları
SENSE, DC = Kontrol Pinleri (Pek işin olmaz.)

CN1002 konnektörü:
MUTE = Toprağa kısa devre ettiğinde giriş sinyalini keser ancak amfi güç tüketmeye devam eder.
STBY = Toprağa kısa devre ettiğinde Stand-By moduna geçer ve amfinin güç tüketimi azalır.

Mescaline

"SENSE, DC = Kontrol Pinleri (Pek işin olmaz.)

CN1002 konnektörü:
MUTE = Toprağa kısa devre ettiğinde giriş sinyalini keser ancak amfi güç tüketmeye devam eder.
STBY = Toprağa kısa devre ettiğinde Stand-By moduna geçer ve amfinin güç tüketimi azalır."


çok teşekkür ettim inanılmaz faydalı oldu. başka konularda görüşmek üzere