Ana Menü

Orijinal Oto Teyp Anfi Yardım

Başlatan Bilgin.055, 19 Mayıs 2024, 14:07:00

Bilgin.055

Herkese merhaba, elimde bu entegreden var bir zamanlar bir oto teyp den sökmüştüm ama bir türlü çalıştırmak nasip olmadı.

Şimdi siz değerli insanlardan biraz yardım almam gerekli ki daha önce ses devreleri ile ugrasmadim ve çok fazla bilgim yok. Bu entegre datasheet dosyasına baktığım da gerekli bağlantıları isimlendirmis ancak teoride o kadar kolay olmuyor.

Bu entegre ile nasıl bir sistem kurabilirim ve nasıl calistirabilirim bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. Teşekkürler.

https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/TDF8546_SDS.pdf
Bilgi Paylaştıkça Güzeldir...
https://hobielektronik55.blogspot.com

olcay007

@Bilgin.055
Datasheet te gördüğüm kadarıyla entegrenin SDA SCL pinleri var yani; MCU olmadan bir işinize yaramaz.

Bilgin.055

@olcay007 Teşekkür ederim madem böyle gerçekten işime yaramaz o zaman 🙏
Bilgi Paylaştıkça Güzeldir...
https://hobielektronik55.blogspot.com

Yusuf usta

D sınıfı amplifikatörler gelişince ve boyut küçülüp ısı faktörü de bertaraf edilince adamlar i2C bus iletişimli entegreyi yapıp koymuşlar ortaya. yazılım bilmiyorsan kaybol, elektronikçiyiz diye hava atıp yazılımcıları masa başında çekirdek çitleyen tembeller sandınız ama, oturduğumuz yerden ipinizi çekeriz diyorlar. en azından bana diyorlar :)
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

Bilgin.055

Valla doğru söylüyorsun ama bende yazılım olayı hiç yok ama biyerden başlamam lazım çünkü bilgim sıfır sıfır sıfır... Artık analog bilgiler devreler bi yere kadar sonrası gitmiyor ve bende bunlara dayanarak yazılım işlerine kodlama işlerine girmeye çalışıyorum ve eğer düşürebilirsem pickit3 hep hayalim yani kodlama bilmesemde bana en yakın o geliyor nedense :)
Bilgi Paylaştıkça Güzeldir...
https://hobielektronik55.blogspot.com

ipli jeton

#5
Alıntı yapılan: olcay007 - 19 Mayıs 2024, 15:14:13@Bilgin.055
Datasheet te gördüğüm kadarıyla entegrenin SDA SCL pinleri var yani; MCU olmadan bir işinize yaramaz.
I2C olmadan da çalışabilme özelliği varmış. Datasheetin ilk sayfasında 2. Başlık altında Legacy mode(non I2C) diye yazıyor. Konu sahibin sadece bu modül nasıl aktif edeceğini bulmak kalıyor.

Konuda paylaşılan datasheet özet datasheet. İçerisinde yeterli bilgi yok. Bununla bu entegreyi çalıştırmak mümkün değil. Ürünün tam datasheetini buldum. NXP tam datasheeti paylaşmıyor. Üçüncü parti bir sitede buldum  Bu işinize yarar.
https://drive.google.com/file/d/1e2bdCjE3tgF-gNDmhAW8LjENm1kjS09-/view?usp=drivesdk

Yusuf usta

CHATGPT DİYOR Kİ:

TDF8546 (TDF8546J / TDF8546TH) bir 4 kanallı otomotiv sınıfı Class-D amplifikatördür ve I²C olmadan (stand-alone / default mode) kullanılabilir. Yani "I2C olmadan analog girişten çalıştırma" mümkündür.

Aşağıda en sade, net ve uygulanabilir anlatımı bulacaksın.

✅ TDF8546'yı I²C Olmadan Analog Girişle Çalıştırma (Stand-Alone Mode)

TDF8546, I²C yoksa detaylı ayar yapılamaz, ancak default modda tamamen çalışır.

✔ Yapılacaklar listesi:

MODE pinini "Play" moduna almak

Muting işlemini bırakmak (MUTE / STB pinleri)

Analog girişleri bağlamak

Güç beslemelerini doğru uygulamak (VP1–VP2–VDD–VCC)

GSENSE, DIAG pinlerini doğru seviyede bırakmak (isteğe bağlı)

🟦 1. MODE pinini Ayarlama (I²C olmadan yapılandırma modu)

Datasheet'te "MODE pin = Stand-alone mode" olarak tanımlıdır.

➤ MODE pini bağlantıları:
MODE pini durumu   İşlev
LOW   Stand-by (kapalı)
Orta seviye (≈2V)   Mute
HIGH   Normal Operation (Play Mode)

I²C olmadan çalıştırırken MODE = HIGH yapılmalı.

Genelde MODE pinine 47k pull-up → VDD konulur.

🟦 2. STANDBY & MUTE Pinleri

I²C kontrol olmadığından mute/stand-by donanımdan kontrol edilir.

Pin   Ne yapılacak
STB   HIGH yapılacak (çip uyanacak)
MUTE   HIGH yapılacak (mute kalkacak)

Tipik bağlantı:

STB → 47k → VDD

MUTE → 47k → VDD

MODE → 47k → VDD

İstersen MCU'dan da kontrol edebilirsin, ama şart değil.

🟦 3. Analog Girişlerin Bağlanması (IN1–IN4)

TDF8546'da girişler diferansiyel Class-D giriş şeklindedir:

IN1P / IN1N

IN2P / IN2N

IN3P / IN3N

IN4P / IN4N

➤ Nasıl bağlanır?

Eğer single-ended (normal analog ses) kullanıyorsan:

INxP → Ses sinyali (AC-coupled, 100nF seri kondansatör)
INxN → GND'ye 100nF ile

Bu, datasheet'te "single ended input connection" olarak geçer.

🟦 4. Besleme Gereksinimleri
Pin   Voltaj
VP1 – VP2   6.5V – 18V (otomotiv 12V)
VDD   5V
VCC   3.3V – 5V (logic supply)

Hepsi doğru beslenmezse çip açılmaz.

🟦 5. I²C Olmadığında Ne Kaybedilir?

I²C yokken:

❗ Yapılamaz:

Kanal seviye ayarı

Fault okunması (diagnostic)

Kanal kapatma

Gain değiştirme

✔ Ama çalışma fonksiyonları:

4 kanal güç amplifikasyonu

Tüm kanallar aktif

Default gain = 26 dB

Analog giriş → çıkış normal çalışır

🟩 Özet Bağlantı Şeması (I2C'siz)
VDD = 5V
VCC = 3.3/5V
VP1 = 12V
VP2 = 12V

MODE → 47k → VDD
MUTE → 47k → VDD
STB  → 47k → VDD

IN1P → Audio L (seri 100nF)
IN1N → 100nF → GND

IN2P → Audio R (seri 100nF)
IN2N → 100nF → GND

OUT1..OUT4 → Hoparlör


Bu haliyle TDF8546 tam güçte ve tam fonskiyonlu çalışır.

🟦 İstersen Sana Tam Bağlantı Şeması Çizebilirim

Dilersen:

Stand-Alone devre şeması

Örnek PCB bağlantısı

Arduino ile yalnız MUTE/STB kontrolü

I²C ile kontrol edilen gelişmiş örnek

hepsini adım adım hazırlayabilirim.
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.