Ana Menü

TEA2025 ile 1W ampli yapımı

Başlatan Furkan KELEŞOĞLU, 05 Temmuz 2015, 15:52:55

Furkan KELEŞOĞLU

ŞU CAY ENTEGRESİ İLE OLAN AMFİYİ YAPALIM YAMYAM BEY :D SERON YAMYAM DEDİKİ SERONDA İSTERSE GÖSTERİRİM YAPARSINIZ DEDİ ONA GÖRE :D
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

seron

furkan böyle başlık olmaz.
ikincisi malesef bazı sorunlarım nedeniyle ben katılamayacağım.

Furkan KELEŞOĞLU

ozaman desene yamyam bey nasıl yapıldığını göstermeyecek
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: Furkan41 - 05 Temmuz 2015, 16:04:42ozaman desene yamyam bey nasıl yapıldığını göstermeyecek
Öyle şey olmaz.
Sevdiğim arkadaşımın da katılması iyi olacak diye seronu söylemiştim. Çünkü kendisi de benzer bir ampli yapmak istiyordu.
Ama kendisi özel sebeplerden dolayı katılamayacağını belirtti. O halde biz yaparız. Okuyanlar da isterlerse yaparlar.
Ancak.
Seronun da söylemiş olduğu gibi başlık pek uygun olmamış. Ben birazdan uygun başlık altında toparlamaya çalışırım.

Furkan KELEŞOĞLU

tamam abi sen bir başlık altında topla bizi
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

seron

konu başlığı: TEA2025 ile 1W ampli yapımı
basit bir önsöz: merhaba. bu yazımızda TEA entefresi kullanarak aşama aşama basit bir ampli yapacağız. amplimizde dikkat edeceğimiz noktalar şunlardır... daha detaylı bilgi için şu linke bakabilirsiniz: (daha önce açtığımız ampli yapım teknikleri konusunun linki)
malzemeler: şudur, budur, vırttır, zırttır...
başlıyoruz...
gibi olursa ideal bir konu olur.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: seron - 05 Temmuz 2015, 16:48:05konu başlığı: TEA2025 ile 1W ampli yapımı
basit bir önsöz: merhaba. bu yazımızda TEA entefresi kullanarak aşama aşama basit bir ampli yapacağız. amplimizde dikkat edeceğimiz noktalar şunlardır... daha detaylı bilgi için şu linke bakabilirsiniz: (daha önce açtığımız ampli yapım teknikleri konusunun linki)
malzemeler: şudur, budur, vırttır, zırttır...
başlıyoruz...
gibi olursa ideal bir konu olur.

Bu durumda bu konu ÇİĞ olacaktır.
Amacımız sadece 1W lık TEA2025 entegresini kullanarak ampli mi yapmak, yoksa ÖRNEK teşkil edecek şekilde TEA entegresini kullanarak VIRTUAL SURROUND ampli mi yapmak.
Her kullanıcı uygun bir çıkış katı kullanarak bir ampli tasarlayabilir ve yapabilir. Eksik olan nedir?
Bir süre önce @seron  'un yapmak istediği, ama işin tekniğini bilemediği için tıkandığı konuyu ele alıp,
Böyle bir ampli yapımındaki teknik detayları ve koşulları teknik olarak inceleyip tasarım prosedürlerini belirleyebilmektir.
Kısacası amacımız SURROUND amplifikatör yapabilmek. En basit tasarım olan VIRTUAL SURROUND amplileri incelemek ve yapım aşamasındaki detayları bilebilmektir.
Yoksa Ben 5.1, 5X100Watt ampli yapmak istiyorum gibi havada kalacak düşünceler çok olacaktır.

Furkan KELEŞOĞLU

yapalım şu işin mantığını tekniğini anlayalım
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

seron

tamam, önsöze ekleyebilirsin işte bu açıklamayı. insanlar bahsettiğin konuları bilmediğinden başlıklara dikkat eder. başlığa bakan damlar, ve hayatın gerçeklerini görür. sonra da "haaaaaaa, anladıııııııııım!" diyerek tea ile değil başka malzemelerle yapmayı öğrenmeye koyulur.

konu gitgide uzuyor. gevv den dayak yeme olasılığımız istatistiksel olarak çan eğrisinin tepe noktalarına çıkıyor.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: Furkan41 - 05 Temmuz 2015, 17:10:56yapalım şu işin mantığını tekniğini anlayalım
İsterdim ki devreleri de yaparak, örnek tasarımları da göstererek, ama şu aralar bazı işlerim var. Fırsat bulabilirsem elbette örnek bir ampli yapıp gösterebilirim. Ama yapmak isteyen arkadaşlarım olursa bu arkadaşların çalışmalarını örnek gösterebilirim diye düşünüyordum.
Şimdilik temel bazı şemalar çizmem gerekli olduğu için biraz bekliyorum. Şemaları hazırlayınca konuyu açıp tartışmaya başlayabiliriz.
Bu arada yapmak isteyen arkadaşlarımız varsa bu başlık altında gerekli malzemeler ve koşulları belirleyebiliriz.
Yapmak isteyen arkadaşlarımız buradan kendilerini gösterirlerse daha iyi olacaktır.


Alıntı yapılan: seron - 05 Temmuz 2015, 17:16:17tamam, önsöze ekleyebilirsin işte bu açıklamayı. insanlar bahsettiğin konuları bilmediğinden başlıklara dikkat eder. başlığa bakan damlar, ve hayatın gerçeklerini görür. sonra da "haaaaaaa, anladıııııııııım!" diyerek tea ile değil başka malzemelerle yapmayı öğrenmeye koyulur.

konu gitgide uzuyor. gevv den dayak yeme olasılığımız istatistiksel olarak çan eğrisinin tepe noktalarına çıkıyor.

Merak etme Gevv hocamızı iyi tanırım. O da benim gibi uygunsuz başlıklara sinir olur :D
Biz bu konuda şimdilik hazırlık yapıyoruz. Ana konu içerisinde teknik detaylar paylaşılır bu konu içerisinde de temel yapım aşamaları ve koşullar tartışılır.
Yani örnek TEA entegresi verilmiş olsa da başka bir arkadaşımız TA serisi 5W kullanmak isteyebilir. Veya başka bir arkadaşımız daha farklı bir çıkış modülü kullanmak isteyebilir. Bu koşulları burada tartışır ana konuda ise bilimsel şeyleri tartışırız.

Furkan KELEŞOĞLU

LA 4425 ENTEGRESİ İLEDE OLABİLİR :D
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

seron

bir noktada yanlışsın bence. her ne kadar senş desteklesem de, ben senin yerinde olsam, ve bilgili olsam,
bir başlık açarım: XXX ampli yapımı.
malzemeler şunlar deyip,
amplinin yapım aşamalarını ve bitmiş halini fotolayıp videolayıp koyarım...
devam ederim...
bu ampli nasıl yapıldı ve başarılı oldu sanıyorsunuz... grounding kurallarına dikkat ettim, ölçüm çok önemlidir; uygun cihazlar kullandım, bunun formülü şudur şunun formülü odur...
diye yazar çizer konuyu çözüldü olarak işaretleyip sonuna da yapacak arkadaşlara destek vermeye hazıorım derim ve keyfime bakarım. isteyen faydalanııııır, isteyen faydalanmaz, kendi bilir.

olma mı öyle?

Furkan KELEŞOĞLU

olur olur böyle olsun ben şimdi yamyam beyden  bişey bekliyorum cıkıp kendi kafama göre malzeme lisetesimi vericem hem orda anatılmak istenen o değilki yamyam bey gösterecek isteyen başka entegreylede yapabilir yani farklı bir şekilde
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: seron - 05 Temmuz 2015, 17:29:03bir noktada yanlışsın bence. her ne kadar senş desteklesem de, ben senin yerinde olsam, ve bilgili olsam,
bir başlık açarım: XXX ampli yapımı.
malzemeler şunlar deyip,
amplinin yapım aşamalarını ve bitmiş halini fotolayıp videolayıp koyarım...
devam ederim...
bu ampli nasıl yapıldı ve başarılı oldu sanıyorsunuz... grounding kurallarına dikkat ettim, ölçüm çok önemlidir; uygun cihazlar kullandım, bunun formülü şudur şunun formülü odur...
diye yazar çizer konuyu çözüldü olarak işaretleyip sonuna da yapacak arkadaşlara destek vermeye hazıorım derim ve keyfime bakarım. isteyen faydalanııııır, isteyen faydalanmaz, kendi bilir.

olma mı öyle?

İyi diyorsun da :D
Örnek bir ampli yapmanın zorluğunu dile getirmiyorsun. Üstelik sen bile basit bir ampli yapabilmek için pes ettin :D
Yukarda ne yazmıştım.
Alıntı Yapİsterdim ki devreleri de yaparak, örnek tasarımları da göstererek, ama şu aralar bazı işlerim var. Fırsat bulabilirsem elbette örnek bir ampli yapıp gösterebilirim. Ama yapmak isteyen arkadaşlarım olursa bu arkadaşların çalışmalarını örnek gösterebilirim diye düşünüyordum.
Ben sadece işin tekniklerinden bahsedebilirim. Bir şema çizmek için bile şu aralar üşeniyorum.
Ama yapmak isteyen arkadaşlar bir araya gelirse ne olacaktır?
Seron der ki ben TEA ile yapmak istiyorum. Elimde 2 tane entegre var.
Furkan der ki ben kanal başı 5W gücünde yapmak istiyorum. Elimde 2X5W entegrelerden bol miktarda var.
Başka bir arkadaş der ki, Ben virtual yapmak istemiyorum DOLBY PROLOGIC decoder kullanarak 5.1 yapmak istiyorum.
Her bir tasarımı ayrı ayrı tek bir konu içerisinde incelediğimizde hemen hemen herkese hitap edilmiş olacaktır.

Mr_YAMYAM

Arkadaşlar.
SURROUND sistemler için birkaç resim çizdim.
İftardan sonra burada olursanız tartışmaya başlayabiiriz.

memleket


Furkan KELEŞOĞLU

iftardan sonra burda olalım arkadaşlar
Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.

Mr_YAMYAM


memleket

çaylı, pastalı anfiyi merak ettim :D

Mr_YAMYAM

Alıntı yapılan: memleket - 05 Temmuz 2015, 20:44:17çaylı, pastalı anfiyi merak ettim :D
Çaylı pastalı ampliyi merak etmene gerek yok.
Senin yapmış olduğun ampliyi de SURROUND ampli olarak çalıştırabilirsin.
Buradaki amaç ÇAY'lı PASTA'lı olması değil, herhangi bir çıkış katının amacımıza uygun olabilmesidir.
Eğer senin yapmış olduğun ampli köprü kuvvetlendirici değilse hemen VIRTUAL SURROUND yapabilirsin.