Ana Menü

Kulaklarınıza İnanamayacaksınız !

Başlatan gevv, 18 Haziran 2025, 13:52:47

gevv

Çok eskiden yaptığım bir devre alıntıda ki son cümle doğru ( hatırladığım kadarı ile :) ) özellikle mikrofon kısmını geliştirmeyi düşünüyordum... şu filimlerde gördüğümüz boru içine mikron yerleşrime ne bileyim bardak tipi kutu falan ölye kaldı işte devamı gelmedi

Alıntı YapDİNLEME CİHAZI
Devre, kristal önyükseltecin değiştirilmiş halidir. Yaklaşık 30m2 bir odadaki sesler çok hassas bir şekilde mikrofon ile alınabilir. Çıkışına kulaklık amplifikatör bağlanırsa sesler daha iyi duyulabilir.

Bu devreyi özellikle yapmanızı tavsiye ederiz. Kulaklarınıza inanamayacaksınız.


dinleme-cihazi.png

mgozalan

#1
Alıntı yapılan: gevv - 18 Haziran 2025, 13:52:47Çok eskiden yaptığım bir devre alıntıda ki son cümle doğru ( hatırladığım kadarı ile :) ) özellikle mikrofon kısmını geliştirmeyi düşünüyordum... şu filimlerde gördüğümüz boru içine mikron yerleşrime ne bileyim bardak tipi kutu falan ölye kaldı işte devamı gelmedi

Alıntı YapDİNLEME CİHAZI
Devre, kristal önyükseltecin değiştirilmiş halidir. Yaklaşık 30m2 bir odadaki sesler çok hassas bir şekilde mikrofon ile alınabilir. Çıkışına kulaklık amplifikatör bağlanırsa sesler daha iyi duyulabilir.

Bu devreyi özellikle yapmanızı tavsiye ederiz. Kulaklarınıza inanamayacaksınız.


dinleme-cihazi.png


Merhabalar başkanım.Baskı devre şeması varmı bu devrenin.BC237 yerine 547 de olur(100mA 45V)mu?

Edit:Karşılaştırdım 547 daha iyi oluyor.

mustafaaxu

#2
sayın gevv hocam ben böyle birşey yapğtım amanınnn kurtulana kadar akla karayı seçtim
yan masada konuşulanları dinlemek acaip birşey
yapacaklar şimdiden uyarılır
dedikodu seviyorsanız asla bırakamıyorsunuz
kolay gelsin

seron

#3
Makul ücret karşılığı PCB çizilir.  ;D

@gevv bunun çıkışına LM358 falan bağlasak nasıl olur?

mgozalan

@seron büyük üstadım,
ben başlamıştım yapmaya,eksik kalan malzemeler gelince test edeceğim.
2S 18650 kıçına taktımmı ortam ispiyoncusu olucam:)))
Sen dayanamaz pcb baskı çıkartırsın değilmi.Beni bu kadar ince lehimlerle uğraştırmassın:)
alttan görünüş.jpgeleman montaj.jpg

gevv

Alıntı yapılan: seron - 18 Haziran 2025, 18:45:10Makul ücret karşılığı PCB çizilir.  ;D

@gevv bunun çıkışına LM358 falan bağlasak nasıl olur?

çıkışa amfi şart transistörlü basit bir şey olur

Alıntı yapılan: mustafaaxu - 18 Haziran 2025, 16:20:23dedikodu seviyorsanız asla bırakamıyorsunuz

+1000  :D

mgozalan

@seron ve @gevv üstatlarım siz devreyi hallederseniz deneme benden,seron hocama buradan bir tane göndereceğim valla

seron

Şöyle birşey yapsak nasıl olur?

dinleme-cihazi.png

mgozalan

Yok sevmedim ben kulaklık ile dinleyeceğim.Speaker ile canlı yayınmı yapacağız :D

seron

Zaten kulaklık kullanılacak çıkışta. Devreyi internetten buldum hop simgesini değiştirmedim. Hem, kulaklık da bir hop değil mi hehehehe

mgozalan

şunlar işe yararmı?
amfi.pngamfi2.png

seron

Bence yarar denemeden olur-olmaz diyemem.
Devre zaten 9V ile çalıştırılacak olur gibime geliyor.

Yusuf usta

Alıntı yapılan: mgozalan - 19 Haziran 2025, 00:25:09şunlar işe yararmı?
amfi.pngamfi2.png
pam8610 9 pille uzun çalışmaz. 8voltta cazzırdar 7 voltta hiç ses vermez. çıkış gücü yüksektir sizin devreye olmaz. pam8403 olur ama 5voltu geçersen yanar. 7805 ile kullanman gerekir. tavsiyem modül olarak aynı fiyatta olan tda2030 modül alın entegredeki soğutucuyu söküp atın zaten ısınacak kadar büyük hoparlöre bağlanmayacak. zayıf pille de doluyla da az voltajla da çokla da çalışır. sağı solu dinlemeyin bu arada. uslu durun. ayıboluyor :)
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

mgozalan

#13
Merhabalar,
Devreyi tamamladım,her şeyi kontrol ettim.enerji verdim.sonuç olumsuz.
10 v vermiştim ve kulaklık taktım.kulaklıkta tık yok.sonra devrede enerji varken kontrollere başladım.22uF kondansatöre kadar 9.59 v görüyorum.akabinde kulaklık çıkartıp sinyal voltajını ölçtüğümde 9.56 volt görüyorum.acaba kulaklıktamı sorun var deyip telefonda denedim sorun yoktu.Bu sefer 12 v bazır ile denedim.yine ses yoktu.(voltajı 12 volta aldım.)kulaklık ve bazır taktığım zaman sinyal de gördüğüm voltaj 0.89 gibi voltlara çöküyor.acaba neden olabilir.
komple bağlantı.jpgpcb alt son durum.jpgpcb üst.jpgdinleme-cihazi.jpg

dede_salih

İlk dikkatimi çeken aşağıdaki boş bırakılmış pin oldu. Sanıyorum 220k direncin bir bacağına denk geliyor.
Alıntı YapIMG_20250620_020554.jpg

Çalıştığından emin olduğum bir devrede sonuç alamadığım da ilk olarak bağlantı ve yolları kontrol ederim.

İyi çalışmalar.

seron

Devrenin çıkışına LM358 bağladım. 9V pille çalışabiliyor. Denemek isteyen denesin. Garanti yoktur!

Ekran görüntüsü_2025-06-20_04-17-27.png



İNDİRAGANDİ: dinleme-cihazi.rar

mgozalan

#16
Alıntı yapılan: dede_salih - 20 Haziran 2025, 02:18:44İlk dikkatimi çeken aşağıdaki boş bırakılmış pin oldu. Sanıyorum 220k direncin bir bacağına denk geliyor.
Alıntı YapIMG_20250620_020554.jpg

Çalıştığından emin olduğum bir devrede sonuç alamadığım da ilk olarak bağlantı ve yolları kontrol ederim.

İyi çalışmalar.

@dede_salih teşekkür ederim haklısın orası 220K çıkışı ve ekli 1.5K direnç ve 22Uf kondansatör + sına.
devrede 12 volt varken değişik yerlerden  ölçüm yaptım çıkıştaki 1nF kondansatör üzerinde voltaj kayboluyor
voltaj ölçümleri.jpg

Yusuf usta

#17
Alıntı yapılan: mgozalan - 19 Haziran 2025, 22:49:50Merhabalar,
Devreyi tamamladım,her şeyi kontrol ettim.enerji verdim.sonuç olumsuz.
10 v vermiştim ve kulaklık taktım.kulaklıkta tık yok.sonra devrede enerji varken kontrollere başladım.22uF kondansatöre kadar 9.59 v görüyorum.akabinde kulaklık çıkartıp sinyal voltajını ölçtüğümde 9.56 volt görüyorum.acaba kulaklıktamı sorun var deyip telefonda denedim sorun yoktu.Bu sefer 12 v bazır ile denedim.yine ses yoktu.(voltajı 12 volta aldım.)kulaklık ve bazır taktığım zaman sinyal de gördüğüm voltaj 0.89 gibi voltlara çöküyor.acaba neden olabilir.


direkt kulaklıkla bir ses vermez bence bu meret. basit de olsa illa amfi gerekir. en kötü ihtimal lm741 ilavesi veya lm380 mi 386 mı neydi o ufak amfisen ilave gerekir diye düşünüyorum. buzzer çok çeker hem voltaj tabi düşer. bu tip devreden az da olsa ses almak için bağlanan kulaklık 16 ohm, 32ohm vs olması gerekir
son not, 1nf üzerinden ve 100k pot üzerinden ne ses almayı hedefleyebilirsiniz ki
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

mustafaaxu

#18
Alıntı yapılan: seron - 19 Haziran 2025, 00:11:37Şöyle birşey yapsak nasıl olur?

dinleme-cihazi.png

sayın gevv hocam gğzel bir konu başlattı

yıllar önce motosikletimle
hızla giderken artçı yani arkada oturan kişi ile konuşmak
mümkün değil yada çok zor olmaktaydı

hızla giderken elimizle sesimizi arkaya doğru yönlendirip
artçının kolayca duymasını sağlardık
Fakat artçı konuşunca rüzgardan onu duynak mümkün olmuyordu

sonra çay ocaklarında kullanılan interkom vardı
düğmeye basıp 5 çay diye bağırırdık
bu bana ilham verdi
o zaman lar en küçük anfi LM386 entegresi idi
motosiklet için kiristal mikrofon ve kulaklık ile devreyi yaptım
cebe girecek ve kulaklık jakını üstten takacak şekilde dizayn ettim
ve o tarihte böyle bir cihaz kinsede yok
batarya eski telefonların dikdortgen bataryası kullandım
eski bataryalarda girişinde 4.2 voltta koruma vardı
sarz için ince uçlu 7.5 voltluk adaptör ile şar ederdim

iki kulaklıklığı paralel bağladım
kulaklığın birisi sonunda switch olandan taktım
kulaklığı takınca swiç bateryi on yapıyor
volüm ile kulaklık ses seviyesini atarladım

not 1
bu devre yi yaparak motosikletinizde kullanmak istediğinizde
hüsrana uğrarsınız rüzgar sesinden başka bir şey duymassınız.......

not2
ben bu rüzgarsesini kısmak için filitre yapmaya çalışırken
Elin adamı yıllar önce bu sorunu çözmüşler

nasılmı çok basit bi yöntemle

Açık sahada röpörtaj yapan sipikerler mikrofonkarına sünger şapka geçiriyorlar
ben hep olayı mikrofon kirlenmesi milletin tükrüğü bulaşmasın diye süngeri taktıklarını sanıyordum
meğerse sünger rüzgar sesini mikrofona geçirmiyormuş sadece konuşmayı geçiriyormuş
enteresan bir doğal filitre rhemen test ettim mükemmel bir sonuç 80..90 km hızla giderken bile
sıfır ruzgar sesi
konuşma sesi net vegüçlü bir şekilde miktofondan alınıyor
kolay gelsin

1_800x565.jpg

2_800x476.jpg

3_800x589.jpg

4_800x459.jpg

cqs1235546186y.jpg
5_800x577.jpg

mgozalan

#19
Alıntı yapılan: seron - 20 Haziran 2025, 04:22:15Devrenin çıkışına LM358 bağladım. 9V pille çalışabiliyor. Denemek isteyen denesin. Garanti yoktur!

Ekran görüntüsü_2025-06-20_04-17-27.png



İNDİRAGANDİ: dinleme-cihazi.rar


Merhabalar,
Görev tamamlandı,çok profesyonel değil ama iş görür nitelikte. @seron üstadım teşekkür ederim PCB için. @gevv hocam ön ayak olduğunuz için teşekkürler.
not:1-220k direnç yoktu denemek amacı ile 300K taktım sorunsuz çalıştı.
    2-LM358 bir tane daha gitti acaba baştan kontrol etmedim 1-3 ayaklar kısadevre idi.
biraz uğraştırdı yeni 358 ile çalıştı.Acaba ilk başta 10 volt vermiştim ondan olabilirmi.
Korkudan 5 volttan fazla veremedim:))
     3- @seron hocam demonte mi göndereyim motaj yapıptamı.Adres için bana yazarsın.

son alt.jpgson serhat parça.jpgson üstten.jpg