ÇAMAŞIR MAKİNASINA PAKO ŞALTERİ NASI BAGLARIM?

Başlatan sonerbicer, 28 Aralık 2015, 13:06:45

serkan_48

#20
Abi bak şimdi ..

Aşağıda örnek bir resim yüklüyorum. Senin motorda da bunun gibi iki kömür yuvası var. Şimdi ilk önce motoru çalıştır ve dönüş yönünü takip et. Şimdi yapacağımız testi tarif ediyorum.

Aşağıdaki resimde görünen sağda ve solda iki kömür var. Bu kömürlere gelen iki kablo var. Bu kabloları kömürlerden ayırıp sağdaki kabloyu sola soldaki kabloyu sağ kömüre irtibatlayıp motoru tekrar çalıştırınız.

Motorun orjinal hali ile dönüşüm sonrası halini yazarmısınız. Bekliyorum.


sonerbicer

öyle kutupları değiştirince   ters  yönde dönüyor  benim amacım  şalter  baglantısı ile  baglayıp  ileri geri değiştirmek

serkan_48

Tamam iste ters donuyorsa ona gore uygulama yapacagiz.

sonerbicer

evet serkanım  ters   dönyr   kutupkarı değiştirince

sonerbicer

SERKANIM ELİMDEN GELDİĞİNCE  ŞEMA  ÜZERİNDE TARİF ETMEYE  ÇALIŞTIM  NORMALİNDE  BİR  KÖMRLE  BİR  SARGIYI  KÖPRÜLYORUM  SONRA  DİGERLERİNE  ELEKTİRİK VERİYORUM  ÇALIŞIYOR  SONRA  TERSİNİ  YAPIYORUM   YİNE  TERS  ÇALIŞIYOR  AMA  BEN BUNU SÖK ÇIKAR DEĞİLDE   BAHSETTİĞİM ŞALTER ÜZERİNDEN  YPMAK  İSTİYORUM

serkan_48

Abi kablo bağlantılarından bişey anlayamadım.

Ama üniversal motor için bir yön değiştirme şeması çizeceğim. Birazdan yüklerim.

serkan_48

#26
Deneme

Abi şemada solda pako şalterin 0 - 1 - 2 konumlarını ve iç kontak yapısını çizdim. orta uçlar 1 yönüne getirince o yöndeki çıkışlara kısa devre yapar 2 konumuna getirince diğer yöndeki kontaklarını kısa devre yapar.

Motorumuzda kömüre giden iki kablo var. Motoru önüne aldığında bir kömür sola diğeri sağa bakacak şekilde tuttuğunda kömürlere A ve B harflerini verdiğimizi düşün. Bu kömürlere bağlı kablolarıda C ve D olsun. Bu iki kabloyu kömürlerden ayırıyoruz.

Şalter için ise altta her uca bir harf verdim. Ön hazırlık olarak şalterdeki uçlardan K ile S ucuna bir parça kablo ve L ile R uçlarına başka bir kablo ile bağlantı yapıyoruz. Bu kablolar kalıcı olacak.

Daha sonra sırası ile A kömürünün bağlantısını şemada gösterdiğim gibi N ucuna bir kablo ile bağlayın.
C kablosunu şalter üzerindeki K ucuna
B kömürünün bağlantısını şalterin O ucuna
D kablosunu şalterin L ucuna bağlamalısınız.

Pakoyu 1 konumunda elektrik verirseniz bir yöne 2 yönünde elektrik verirseniz diğer yöne dönecektir. 0 konumunda motor duracaktır.

Not : Motor bir yöne dönerken yön değiştireceğinizde pakoyu 0 konumuna alıp tamamen durmasını bekleyiniz. Sonra diğer yöne dönüş için şalter konumunu değiştiriniz. Diğer türlü sargılar aşırı akım çekip yanabilir.


sonerbicer


serkan_48

Eline saglik abi isin cogunu sen yaptin. Kolay gelsin.

Bu arada motorla ne yapmayi planliyorsun abi?

sonerbicer

gerekirse  taş  baglayacagım  gerekirse tel fıra  zımpara   vs  gibi  şeyler   takıp  ihtiyaca  göre  kulanacagım

asıl yardım senin  gönderdiğin şemadan dolayı  oldu   bana  kalsa  yapamazdım   elektirkcilerdee  ya  olmaz  diyor  ya  sorun olur  diyor  vs  şimdi ona   bir  dimmer  veya  başka bişey ilave  edip hızını ayarlamam  gerekiyor
sal kardşim   tavsiyelerine

seron

valla bravo serkan kardeşim. aslen ben de o devreyi vermeyi düşündüm (bildiğimden değil bilgisayarımda hazır var) ama soner ağabeyin elindeki pako şalterin şekli ve neresinden ne giriyor ne çıkıyor bilmediğimden yardım edemedim. tebrik ederim.

DÜZELTME NOTU:
Çok özür dilerim, pako şalter sadece yardımcı sargıyı devreden çıkarmak için kullanılmıyormuş ben yanlış anlamışım. o sadece yöntemlerden biriymiş. pako şalteri ben ilk defa duyuyorum. eski elektrik bilgisi kitaplarında ona "ENVERSÖR ŞALTER" deniyor.
kusura bakmayınız efendim...