elektrikli bisiklet veya motor için dc dc voltaj yükseltici devre için yardım

Başlatan kenansrht, 03 08 2022, 21:50

« önceki - sonraki »

kenansrht

Merhaba arkadaşlar sizlerden ricam elektrikli motor veya bisiklet için dc dc voltaj yükseltici devresine ihtiyacım var fakat bulamadım hazır satılan devreler var fakat ben kendim yapmak istiyorum bana bu konu da yardımcı olabilir misiniz devre özellikleri resimde mevcut destek olursanız memnun olurum teşekürler




alisummer

bu ne için eğer motor için ise motoru çalıştırmaz böyle bir şey ayrıca not olarak yazmışlar daha uzun mesafe gitmek için diye kıllandım sahte ürün bence. eğer başka bir amacı yok ise.elektrikli bisiklet bataryalarının gerilimi gördüklerimin tamamında zaten 72 volt civarında idi bunun bir sebebi var dc-dc çevirici ile olsa bu iş bir sürü masraf edip o kadar pili seri bağlamaktansa 12 volt ile hallederler idi yüksek akım çekemez bu tarz devreler çekse bile devre üzerindekii kayıplar yüzünden çok daha verimsiz olur
hep meraktan

kenansrht

evet haklısınız bakıldığında devrenin sisteme herhangi bir şekilde güç kattığı yok bu sadece sistemi kandırmaya yarıyor çünki bisiklet veya motordaki invertör aküler 40v düştüğünde devreden çıkıyor ve motor çalışmıyor program menüsünden bu voltaj aralığı maalesef ayarlanamıyor devrenin tek amacı akülerdeki voltaj 24 veya 28v ta düşene kadar çıkışı 60v olarak gösteriyor. Aslında aküleri tam kapasite kullanmamızı sağlıyor bisikletler 6 veya 5 akülü olarak piyasada normal şartlarda 6 akülü bir cihaz 62 volt enerji ile çalışıyor kısacası 2 akü boşaldığında sistem kendini kapatıyor sonuç olarak diğer aküler kısa sürede ölüyor devreyi taktığımızda 2 adet akü ölü olsa da em az 2 sene daha kullanıcı akü değişimi yapmadan kullanoyor şuan 1 akü 600 ile 800 tl arasında zaten millete para yok bari canı yanmasın düşüncesindeyim

alisummer

şevkinizi kırmak istemem hocam ama büyük bir yanlış var burada ! aküleri daha hızlı öldürmeniz olası böyle limitlerinin altında deşarj ederek.kar edelim derken daha fazla zarar edersiniz gibime geliyor. ayrıca batarya belli gerilimin altına düşünce istenilen akımı veremeyerek voltaj çökmesine uğrar yani yüksek ihtimal kandırsanız da motoru çevirecek voltajı elde etmeniz güç böyle bir yöntemle. birde seri bağlı akülerden eğer ikisi erkenden boşalıyorsa dediğiniz gibi bozulmuştur bu iç direncinin düşmesine yol açar diğer akülerden durduk yere akım çekip şarj olmaya çalışır ve diğerlerini de öldürür yani her türlü zarar edersiniz 
hep meraktan

kenansrht

dediklerinizin farkındayım haklısınız fakat niyetim aküleri sonuna kadar sööürmek değil buradaki amacım 40v ta devreyi kesen invertörü 28 veya 30v ta kesmesini sağlamak bu işlem sonucunda ortalama 20 veya 25km daha fazla yol katediyorsunuz devre düşündüğünüz gibi akülere çok zarar vermiyor bu devreyi taktırıp kullanan tanıdığım var 1 aküsü komple ölü be 2,5 senedir o devre sayesinde sorunsuz kullanıyor hazır devreyi satın almak sorun değil neden kendimiz yapmayalım.

Aslında güzel bir devre buldum fakat çıkış voltajını değiştirmek gerekiyor pdf dosyası olduğu için başla yere yükledim devreyi inceleyip bakar mısınız lütfen https://s6.dosya.tc/server8/2zfadh/LTJournal-V26N4-00-df-LT8390-DawsonHuang.rar.html

Dikkatini çeken birşey oldu gerçi entegre Türkiye de yok ama şimdi bu devre yapıldığında çıkışından 60v 50ah güç alınacak devreyi 5v ile 12v arasında beslesek dahi çıkış değerleri değişmiyor 5 akülü bir sistem 60v 20ah güç ile çalışıyor bu devreyi taktığımızda motor veya bisiklet hareket halinde iken aküden güç harcasada bir yandan hızlı şarj olmayacakmı çünki devre gerçekten çok güçlü duruyor

alisummer

idealist birisiniz belli'ki ama maalesef dediğinizi ben kavrayamadım sistemin çalışmasında bana mantıksız gelen ve öğrendiğim kurallara aykırı çok şey var umarım başarırsınız ne diyeyim.dosyayı da açamadım. 
hep meraktan

kenansrht

Alıntı yapılan: alisummer - 04 08 2022, 23:00idealist birisiniz belli'ki ama maalesef dediğinizi ben kavrayamadım sistemin çalışmasında bana mantıksız gelen ve öğrendiğim kurallara aykırı çok şey var umarım başarırsınız ne diyeyim.dosyayı da açamadım. 
devrenin olduğu linki vereyim https://www.analog.com/en/technical-articles/60v-synchronous-low-emi-buck-boost-for-high-power-and-high-efficiency.html

entegreyi çinden sipariş ettim patetes baskı çıkmaz inşallah en azından deneyip görmüş oluruz

shampuan

Cihazın tam olarak ne işe yaradığını bilmiyorum fakat aküleri olması gereken seviyenin çok altına düşürürseniz öldürürsünüz bu bir uyarıdır. Akü kimyasına tamamen aykırı bir durum.

12Volt'luk bir aküde 6 hücre bulunur. Her hücrenin dolu voltajı 2,25Volt'tur.
6*2,25=13,5Volt eder.

Akü jel ise 14,4Volta kadar şarj edilir, bu değerde şarj akımı kesilir. Kendiliğinden 13,5Volta düşer.

Akü kesinlikle 10,5Voltu görmemeli, 11Voltlar seviyesine şarj edilmeli, uzun ömürlü olması isteniyorsa devamlı ful V seviyesine (13,5V) bekletilmelidir. Aksi takdirde sülfatlaşma oluşur ve akü kısa sürede büyük kapasite kaybı yaşar.

Kolay gelsin.

kenansrht

Alıntı yapılan: shampuan - 06 08 2022, 01:10Cihazın tam olarak ne işe yaradığını bilmiyorum fakat aküleri olması gereken seviyenin çok altına düşürürseniz öldürürsünüz bu bir uyarıdır. Akü kimyasına tamamen aykırı bir durum.

12Volt'luk bir aküde 6 hücre bulunur. Her hücrenin dolu voltajı 2,25Volt'tur.
6*2,25=13,5Volt eder.

Akü jel ise 14,4Volta kadar şarj edilir, bu değerde şarj akımı kesilir. Kendiliğinden 13,5Volta düşer.

Akü kesinlikle 10,5Voltu görmemeli, 11Voltlar seviyesine şarj edilmeli, uzun ömürlü olması isteniyorsa devamlı ful V seviyesine (13,5V) bekletilmelidir. Aksi takdirde sülfatlaşma oluşur ve akü kısa sürede büyük kapasite kaybı yaşar.

Kolay gelsin.
sizi gayet iyi anladım  yapmak istediğim cihaz bilgileri aşağıdaki linkte  https://www.pldenerji.com/urun/55


alisummer

sitede yazdığına göre "ÇALIŞMA ESNASINDA TÜM AKÜ VOLTAJLARININ TOPLAMI 9,5 VOLT A DÜŞÜNE KADAR YOLA DEVAM EDEBİLME" ve "ELEKTRİKLİ
BİSİKLETİNİZ KONTAK ANAHTARI GİRİŞİNE BU CİHAZI TAKINIZ ELEKTRİKLİ
BİSİKLETİNİZ DAHA UZUN YOL GİTSİN AKÜLERİNİZİ TAM BİTİRİN AKÜLERİNİZİN
ÖMRÜ UZASIN " gibi sloganlar var :) evet iyi ihtimalle ilk birkaç ay biraz daha uzun gidersiniz sonrasında aküleri kucağınıza alıp gitmeye devam edersiniz .tekrar söylüyorum standart bir asit akü hatta lion larda bile akü voltajı limitin altına düştüğü an artık akım çekemezsiniz 12 volt standart bir araba aküsü 10 voltun altına düştüğünde artık marşa bastığınızda motoru döndürememesinin sebebi budur halbuki 10 volt ta o marş motorunu çevirecek kadar yüksek bir değerdir ama marşa bastığınızda 10 volt voltaj çökmesi ile 5 volta düşer bence dolandırıcılığın kötü bir örneği siz bilirsiniz.

hep meraktan

kenansrht

Alıntı yapılan: kenansrht - 06 08 2022, 02:18
Alıntı yapılan: shampuan - 06 08 2022, 01:10Cihazın tam olarak ne işe yaradığını bilmiyorum fakat aküleri olması gereken seviyenin çok altına düşürürseniz öldürürsünüz bu bir uyarıdır. Akü kimyasına tamamen aykırı bir durum.

12Volt'luk bir aküde 6 hücre bulunur. Her hücrenin dolu voltajı 2,25Volt'tur.
6*2,25=13,5Volt eder.

Akü jel ise 14,4Volta kadar şarj edilir, bu değerde şarj akımı kesilir. Kendiliğinden 13,5Volta düşer.

Akü kesinlikle 10,5Voltu görmemeli, 11Voltlar seviyesine şarj edilmeli, uzun ömürlü olması isteniyorsa devamlı ful V seviyesine (13,5V) bekletilmelidir. Aksi takdirde sülfatlaşma oluşur ve akü kısa sürede büyük kapasite kaybı yaşar.

Kolay gelsin.
sizi gayet iyi anladım  yapmak istediğim cihaz bilgileri aşağıdaki linkte  https://www.pldenerji.com/urun/55


üzerine takılı olan akülerin voltaı 9.5v olarak yazıyor yani yani toplam akü voltajı 28 volt yapıyor devre motorun 40v ta keseceği enerjiyi 28v ta kesiyor sizin bahsettiğiniz 10.5 minimum akü değeri burada 9.5 v olmuş oluyor ufak bir ayarlama  ile bu sorunda kalkar ortadan düşüncesindeyim minimum 28-60volt girişli sabit 60v  çıkışlı bir devre yapmak lazım devre konusunda veya hangi tip regüle entegresi ile bu amacıma uşaşırım

alisummer

step up boost converter diye arat örnek devreleri bulursun stepdown da olduğu gibi hazır bir entegre devre olduğunu sanmıyorum daha çok indiksiyon bobini birkaç pasif eleman ile ve mosfetler ile yapılıyor.birçok devre şeması bulabilirsin bir kaçını simule ettim programla çoğu çalışır durumda 
hep meraktan