Elektronik Projeler

Elektronik Elektrik => Yeni Başlayanlar => Konuyu başlatan: a.t.buro - 25 Haziran 2015, 23:01:53

Başlık: Pic12F675 bağlantıyı böyle yapabilirmiyim?
Gönderen: a.t.buro - 25 Haziran 2015, 23:01:53
Herkeze merhaba yine ben yine karışık sorular  :)) , ilk olarak şunu belirteyim ilk defa pic kullanıcam ve C ve C#'ı ileri düxey biliyorum soruma geliyim;
kaynaktan gelen 2 farklı kablo var ve bunlardan negatif sinyal gelicek bu sinyalleri pic ile yakalayıp bu sinyallere göre  2 farklı röleyi kontrol edebilirmiyim?edebilirsem bağlantısı şeklinde yardımcı olabilirmisiniz mesela direk pic'in input bacağına bağlasam olurmu yada pic output bacakların negatif sinyal yada pozitif sinyal çıkışı alabilirmiyim?
not: program atma işlemi içinde bu linkteki projeyi kullanmayı düşünüyorum. http://www.instructables.com/id/DIY-1-PIC-12f675-JDM-Programmer-Cheap-and-Easy/?ALLSTEPS

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler herkeze hayırlı ramazanlar dilerim.
Başlık: Ynt: Pic12F675 bağlantıyı böyle yapabilirmiyim?
Gönderen: a.t.buro - 07 Temmuz 2015, 02:06:39
Güncell
Başlık: Ynt: Pic12F675 bağlantıyı böyle yapabilirmiyim?
Gönderen: Furkan KELEŞOĞLU - 07 Temmuz 2015, 02:12:35
haberleşme cihazlarını araştır internetten arduoni kartıyla bu dediğin şeyi yapabilirisn pc üstünde röleleri kontrol edebilirsin
Başlık: Ynt: Pic12F675 bağlantıyı böyle yapabilirmiyim?
Gönderen: a.t.buro - 07 Temmuz 2015, 02:23:48
Alıntı yapılan: Furkan41 - 07 Temmuz 2015, 02:12:35haberleşme cihazlarını araştır internetten arduoni kartıyla bu dediğin şeyi yapabilirisn pc üstünde röleleri kontrol edebilirsin
ben minimum masrafla bu işi halletmek istiyorum bilgisayardan bağımsız olacak pic üzerinde kodlama ile uğraşıyorum şuan negatif hat sinyaline göre işlem yaptıramadım hala
Başlık: Ynt: Pic12F675 bağlantıyı böyle yapabilirmiyim?
Gönderen: bilpaylas - 17 Ocak 2016, 14:16:40
Piclere negatif giriş yapabilirsiniz desem direk yanlış anlarsınız. Çünkü ben negatif değer giriyorum gerek analog gerekse 0-I ancak devre tasarım bilgisi gerekir ve sınırları belli olmalı. Eğer yapmak istediğinizi şematik olarak sunarsanız doğru yönlendirme yapılır.

mesela girilecek negatif gerilim 1V mu yoksa 220V mu... gibi.  Yoksa fili otomobilin kapısından sokup ön koltuğa oturtmaya benzer...