Transistörlü yükselteç için transistörlü ön yükselteç

Başlatan H_SerhatY, 18 Ağustos 2018, 00:58:36

Yusuf usta

yurtdışından almak istemiyorsun ama, buradakileri de oradan getiriyorlar bilgin olsun :)
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

cevat1

Alıntı yapılan: H_SerhatY - 20 Ağustos 2018, 20:25:09Merhaba hocam. Ben kendim yapmayı tercih ederim. Tabii ki sizin görüşünüz farklıdır. Sonuçta daha yeni başladım. Ama benim hazır devrelerle bir problemim var. Elimde bulunan 2 adet kartı 10 dakika içerisinde yakmış bulunmaktayım :) Kullandığım kartları da Türkiye'de bulamadım. Bulsam ondan kullanırım. Ama yok maalesef :( Kartın resmini ekleyeyim, siz bulursanız bana haber verin. Çok ihtiyacım olacağına eminim. Not: Yurtdışından almak istemiyorum.


Yeni başladıysanız bu tip devreler, başlangıç için ağır gelir.  Çok fazla teknik bilgi  gerektirir.
Ustaların önerisini dinlemelisiniz.
Pratik modülleri kullanarak kendinizi geliştirebilirsiniz. Hem çok daha ucuza gelir

İyi çalışmalar, Kolay gelsin..

asma

Alıntı yapılan: Yusuf usta - 20 Ağustos 2018, 20:48:39yurtdışından almak istemiyorsun ama, buradakileri de oradan getiriyorlar bilgin olsun :)
Ben de yurt içinden almayı tercih ediyorum.  ;)

Verdiğim örnek için kolay erişilebilir ifadesini kullanmıştım. Ayrıca resimdeki kartın amp. katı pam8403 e benziyor.
Sonuç olarak 3 - 10 lira arasında usb ile çalışan 2 x 3W çıkışa sahip kartlar iç piyasada mevcut.
Eğer sd card , bluetooth veya usb bellek okuma gibi özellikler isteniyorsa onlardan da var.
PC veya telefon çıkışından ses alınacaksa medya oynatıcı olmasına gerek yok diye düşündüğüm için en basitini öneriyorum.

https://www.robiz.net/audio/pam8403pot

Aynısı gereksiz pahalı ve yerli piyasada mevcut:
https://www.roboshop.com.tr/u-disk-tf-card-mp3-player-modulu?gclid=EAIaIQobChMI7Yz548P83AIVwR0YCh1vowWWEAkYBiABEgK9Q_D_BwE
Ayrıca:
https://www.roboshop.com.tr/Elektronik-Kartlar/Cesitli-Kartlar/mp3-player-modulu-kumandali-tf-card-modulu

Kolay gelsin.



H_SerhatY

Alıntı yapılan: cevat1 - 20 Ağustos 2018, 22:01:28Yeni başladıysanız bu tip devreler, başlangıç için ağır gelir.  Çok fazla teknik bilgi  gerektirir.
Hangi tip devreler?

Alıntı yapılan: asma - 21 Ağustos 2018, 00:19:47Ben de yurt içinden almayı tercih ediyorum.  ;)

Verdiğim örnek için kolay erişilebilir ifadesini kullanmıştım. Ayrıca resimdeki kartın amp. katı pam8403 e benziyor.
Sonuç olarak 3 - 10 lira arasında usb ile çalışan 2 x 3W çıkışa sahip kartlar iç piyasada mevcut.
Eğer sd card , bluetooth veya usb bellek okuma gibi özellikler isteniyorsa onlardan da var.
PC veya telefon çıkışından ses alınacaksa medya oynatıcı olmasına gerek yok diye düşündüğüm için en basitini öneriyorum.

https://www.robiz.net/audio/pam8403pot

Aynısı gereksiz pahalı ve yerli piyasada mevcut:
https://www.roboshop.com.tr/u-disk-tf-card-mp3-player-modulu?gclid=EAIaIQobChMI7Yz548P83AIVwR0YCh1vowWWEAkYBiABEgK9Q_D_BwE
Ayrıca:
https://www.roboshop.com.tr/Elektronik-Kartlar/Cesitli-Kartlar/mp3-player-modulu-kumandali-tf-card-modulu

Kolay gelsin.



Bunu alabilir miyim?
https://www.direnc.net/pam8610-2x15w-stereo-amfi-modulu

asma

Elbette alıp kullanabilirsiniz. Ben pot , jak ve klemensi olan modelini almıştım. 22liraydı.
Ses kalitesi ve gücünden memnunum ,halen kullanıyorum.
Önerim ile bunun farkı:
Ayrı güç kaynağı gereksinimi (usb ile kullanamazsın)
Anahtarlı pot olmadığı için üzerinden ayar yapamazsın.
Soğutucusuz uzun süre çalıştırmak sorun olabilir.
Bendeki 8 ohm ile çalışıyor hiç ısınmadı.

H_SerhatY

Alıntı yapılan: asma - 21 Ağustos 2018, 20:49:19Elbette alıp kullanabilirsiniz. Ben pot , jak ve klemensi olan modelini almıştım. 22liraydı.
Ses kalitesi ve gücünden memnunum ,halen kullanıyorum.
Önerim ile bunun farkı:
Ayrı güç kaynağı gereksinimi (usb ile kullanamazsın)
Anahtarlı pot olmadığı için üzerinden ayar yapamazsın.
Soğutucusuz uzun süre çalıştırmak sorun olabilir.
Bendeki 8 ohm ile çalışıyor hiç ısınmadı.

Hocam bilmiyorum ne desem şimdi... Aslında hazır almayı hiç istemiyorum. Çünkü bir şeyleri gerçekten öğrenmem lazım. Mesela şu an TDA2822M ile yaptığım devre breadboard'da duruyor. Ve çalışıyor. Bir kere havya almıştım, elimdeyken kırıldı. Ondan dolayı artık onunla uğraşmak istemiyorum. Tabii ki lehimsiz çok iyi olmuyor. Mesela bahsettiğim devre çok cızırtılı. Belki de lehimle bir plakete yapsam daha iyi olacak. Ama dediğim gibi, uğraşmak istemiyorum.

Alıntı yapılan: Yusuf usta - 20 Ağustos 2018, 20:48:39yurtdışından almak istemiyorsun ama, buradakileri de oradan getiriyorlar bilgin olsun :)

Hocam siz ne diyorsunuz?

asma

Kendin yap tabi ama:
https://www.robiz.net/audio/PAM8403
Bu haliyle 3,5 liraya satılıyor. Entegreyi alıp pcb çizip birkaç ucuz malzemeyle 5 liraya yapamazsın.
Geriye kablo bağlantısı kalıyor.
Eski usb şarj kablosu , bir tarafı çalışmayan kulaklık her evde olur. Bizim evde bir kutuya atılır ,  çoğu insan çöpe atar.  :)
Havya kullanmadan kendim yapacam deme zaten.
Uğraşmak istemiyorsan da:
https://www.robiz.net/audio/pam8610module
Hazırını al.
İki tarafı erkek stereo jak lı kablo alacaksın.
12V adaptör 2-3A lik olmalı.
İki hoparlör ve kablosunu da unutmamak lazım.
Bu arada ben İzmitte alış veriş yaptığım yerden örnek veriyorum. Piyasada bol ve yakın fiyatta (yurt içi) olduğu için istediğin yerden alabilirsin.

Kolay gelsin.

H_SerhatY

Alıntı yapılan: asma - 21 Ağustos 2018, 22:49:31Kendin yap tabi ama:
https://www.robiz.net/audio/PAM8403
Bu haliyle 3,5 liraya satılıyor. Entegreyi alıp pcb çizip birkaç ucuz malzemeyle 5 liraya yapamazsın.
Geriye kablo bağlantısı kalıyor.
Eski usb şarj kablosu , bir tarafı çalışmayan kulaklık her evde olur. Bizim evde bir kutuya atılır ,  çoğu insan çöpe atar.  :)
Havya kullanmadan kendim yapacam deme zaten.
Uğraşmak istemiyorsan da:
https://www.robiz.net/audio/pam8610module
Hazırını al.
İki tarafı erkek stereo jak lı kablo alacaksın.
12V adaptör 2-3A lik olmalı.
İki hoparlör ve kablosunu da unutmamak lazım.
Bu arada ben İzmitte alış veriş yaptığım yerden örnek veriyorum. Piyasada bol ve yakın fiyatta (yurt içi) olduğu için istediğin yerden alabilirsin.

Kolay gelsin.

Hocam peki, son bir sorum var. Havya olarak bir öneriniz var mı? Sizin verdiğiniz sitede baktım, bulamadım. Yanlız kalem havya değil, diğerinden lazım. Dedim ya, kalem havya elimde kırıldı. Bizim buradaki elektronikçilerde var ama çok pahalı.

asma

Alıntı yapılan: H_SerhatY - 21 Ağustos 2018, 23:22:02Hocam peki, son bir sorum var. Havya olarak bir öneriniz var mı? Sizin verdiğiniz sitede baktım, bulamadım. Yanlız kalem havya değil, diğerinden lazım. Dedim ya, kalem havya elimde kırıldı. Bizim buradaki elektronikçilerde var ama çok pahalı.
Elektronikle uğraşacaksan kalem havye kullanacaksın. Elinin altında tabanca havya olsun istiyorsan 300 liraya 100W lık Weller alıp kenarda bekleteceksin.  Yedek ucunu da al , bulunsun.
Pek çok kalem havya eskittim , hiç biri kırılmadı. Aslında kırılan oldu.
Seramik rezistası bozulmuş bir seferinde , sökeyim de aynısından alayım dedim. İşte o zaman benim elimde de bir havya kırıldı.
Sövdüm , attım. Yenisini aldım. Artık nasıl söküleceğini ve nasıl sökülmeyeceğini de biliyorum.
Şekli şemali şuna benzesin : 
https://www.direnc.net/30w-8pk-s112b-kalem-havya-proskit
Markalı/kaliteli/pahalı havya için 25-30W yeter , isimsiz/ucuz modeller için 30-40W uygundur.
Ucuz ürün : https://www.direnc.net/30w-standart-kalem-havya
Markalı ürün : https://www.direnc.net/25w-kalem-havya-ersa
Profesyonel  f/p ürünü : https://www.direnc.net/solomon-sl-20-isi-ayarli-havya   
Yedek ucu bulunan , ucuz modeli alıp kullanmanı öneririm. (bulunduğun yerde ne varsa)




Furkan KELEŞOĞLU

Mekatronik Teknikeri. <br />Elektrik-Elektronik Teknisyeni.