Ana Menü

Güvenlik Kamera Sistemi hakkında bilgiye ihtiyacım var

Başlatan 07 Osman, 07 Mayıs 2026, 13:56:44

07 Osman

Merhaba arkadaşlar.

Evime 5 kameradan oluşan ip kamera sistemi kurdum. Her şey güzel stabil çalışıyor, ancak şöyle bir sorunum var;

Alttaki resme bakarmısınız lütfen, Taralı alanı hareket alanı olarak belirledim. Hareket tipini insan olarak, hassasiyet de 3 olarak belirledim Dedim ki akşam saat 20:30 ile sabah saat 08:00 arasında burada hareket olursa bildirim gönder. Tamam ilk yarım saat karanlık çökene kadar ve son bir saat hava aydınlandıktan sonra sıkıntı yok. Ancak gece yoldan geçen araçların farları hareketi tetikliyor. Her araç geçtiğinde bildirim geliyor. Algılama hassasiyet ayarını 1 yaptım yine aynı. Bunun bir çözümü var mı arkadaşlar ?




gevv

Merhaba,  lens önüne plegsiglas difüzör gibi bir şey koymak çözüm olabilir. Ama en garantisi üretici ile iletişime geçmek. Birde yazılım güncellememelini kontrol edin belki düzeltme gelmiştir.

07 Osman

Yazılımları kontrol ediyorum. Bahsettiğiniz gibi pleksiglas bir parça koyarsam kamera netliğinden ödün vermiş olmazmıyım ?

gevv

Kayıp olacaktır. Zaten garanti değil denemeniz gerekli ama işe yaramayacak gibi far ışığını kırmak için baya bir kısıtlama gerekir sanırım

Yinede deneyin emin olursunuz. Birde kamera açısını biraz değiştirin belki işe yarar

Bazı kameralarda akıllı insan algılama ai, smart vb gibi ayarlar oluyormuş onları kontrol edin

Çözülmezse tek çare üretici ile iletişime geçmek

seron

Yıllar önce çalıştığım tesiste insanları algılayıp peşine takılan mobeseler vardı. 2012 yıllarından bahsediyorum o zamanlar bile vardı böyle şeyler ama fiyatları aşırı uçuktur.

Ev tipi sabit kameralarda AI var mı bilmiyorum aradan yıllar geçti belki böyle özellikler onlara da gelmiştir.

"Peşine düşme olayı"

Birgün işim nedeniyle kamera odasına gittim beni içeri aldılar monitörlerden birine dikkat ettim kamera normal kendi kendine bir sağa bir sola doğru gidiyordu. Oradan bir adam yürümeye başlayınca aniden işkillendi gitti o adama odaklandı adam dönüp uzaklaşana kadar arkasından yavaş yavaş zoom yaptı.

Vay arkadaş dedim neler çıkmış. İşte peşine düşme olayı benim tabirimle bu. Yıl 2012-2013 idi bu olduğunda. Şu anda emniyet bu mobeselerden aktif şekilde kullanıyor. Akıllı kameralar bunlar ve yazı/plaka vb tanıma özellikleri de var artık.

Yusuf usta

teknoloji olarak ilginç, kullanımı ve kullananların amacı daha ilginç. patronlar emek sömürüp işçiye teknoloji geliştirtiyorlar. sonra işçiler uyanırsa çalmasınlar hakkını almasınlar diye bu teknolojiyi onlara kullanıyorlar. çalan yoksa alarma, kameraya ihtiyaç mı var? yolsuzluğu sokaktaki gariban değil yine yüksektekiler yapıyor. yapmıyor da hani mesela dedim. bir de ülkemizde asla böyle şeyler olmaz. italyadan amerikadan bahsediyorum. onlar kötü insanlar. biz ne güzel ülkeyiz çok şükür
Mühendislik Diplomayla olmaz. İnsanı adam eden, bilgi değil görgüdür.

07 Osman

Alıntı yapılan: gevv - 09 Mayıs 2026, 00:15:55Kayıp olacaktır. Zaten garanti değil denemeniz gerekli ama işe yaramayacak gibi far ışığını kırmak için baya bir kısıtlama gerekir sanırım

Yinede deneyin emin olursunuz. Birde kamera açısını biraz değiştirin belki işe yarar

Bazı kameralarda akıllı insan algılama ai, smart vb gibi ayarlar oluyormuş onları kontrol edin

Çözülmezse tek çare üretici ile iletişime geçmek

Dahua ya durumu özetleyen bir mail attım, geri dönüş bekliyorum.

Alıntı yapılan: seron - 10 Mayıs 2026, 00:36:47Yıllar önce çalıştığım tesiste insanları algılayıp peşine takılan mobeseler vardı. 2012 yıllarından bahsediyorum o zamanlar bile vardı böyle şeyler ama fiyatları aşırı uçuktur.

Ev tipi sabit kameralarda AI var mı bilmiyorum aradan yıllar geçti belki böyle özellikler onlara da gelmiştir.

"Peşine düşme olayı"

Birgün işim nedeniyle kamera odasına gittim beni içeri aldılar monitörlerden birine dikkat ettim kamera normal kendi kendine bir sağa bir sola doğru gidiyordu. Oradan bir adam yürümeye başlayınca aniden işkillendi gitti o adama odaklandı adam dönüp uzaklaşana kadar arkasından yavaş yavaş zoom yaptı.

Vay arkadaş dedim neler çıkmış. İşte peşine düşme olayı benim tabirimle bu. Yıl 2012-2013 idi bu olduğunda. Şu anda emniyet bu mobeselerden aktif şekilde kullanıyor. Akıllı kameralar bunlar ve yazı/plaka vb tanıma özellikleri de var artık.

Evet kameralarda AI platformu var ama o özelliklerini açmadım. Yani isterseniz insan yüz takibi, plaka takibi yapabiliyor. Benim kullanmak istediğim akşam bahçeme birisi girerse telefonuma bildirim gelsin. Çok şey mi istiyorum yahu. Zaten bir olay olup da sonradan öğrenmiş olsak  kayıtlardan göreceğiz illa ki.

Alıntı yapılan: Yusuf usta - 10 Mayıs 2026, 11:57:41teknoloji olarak ilginç, kullanımı ve kullananların amacı daha ilginç. patronlar emek sömürüp işçiye teknoloji geliştirtiyorlar. sonra işçiler uyanırsa çalmasınlar hakkını almasınlar diye bu teknolojiyi onlara kullanıyorlar. çalan yoksa alarma, kameraya ihtiyaç mı var? yolsuzluğu sokaktaki gariban değil yine yüksektekiler yapıyor. yapmıyor da hani mesela dedim. bir de ülkemizde asla böyle şeyler olmaz. italyadan amerikadan bahsediyorum. onlar kötü insanlar. biz ne güzel ülkeyiz çok şükür


Keşke bütün insanlar sizin düşündüğünüz gibi olsa sayın @Yusuf usta

seron

Osman abi,

Daha önce bahçemize girip meyve çalmaya çalışan çocuklara çare bulamamıştım. Hep ben nöbet tutmazken denk geliyorlar.  :D

Bir elektrikçiye gidip sensör gibi birşey kuramaz mıyız diye sorunca bana "ne uğraşıyorsun iki tane PIR sensöre bakar" dedi. Kameranı PIR tetiklemeli yapabilir misin onu bilmiyorum ama PIR'ları doğru yere kurarsan ucuna basit bir sistem bağlayıp telefona bildirim getirtebilirsin. Kamera her zaman boşta çeksin ona elleme. Ama PIR'ı içeri girenlere musallat edersen onlar uğraşır sen değil.

Bunu bir düşün. <---- tamam ideal değil ama kabul et güzel fikir.

07 Osman

Alıntı yapılan: seron - 11 Mayıs 2026, 02:19:33Osman abi,

Daha önce bahçemize girip meyve çalmaya çalışan çocuklara çare bulamamıştım. Hep ben nöbet tutmazken denk geliyorlar.  :D

Bir elektrikçiye gidip sensör gibi birşey kuramaz mıyız diye sorunca bana "ne uğraşıyorsun iki tane PIR sensöre bakar" dedi. Kameranı PIR tetiklemeli yapabilir misin onu bilmiyorum ama PIR'ları doğru yere kurarsan ucuna basit bir sistem bağlayıp telefona bildirim getirtebilirsin. Kamera her zaman boşta çeksin ona elleme. Ama PIR'ı içeri girenlere musallat edersen onlar uğraşır sen değil.

Bunu bir düşün. <---- tamam ideal değil ama kabul et güzel fikir.

Teknoloji çook gelişti @seron . O düşündüklerini yapan  akıllı pır sensörler var artık. Evde internete bağlanıyor ve hareket olunca bildirim gönderiyor.  Kameralar ile isteğimi çözemez isem bende onlara yöneleceğim.  Örnek:

https://novato.com.tr/urun/wifi-hareket-sensoru/

seron

Abi 480TL bedava hemen al bence.

Bak kriz geliyor birçok ürüne zam üstüne zam biniyor. Şimdiden al 1-2 tane at kenara.

07 Osman

Güncelleme,
Ürün üreticisinin talimatları doğrultusunda alarm kurulumunu tekrar yaptım, şu an tam istediğim gibi.

Benim yaptığım: Ben klasik alarm ayarları, video algılama, hareket algılama şeklinde ilerlemiştim. Youtubede anlatımlarda da bu şekildeydi.

Olması gereken: Kayıt cihazının AI platformundan kameraya duyarlı yani kameranın kendi AI özelliği üzerinden hareket algılama, insan şeklinde yapınca istediğim şekilde oldu şimdi. Bunun için Dahua markası özelinde kameranınzda WizSense  ve SMD (Smart Motion Detected) özelliği olmalı.