[Çözüm] Telefon İnternetiniz Yavaşladı-Sorunlar Var mı?

Başlatan seron, 02 Nisan 2026, 02:37:30

seron

Bu başlık, 5G'ye henüz geçtiğimiz dönemlere aittir. Gelecekte bu başlığı gördüyseniz, artık geçerliliğini yitirmiş olacaktır.

1 hafta kadar önce bana Vodafondan "Artık 5G'ye geçtiniz" gibi bir mesaj geldi. Ondan sonra da sorunlar başladı.

Kopmalar, inanılmaz bir yavaşlık, çıldırmak üzereydim.

Vodafonu aramak ile aramamak arasında sık sık gidip geldim.

Telefonum 5G uyumludur.

Ev interneti yerine, telefonumun aylık 50GB internetini USB'den paylaşarak bilgisayarda kullanıyorum.

Aynı sorun hem bilgisayarda hem de telefonda vardı. Hele hele PC'de rezalet durumdaydı neredeyse hiç giremiyordum.

Linux'lu PC kullandığım için bizim tarafta çeşitli test yöntemleri vardır. Bilgisayar içinden komut girerek durumu test edebiliyoruz.

Ancak detaylı testler yapmak yerine en akla gelen ping atma testini yaptım:


user@linux:~$ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=112 time=533 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=112 time=100 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=112 time=63.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=112 time=253 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=112 time=615 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=112 time=3834 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=112 time=2830 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=112 time=1806 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=112 time=782 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=112 time=689 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=12 ttl=112 time=988 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=14 ttl=112 time=413 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=15 ttl=112 time=136 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=16 ttl=112 time=291 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=18 ttl=112 time=63.2 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=19 ttl=112 time=56.6 ms
^C
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
19 packets transmitted, 16 received, 15.7895% packet loss, time 18120ms
rtt min/avg/max/mdev = 56.575/840.940/3833.677/1052.970 ms, pipe 4

Durum gerçekten rezaletti. Gönderilen 19 paketin sadece 16'sı geri dönebiliyordu. Kayıp oranı %15-16 civarında. Muazzam bir jitter (dalgalanma) var. Bir paket 56 ms ile giderken, bir diğeri 3833 ms (4 saniye) ile gidiyor.

ÇÖZÜM:

  • Telefon ayarlarınızı açın ve SIM kart veya şebeke ile ilgili bir ayar bulup girin. Her telefonda farklı şekilde giriliyor olabilir.
  • Orada "5G'ye zorla" ya da 5G'li herhangi birşey varsa bulun.
  • Onu 4,5G'ye alın.
  • Telefonu uçak moduna alıp tekrar çıkın. Ya da telefonu yeniden başlatın (uçak moduna gir çık yapmak sinyali kapatıp açacağı için yeniden başlatmaya gerek yoktur).

İşlemler bittikten sonra tekrar test ettim:

user@linux:~$ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=112 time=80.9 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=112 time=65.4 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=112 time=62.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=112 time=41.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=112 time=34.8 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=112 time=37.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=112 time=46.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=112 time=33.8 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=112 time=41.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=112 time=35.8 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=11 ttl=112 time=37.5 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=12 ttl=112 time=45.8 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=13 ttl=112 time=35.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=14 ttl=112 time=42.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=15 ttl=112 time=36.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=16 ttl=112 time=37.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=17 ttl=112 time=41.7 ms
^C
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
17 packets transmitted, 17 received, 0% packet loss, time 16031ms
rtt min/avg/max/mdev = 33.811/44.637/80.880/12.583 ms

Sonuç harika. 17 paket göndermişim hepsine cevap gelmiş. Arada hiç paket kaybı olmamış. Paketlerin gidiş geliş hızları küçük milisaniyelerle ölçülüyor.

Sorun çözüldü.

Son zamanlarda 5G teknolojisi konusunda sorun yaşıyorsanız, telefon ayarlarınızdan şimdilik 4,5G'ye geçin. Sistem oturana kadar böyle sorunlar yaşamanız çok doğaldır. 5G Türkiye'de çok yeni olduğu için baz istasyonları henüz her bölgede stabil çalışmıyor olabilir. Telefon sürekli daha yüksek hız vaat eden 5G sinyalini yakalamaya çalışıyor ama sinyal kalitesiz olduğu için her denemede bağlantı "drop" oluyor. 4.5G ise yıllardır oturduğu için sana çok daha kararlı bir yol sunuyor.

Umarım çözüm olur.

İyi çalışmalar.

Cappearn


Linux terminalindeki o üç bin milisaniyelik gecikmeleri gördükten sonra dört buçuk G tercihine dönmen mantıklı bir hamle olmuş çünkü baz istasyonlarındaki sinyal kirliliği paket kaybını doğrudan tetikliyor. Vodafone tarafında beş G sinyalini yakalamaya çalışırken telefonun sürekli bant değiştirmesinden kaynaklı o yüksek dalgalanmayı engellemek için cihaz ayarlarından ağ modunu kısıtlamak dışında modem arayüzünde hücre kilitleme veya belirli frekansları devre dışı bırakma gibi daha derin bir optimizasyon yapmayı denedin mi?