500W 250W Hi-Fi Transistörlü Anfi Devreleri

| Mart 26, 2021 Tarihinde güncellendi
500W 250W Hi-Fi Transistörlü Anfi Devreleri

Hazırlayan: Tamircihasan

Açık alan seslendirmesi için 500w ve 250w hifi amplifikatör

Arkadaşlar devre piyasada dolaşan bir devredir yanlız ben bu devre üzerinde birtakım değişiklikler yaptım. devre şuan çok süper ve sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır. çıkışta kullanılan transistörler alman Dynacord firmasının amplilerinde kullandığı transistörlerdir ve +200 derece sıcakta bile çalışabilme özelliğine sahiptir. bu yüzden devrenin güvenli bir şekilde çalışması için bu elemanlar orjinal değerlerinde kullanılmalıdır.

mj_500w_hi-fi amfi bjt

Muadil olarak sadece mj15022 ve mj15023 kullanılabilir. devre tarafımca sürekli geliştirilmektedir

500W Görüntüleri

500w power amplifier bjtamp 500w power amplifier bjtamfi güç 500w power amplifier bjt

Devre Şeması

500-watt-hi-fi-_devre

Transistör Bacak Bağlantıları

transistor_bacak_baglantilari

500w Anfi Test Sonuçları:

1 khz sinyal ve 4 ohm yük direnci üzerinde alınmış olan güç:
2x36v ac trafo ile 2x50v dc beslemede 4 ohm 300 watt rms
2x45v ac trafo ile 2x65v dc beslemede 4 ohm 490 watt rms
kesin olarak ölçülmüştür

250W Anfinin Görüntüleri

power 250w_hifiamfi ampbjt amp

Güncelleme tamircihasan 25-12-2012

not: videoyu iyi bir ses sisteminde izleyin bassları aynen hissedeceksiniz…

versiyon 14 download: (giriş sinyali distorsiyonundan anfiyi koruyan filtre devresi eklendi. sigorta değerleri güncellendi)

not: mono 500W RMS oto anfisini herkese tavsiye ediyorum. piyasada hazır satılan çoğu anfiyi (eşdeğer yada eş fiyat olanlar diyelim) yerle bir ediyor. 2 adet pioneer D4 bas ile kullanmanızı şiddetle tavsiye ediyorum bobin bağlantıları [(4-4)+(4-4)] olacak (-seri, +paralel) gerçek 500W RMS ile neler oluyor görün..

Dosya indirme LINK listesi (TXT formatında) link-1546.zip şifre-pass: 320volt.com

Yayım tarihi: 2008/06/15 Etiketler: , , , , ,



109 Yorum “500W 250W Hi-Fi Transistörlü Anfi Devreleri

  1. no more

    Merhaba;
    yapılabilirliği olan parçaları basit güzel bir devre…katkından dolayı teşekürler..yanlız pcb dosyalarını açamadım

    CEVAPLA
  2. admin Yazar

    proteus 7.1 ile açıldı daha eski sürüm kullanıyorsunuz sanırım

    CEVAPLA
  3. olcay

    slm arkadaşlar bende 500w lık anfiyi yapmak istiyorm ama mj15003-4 transistörlerini bulamadım mj15003-4mos mj15003-4on fln yazıyo bu bişeyi değiştirir mi?ilgilenen arkadaşlara teşekkürler

    CEVAPLA
  4. ergül

    ben bu devreyi yapcam baskı devre tamam ama bi kaç şey gözüme takılıyo şu 82 ohm lar sonra şu diyotlar ve paralel kondansatörler yardım edersen sevinirim

    CEVAPLA
  5. cemal

    abi devreyi yaptım bi sızıltı geliyo ses yok ayrıcada 100 ohm yi yaktı bc tronsistörler npn baglantısı yanlış degilmi

    CEVAPLA
  6. ekrem

    Merhaba;
    o anfinin önündeki diyotlarla kondansatörleri trafoya bağlıyacağız

    CEVAPLA
  7. Murat

    oldukça eski ve klasik basit bir çıkış katı. eli havya tutan herkes tarafından yapılabilir. yalnız çıkışta ikişer set (+v de iki, -v de iki) transistör kullanıp +- 70vdc besleme gerilimi verilirse 4 ohmda uzun süre çalıştırmanız tehlikeli olacaktır. devrede 2sc5200 ve 2sa1943 transistörlerini de kullanabilirsiniz. ama ikişer set transistör için +-50vdc yi geçmemenizi tavsiye ederim. illa da +-70vdc verecekseniz en az üçer set transistör bağlayın ve bu transistörlerin akım kazançlarının da eşit olmasını sağlayın ki 5dk sonra çıkışlar yanmasın. amatör tamirci arkadaşlara göre güzel bir çıkış katı. ayrıca bias ayarı için bir trimpot eklenirse daha iyi olur. çıkış gücü de yazıldığı kadar yüksek değil.

    CEVAPLA
  8. ergül

    devreyi yapmada kararsız kaldım daha derin bilgiler varsa paylaşacak arkadaşlara şimdiden tşk

    CEVAPLA
  9. adnan

    bnde 1000 watttlık anfi var abionu bi şekilde güçlendirmemiz mümkünmü

    CEVAPLA
  10. ergül

    arkadaşlar sizce mj15003-15004 mü yoksa 2sc5200-2sa1943 mü?

    CEVAPLA
  11. sedat

    arkadaslar devre tamırcıhasan abimize ait harbi jbl pioneer patlatmak yada doyasıya bass ses elde etmek istiosanız bu işinizi görür tereddütte kalmayın benden size garanti jbl-için 250 rms 😀 pioneer d4 için 500 rms;) yeterlidir 😀 sadece toroid trafoya verecek paranız olsun kond. lere kolay gelsin şiddetle tavsiye ederim sorular için tamircihasan forum\’a yönelebilirsiniz 🙂

    CEVAPLA
  12. ahmet

    Arkadaşlar ben yaptım çalıştı ancak daha sonra cemal arkadaşımızın dediği gibi 100ohmluk direnci yaktı.ayrıca ses cızırtılı geliyor ne olur yardım edin sorun bc556 lerden kaynaklanıyor olabilir mi? bu konu hakkında bilgi verirseniz sevinirim.Bir de o kadar masraf ettik.şimdiden teşekkürler.

    CEVAPLA
  13. isa_olcer

    transistörler 25 dereceden sonra güç kaybetmeye başlarlar. 😀

    CEVAPLA
  14. ahmet

    Yaklaşık trafo ile beraber 80 tl civarı,zaten trafoyu sardırmak 65 tl tutuyor.Arkadaşlar bc 556 ların hfe değerlerini ölçün ve değerleri en yakın olanlarını kullanın yoksa ciddi sıkıntılar yaşarsınız.

    CEVAPLA
  15. fatih

    kardesım devrede hoparlorun otekı ucu nereye baglanacak ve kac ohm olacak

    CEVAPLA
    1. gevv Yazar

      Şaseye bağlanacak besleme devresinin 0 ucuna 8 ohm hoparlör kullanabilirsiniz

      CEVAPLA
  16. isa_olcer

    fatih sanırsam bu senin ilk anfin olacak daha basit bir devreden başlasan iyi olur

    CEVAPLA
  17. fatih

    Sağolun ben yeni başladım zaten dediğiniz gibi daha basit devreden başlasam iyi olur

    CEVAPLA
  18. yaşar usta

    Ben 53 yaşındayım biz anfi yapmaya başladığımızda AC 125/126LAR VARDIDAHA SONRA AC 187/188K transistörler vardı şimdiki ucuz ve bol ürün seçme imkanı yoktu besleme degil çıkış hat trafosu sardırırdık üstelik küçüktü ayrıca plaket yoktu iki sıralı sac ayaklara atlamalı çalışırdık sunulan imkanlarda şikayetçi olmak beceriksizliği işaret eder. Hayırlı çalışmalar ve yüksek başarılar……

    YAŞAR USTA

    CEVAPLA
    1. Süleyman

      Hey gidi AC serisi heyy… Silisyumdan önce Germanyum vardı bir zamanlar, evet. Liseye başladığım günleri hatırladım, az uğraşmadık AC’ler ile biz de. 🙂 “sunulan imkanlarda şikayetçi olmak beceriksizliği işaret eder.” şu dediğin çok ama çok doğru ustam. En basiti 20-30 sene önce forum mu vardı, internet sitesi mi vardı? Şimdi merak ettiğin, bilmediğin ne varsa “aramasını biliyorsan” internette buluyorsun. Bizim zamanımızda öyle miydi peki? 1978 basımı 700 sayfalık bir “Ses Frekans Tekniği” diye MEB basımı bir “tuğla” vardı, en büyük ve “tek” kaynağımız o idi…

      CEVAPLA
  19. SERDAR

    Selam bende blaupunkt bqa 208 model anfi var transistörü yok bu anfinin elektronik şeması varsa gönderirmisiniz teşekkürler.

    CEVAPLA
  20. 2KRAL

    Selam arkadaşlar…
    Bu 500 W lık anfiyi yapıpta deneyen varsa bir cevap versin acaba bu anfinin sesi nasıl çıkıyor cazırtı falan varmı,bu anfiyi yapsak memnun kalırmıyız ,koruma devresi nasıl olacak? Şimdiden Teşekkür Ediyorum…

    CEVAPLA
  21. computerugur

    Kardeşim kolay gelsin güzel devre olmuş elemanları asker gibi dizmişsin zaten amplifikatör dediğin zaman böyle olur
    neyin nerede olduğu belli olur en iyi yapan en az kablo kullanandır.

    Sende zaten en iyisini yapmışsın bende bunun gibi köprü bağlantılı 70 volt beslemeli stereo sunu yapıyorum çıkıştada 300 ü bulurum sanıyorum
    çalışmalarında başarılar kolay gelsin.

    CEVAPLA
  22. ozgur

    yasar usta biz daha yeni basladık ama korkmuyozda imkanlar kısıtlı malzemeyi bula bilsem hepsini yapacam da yok işte?imkan. Ya öyle vahim bir durumdayım yardımlarınızı sen ve senin gibilerinden şimdiden beklerim .teşekkürler

    CEVAPLA
  23. mustafa

    ustam emeğine saglık ama senden bir ricam olacak
    arabaya bağlayabileceğim 12v ile çalışacak 2*500w
    anfi lazım bekliyorum
    kolay gelsin

    CEVAPLA
  24. georgengin

    Selam bu devrenin şemasını rica etsem. şimdiden teşekkür ederim. (emrivaki olmasında)

    CEVAPLA
    1. gevv Yazar

      Şema yazıda görünüyor pcb dosyalarıda verildi sanırım gözden kaçtı

      CEVAPLA
  25. NighTiL

    Devre Elemenlirin Listesini Verirmisin Kac Ohm direnç Hangi Trasistor ??

    CEVAPLA
  26. mustafa

    Hocam iyi günler 250W Hi-Fi Transistörlü Anfi devresini yapacağım ama açık devre şemasını bulamadım aresde çizilmiş hali var ama açık devre şeması yok yardımcı olurmusun.

    CEVAPLA
  27. ahmet

    helal olsun be abi bu devreyi hazırlayana ben yaptım süper çalışıyor

    CEVAPLA
  28. mehmet ali

    hocam sizin tasarladığınız anfinizi yaklaşık 1yıldır kulanıyorum geçen gün bir sorun çıktı devrenin sol tarafındaki bc556 ve 100r direnc yandı degiştirdim tekrar yandı acaba neden kaynaklanıyor şimdiden teşekkürler saygılarımla

    CEVAPLA
  29. emrah

    selam hocam öncelikle emeğine sağlık
    bu anfinin maliyeti ne kadar olur, malzeme listesi ve baskı devre şemasını nereden bulabilirim ilginiz için teşekkürler.

    CEVAPLA
  30. mücahit

    bu anfinin toplam yapılış maliyeti ne kadar arkadaşlar

    CEVAPLA
  31. ulaş

    ellerine sağlık ! emeğine sağlık 2 sıra transistorü 4 sıra transistore çıkartıp çalıştırıyorum taş gibi bir devre ellerine sağlık paşa gibi çalışıyor deep sound çok ama çok az duyulmayacak kadar az hassasiyet güzel frekans aralığı iyi süper bi anfi tasarımı olmuş teşekkürler.

    CEVAPLA
  32. ahmet

    usta ya yukarıdaki devre şeması yanlış ya da senin baskı devren yada eklemeler yaptınız… 4148 lerin, bc557 ve bd140 beyz uçlarının birleştiği yerden -70 volta 5k lık bir dirençle köprü yaplmış fakat yukarıki devrede bu yok bir de bu byz uçlarının birleştiği yerden şaseye 8.2 klık direnç bağlı fakat bu baskı devredede yok senin eski paylaştığın baskı dewrede bunlar böyle değildi sanırım bir açıklık getirirmisiniz

    CEVAPLA
  33. truva

    ya ben eı33 trafosunu buldum anfi devresine taktım olmadıda 115 wattlık yaptım heralde siteden silinmiş yardımcı olursanız sevinirim

    CEVAPLA
  34. Çırak

    500 Wattlık devrede illa 2×45 500 watt trafo kullanmamız şartmı yoks a 2x 45 100 150 wattlık trafo kullansakda olurmu ?

    CEVAPLA
  35. furkan

    ellerine sağlık usta çok sağlam olmuş 250w yaptım gayet temiz çalışıyor şimdi 500w ı yapacağım 🙂 paylaştığınız için sağolun 🙂

    CEVAPLA
  36. furkan

    arkadaşlar trafo kullanmanıza gerek yok Smps devrelerini araştırın +12V -12V ile Giriş yapılıp simetrik çıkış veren devreler var . Genelde EI33 ile yapılmaktadır.Tavsiye ederim.trafoya gerek kalmıyor.

    CEVAPLA
  37. Mert

    500w olan 2. resimde ses çıkışlarına pot koymuş kaç k lık acaba o pot

    CEVAPLA
  38. tamircihasan

    250W RMS V13 pioneer D2 test videosu:

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o1B07Es7mfE[/youtube]
    https://www.youtube.com/watch?v=o1B07Es7mfE

    not: videoyu iyi bir ses sisteminde izleyin bassları aynen hissedeceksiniz…

    versiyon 14 download: (giriş sinyali distorsiyonundan anfiyi koruyan filtre devresi eklendi. sigorta değerleri güncellendi)

    http://www.mediafire.com/?tivkz99y358f4ol

    not: mono 500W RMS oto anfisini herkese tavsiye ediyorum. piyasada hazır satılan çoğu anfiyi (eşdeğer yada eş fiyat olanlar diyelim) yerle bir ediyor. 2 adet pioneer D4 bas ile kullanmanızı şiddetle tavsiye ediyorum bobin bağlantıları [(4-4)+(4-4)] olacak (-seri, +paralel) gerçek 500W RMS ile neler oluyor görün…

    CEVAPLA
  39. seçkin çolakel

    kolay gelsin ellerinize sağlık ya bu dosyayı indirdim ama areste açamıyorum LYT dosyası açılıyor ondanda birşey anlamadım lise 2 öğrencisiyim yardımcı olursanız çok sevinirim kolay gelsin

    CEVAPLA
  40. ahmet

    hocam ben bu devreyi yaptımda benimde devrenin + ucuna bağlı olan 100 r direncim yandı 3 tane direnç yaktı ve transistörler fena ısındı. acaba nedeni nedir yardımcı olur musunuz? 2×43 volt ile besledim devreyi trafonun orta ucunu gnd ye bağladım. gnd yi sökünce sorun yok ama gndyi takınca 100r direnç yanıyor ve transistörler fena ısınıyor yardım lütfen

    CEVAPLA
    1. gevv Yazar

      besleme hattında kısa devre olabilir ya da voltajı ters vermiş olabilirsiniz baskı devreyi kontrol edin sellozik tiner ile fırçalayın
      net olarak devrenin altlı üstlü resimlerini ekleyin

      CEVAPLA
      1. ahmet

        öncelikle cevap verdiğin için tşk ederim. fotoları mail olarak atsam daha kolay olur sanırım gevv@320….com a mail atsam olur mu?

        CEVAPLA
      2. ahmet

        [url=http://postimage.org/image/o50y3sjoj/][img]http://s13.postimage.org/o50y3sjoj/DSCF1219.jpg[/img][/url]

        [url=http://postimage.org/image/4boub36ar/][img]http://s13.postimage.org/4boub36ar/DSCF1220.jpg[/img][/url]

        [url=http://postimage.org/image/geu5ynhcz/][img]http://s13.postimage.org/geu5ynhcz/DSCF1221.jpg[/img][/url]

        http://s2.postimage.org/ibscoedbt/DSCF1222.jpg

        Hocam diyotlari denedim yanmışlar değiştirdim tekrar akım verdim diyotlar led gibi yanıyor 🙂 sonrasında da direnc ve transistorler ısınıyor sebebi ne olabilirki voltajdan mıdır ki? 2×30 volt 200 vatt trafom özel sarım. Doğrultunca 2×43 volt oluyor yardım lütfen

        CEVAPLA
        1. gevv Yazar

          büyük ihtimal transistörler yanmış diyotları yakacak kadar büyük bir kısa devre ya yollarda olur ya da transistörlerde tüm transistörleri ve diyotları ölçün besleme voltajını verirken + v – hatta 500ma….1a sigrta bağlayın aslında en başında sigorta bağlasaydınız daha iyi olurdu

          ek olarak resimde işaretlediğim bölümlerde kısa devre var gibi özellikle güç transistörlerinin ortasında olan ufak transistörde

          kisa-devre-gibi

      3. ahmet

        Hocam multimetreyle denedim kisa devre yok gibi. Ust taraf golgeden alt taraftaki de pastakalintisiymis temizledim. Tekrar yuksek akim vermeden once transistorleri degistireyim. Sonra yuksek volt vermeden nasil deneyebilirim biraz aciklar misiniz? Butun transistorleri mi degistireyim yoksa bc 556lar yeter mi?

        CEVAPLA
  41. Mustafa Serhan

    Arkadaşlar bu 250w lık amfilikatörde

    MJL2931

    MJL1302

    transistörlerin yerine başka ne kullanabiliriz?

    CEVAPLA
  42. ahmet

    Hocam devre elemanlarını netten sipariş verip tekrar yaptim ve dediğiniz gibi 500 ma 20 volt verip denedim. Devre çalıştı sesi güzel ama sonra farkettim ki 5.6 kohm yerine 5.6 ohm 5w direnc göndermişler. Bende yuksek akım vermeden danışayım dedim. Yüksek akım sıkıntı yapar mı? 5.6 kohm burda bulamadım 3.9kohm buldum onu bağlayıp yuksek akım versem sorun olur mu? Bir de yaptığım devre 250 watt olan. 50 volt 250 watt dc akım ile 1 adet Pioneer d4 bass ile iyi performans alır mıyım?

    CEVAPLA
  43. ali osman

    Merhaba Hocam;
    250 w rms anfiden 2 tane yapıp stereo olarak kullanmak istiyorum , sizden uygun trafo değerlerini alabilirmiyim ?
    Birde 4700/63v kondasatörlerden 2 adet kullanırsak bir problem yaşarmıyım ?

    CEVAPLA
  44. Ramazan Alptekin

    2sa1943 – Hattının
    2sc5200 + Hattının Doğrumu anlamışım
    Bu Konuda Çelişkide Kaldım

    CEVAPLA
  45. acanibeyaz

    ben bu devreden 2 tane yaptım. Bunu kullanan arkadaşlar sizden bir ricam var, anfiyi en kısık sesde çalıştırın ve kulağınızı hoparlöre iyice yakınlaştırıp kalın seslerin (bas,gitar vb) nasıl çıktığını dinleyin, benim 2 devrede kısık sesde cızırtı oluyor sesi artırdıkça toparlıyor, sanki arızalı kondanstör var gibi bi türlü düzeltemiyorum bu devrede,(artık dirençlerin yerine trimpot bile taktım, okadar transistör denedim yok arkadaş) diğer devlerimde bu sıkıntı yok, ayrıca bana göre bu devrenin beslemeye göre basları güçsüz. Yorumlarınızı bekliyorum

    CEVAPLA
    1. semih gümüş

      Çıkışa 2 tur kabaca bi bobin at girişede bi kublaj pot değerini 2 kat fazla tak full kıstığında hoparlöre yaklaş ve her hangi bi ses varmı bak en ufak bi ses olmaması gerek varsa anfinin kalitesizliğinden kaynaklanıyor sızıntı akımları varsa derece bazında 90 derece yi geçen bir faz farkı oluşuyorsa ses kısıkken beslemeyle ses giriş arasında ozaman seste bi bozulma olması normal sesi açınca o dediğin sesin gitme sebebi besleme yüke biniyor faz farkı kapanıyor rezonansla alakalı bir durum

      CEVAPLA
    2. Hasan tamirci

      çıkış transistörleriin beyz emiter arasındaki voltajları ölçün 0,5v civarı değer okumanız lazım eğer bu değer düşükse dediğiniz olay olur. ortadaki bias transistörünü ve ona bağlı direnç değerlerini kontrol etmek gerekir

      CEVAPLA
  46. Süleyman

    500 watt anfi mükemmel çalışıyor. Yalnız yukarıdaki devreyi yapmadım, rar dosya içindeki v14’ü yaptım. MJ15003-4 transistörlerle çıkış distorsiyonu son derece düşük, basslar gayet doyurucu, çıkışa iki kondansatörü seri bağlayıp ucuna da tiz hoparlör bağlayınca tizler de harika. Kısacası devre mükemmel. Ancaaaak… 5 sene önce Murat arkadaşın yorumunda dediği de oluyor bu arada. 2 sıra çıkış transistörü ile besleme gerilimini +-70 volt verip çıkışa 4 ohm hoparlör bağlarsanız aynen 5 dakika sonra çıkışlar yanıyor :)) Lakin transistörlere bağladığım soğutucu küçüktü ve bilerek küçük bağladım, ne kadar hassas olduğunu test etmek ve Murat arkadaşın dediği oluyor mu diye görmek için. Oluyor, denemeyin. 🙂

    Yine test için çıkış transistörlerini 3 sıra yapıp büyük soğutucu bağlayıp çalıştırınca gayet düzgün bir şekilde çalışıyor. 2 saat test ettim. Ancak bana bu kadar güçlü çıkış gerekmiyor ve bu süre içinde transistörlerin sıcaklığı yine de 140 dereceleri görüyor, sınır değerler bunlar. Sonuçta devre “gerçekten 500 watt”. PMPO değil, RMS 500 watt, evet. Kısacası 70 volt besleme ve 3 sıra çıkış transistörü ile ortalığı yıkıyor. Çıkışı yazıldığı kadar güçlü değil yorumuna katılmıyorum yani. Riske etmemek için ve dediğim gibi bana 300 watt RMS civarı gerektiği için çıkış transistörleini 2’ye indirip güzel bir soğutucu bağlayıp beslemeyi de +-48 volta düşürünce sistem tam kararlı bir şekilde aşırı ısınma sorunu olmaksızın saatlerce çalıştı ve çıkış gücü de yine son derece yüksek, 300 watt civarı. Transistör ısıları da 65 dereceyi geçmedi. Devreyi yapmak isteyenler ancak kararsız kalanlar için şöyle bir karşılaştırma ve ipucu vereyim bu konuda. M-Audio GSR12 modeli aktif kabinlerin çıkışı 300 watt.

    Bunlardan elimizde neredeyse 100’ün üzerinde var. O model ile karşılaştırdım, test ettim. THD oranları neredeyse aynı. -+48 volt ile de GSR12’nin verdiği gücün aynısını veriyor, 300 watt civarı. Bass gücü GSR12’den çok az daha düşük ama dediğim gibi, çok çok az. Tamamen önemsiz, ki sıradan kullanıcı bunun farkına bile varmaz zaten, ben bu değerleri test-ölçü aletlerimle ölçüyorum. Ki GSR serisi tam profesyonel bir kabin, komplike bir devresi var içinde. Bu devre ile GSR devresini karşılaştırırsanız bu devre GSR yanında oyuncak gibi kalır ancak yaptığı iş, verdiği sonuçlar itibariyle GSR’den hiçbir farkı yok. GSR12’nin satış fiyatı 400 dolar civarı, bu devrenin maliyeti ise 50 doları bulmuyor. (Hoparlör hariç tabi.) Demem o ki gönül rahatlığı ile v14 500 Watt anfiyi yapabilirsiniz.

    Çok çok memnun kalacağınızın garantisini veriyorum. “Kimsin de garanti veriyorsun” diye soracak olursanız, yurtdışındaki bir tv kulesinin ölçü-bakım şefiyim. Çalıştığım ülke biraz geri kalmış ve demokrasi olmayan bir ülke, o yüzden bu ülkeye cihaz sokmak, çıkarmak tam bir işkence. Bir sürü prosedürü var, onaramayacağım kadar arızalı malları üreticiye göndermek, geri almak bildiğin ızdırap. Ülkede elektronik malzeme sıkıntısı da çok, bulamıyorum çoğu şeyi. Elimde de fena halde arızalı 15 adet M-Audio GSR12 aktif kabinler var ve bu kabinler stüdyolarımızın seslendirmesinde kullanılıyor. Şimdi bu devreyi iyice kompakt bir hale getirip GSR12’lerimizi kurtaracağım. 🙂 Teşekkürler tamircihasan.

    CEVAPLA
    1. Ismet Dalgalı

      sa süleyman abi ben bu amfiyi yapmayı düşünüyorumda sizin bilgi verdiğiniz iyi oldu benim elimde 2x24v 120w trafom var sence bu amfiyi yapsam yaptığıma değermi?

      CEVAPLA
      1. Süleyman

        Değer, yap. Ben bu yorumları yazalı 2 seneyi geçmiş. O zamandan bu yana bu anfinin seri üretimine geçtim gibi bir şey :)) Bazı versiyonlarımda tam da elindeki trafo ile besledim. Süper oldu. Ha nedir, 500 watt almazsın da o trafo ile 200 watt alırsın, misal. O da sana haydi haydi yeter. Tüm yorumlarımda dediğim gibi; rar içindeki v14’ü yap! Yukarıdaki şemayı değil!

        CEVAPLA
  47. Ahmet

    Öncelikle merhaba;
    500 watt’lık yukarıdada belirtildiği üzere yapılmış ve denenmiş olan gayette düzgün olan bu devreyi ben proje ödevim olaraktan ve hemde kendim kullanmak için yaptım. Ama devrede söyle bir sıkıntı var herşey doğru olmasına rağmen calışmıyor artı sol taraftaki 7A sigortanın yanındaki BD243C devreye enerji verdiğimizde direkmen ısınır hoperlörden ise ses gelmiyor sadece ufaktan bir cızırtı var. Isınan ve şüphe duyduğum tüm parçaları yeni baştan değiştirdim ama yine aynı hatayı veriyor devre üzerinde bazı elemanların değerlerinde oynama var mesela 4700UF yerine2200UF kullandım hemen hemen aynı görevi yapar diye 82R direncler ısınıyordu wattını yükselttim 5w yaptım yine değişme yok devrede bide 0,22R 5W direncler elimde olmadığından yerine 0,15R kullandım ondanolurmu bilemiyorum işin garip tarafı ve asıl hata devrenin cıkışında 70-72 VDC var. Nereside bir hata var bulamadım eğer cıkışa bişey bağlamassam direk fişe takınca ısınan BD243C de herhangi bir ısınma olmuyor. Bu devreyi yapan ve anlayan varsa tam manasıyla yardımcı olursa sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

    CEVAPLA
    1. Süleyman

      Güzel kardeşim senin devrenin çıkışında 70V görmenin sebebi yukarıdaki çizimdeki devreyi yapman. O devrede 8,2k 5W direnç, 1N4148 üzerinden + besleme alıp kendi üzerinden çıkışa veriyor, o bağlantı yanlış bir bağlantı. O sebepten ötürü -devre sahibinin de dediği gibi- son sürüm devreyi yap. Rar dosyayı indirip içindeki LYT uzantılı dosyadan proteus ile çok rahat bir şekilde devresini çıkarıp yapabilirsin. v14 sürümünü yap, ilk çalıştırmada çalışacaktır emin ol.
      Yalnız devreyi yaptığında çıkışa hemen hoparlör bağlama, ölçü aletini mV kademesine alıp çıkıştaki gerilimi bir ölç, 100-200 mV civarı görürsen hoparlörü bağla. Yöntem budur, anfi devrelerine ilk çalıştırmada hoparlör bağlanmaz. Yazında bahsettiğin 70V çıkış durumunda hoparlör bağlayıp da o hoparkörü yakmadıysan şanslısın.
      4700-2200 uF değişimi öyle çok önemli de değil, süzgeç-dolgu kondansatörü onlar. 4700 olsa daha iyi olur tabi, THD oranın biraz daha düşer.
      0,22-0,15 R değişimi de keza pek önemli değil, onlar da sigorta dirençler. Hoparlördeki ya da devre çıkışındaki herhangi bir yanma-kısa devre durumunda çıkış transistörlerini yakmamak için kullanılan sigorta dirençleri, 1 ohm bile bağlasan olur.
      Ezcümle yukarıdaki devrenin yanlışı 8,2K 5W direnç bağlantısı.
      Ancak yine de bunu düzeltip bu şemayı yapma yerine v14’ü yap, o devre çok daha iyi bir devre.
      Kolay gelsin.

      CEVAPLA
      1. ahmet

        Süleyman abim teşekkür ederim yardımın için yaptım yeni devreyi başkan cıkışında Bi sıkıntı yok mV larda çıkış görüyorum oldu gibi bişey dediklerini yaptım ufak tefek bazı sorunlar var onlarda halledince inşallah çalışır konuma getircem çok az kaldı tekrardan desteğin ve yardımın için teşekkür ederim…

        CEVAPLA
    2. Süleyman

      Bu arada yaptığım v14 sürümü için az daha bilgi vereyim sana.
      Çıkış transistörlerim MJ15003-4 tip.
      v14 sürümdeki sürücü transistörler ise 2SA-2SC serisi. Bulunduğum ülkede bu tip transistörleri bulamadığım için BD 243-244 transistörlerini kullandım; en ufak bir fark yok, gayet mükemmel çalıştı devre. Bu bağlamda NPN-PNP tip olmalarına dikkat ederek v14 içindeki tüm sürücü transistörlerin yerine BD243-244 tip transistörleri kullanabilirsin ki bacak konumları da 2SA-2SC serisi ile aynı.
      Ayrıca devreye 2×18 volt versen bile gayet güzel ve güçlü bir çıkış verebiliyor, 2×60-70 volt gibi yüksek gerilimler verip de devreyi riske atmana gerek yok. 2×18 volt ile beslediğin zaman alacak olduğun çıkış gücü seni yeteri kadar tatmin edecektir, emin ol.

      CEVAPLA
      1. ahmet

        hocam dediğin şekilde v14 ü yaptım ama yine calışmadı nedendir bulamadım şema olmadığından o kadarda masraf ettim sorunda 100r dirençler yanıyor, bc556 yanıyor fişe takar takmaz her hangi bir seste alamıyorum sorun ne olabilir bir fikrin varsaa yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim ilgilerinden dolayı..

        CEVAPLA
        1. Süleyman

          Nasıl beceriyorsunki? :)) Polarmayı doğru verdiğine emin misin? Kaç voltla besliyorsun? Önce düşük gerilimle, misal 2×18~24 arası bir gerilimle dene ki malzemeyi yakmadan kurtarma şansın olsun. Devre üstündeki sigortalardan önce de sigorta kullan, direkt besleme girişlerine 2 amperlik bir sigorta tak. Hangi BC556’yı yakıyorsun? Giriş çiftini değil de sanırım soldakini yakıyorsun. BC557 kullan, 56’dan daha yüksek gerilim aralığında çalışıyor. Mutlaka bir yanlış bağlantı yapıyorsundur, fişe takar takmaz yakıyorum dediğine göre…
          Yaptığın ve yaktığın devrenin altlı-üstlü fotoğraflarını ekleyebilirsen bir arıza tespiti yapabiliriz… Ben şu ana kadar 10 tane yaptım bu devreden, en ufak bir sorunla karşılaşmadan… Bir yerde bir yanlış bağlantı yapıyorsun ama nerede?

  48. Ismet Dalgalı

    sa güzel bi amfiye benziyor ama elimde 120w en fazla 2x24v trafom var sizce çalısırmı ?

    CEVAPLA
  49. ilyas

    slm ben bu anfiden şimdiye kadar 6 tane yaptım hepside çalıştı ama son yaptığımaşırı ısınıyor tr ler sizce sebebi nedir

    CEVAPLA
  50. ilyas

    ısınma problemini çözemedim daha önceleride aynı trafo ile besledim hiç bir sıkıntı olmadı ama bu sefer tr ler acayip ısınıyo soğutucuya bile el vurulmaz hal alıyor neredeyse trafom 2x24v 250w herşey normal parçalar sıfır takıldı devre üzerinde şase kontrollerinide yaptım sorunu çözemedim tr ler 15 saniye sonra el vurulmaz oluyor ama anfim çalışıyor sadece ısınma sebebi nedir bilemiyorum yardımlarınızı beklerim

    CEVAPLA
  51. Ömer Bilir

    kardeşim bende bu devreyi yaptım fakat BD 243 C direkt patlıyor
    ne yapmam gerek

    CEVAPLA
  52. Oğuzhan Yosunkaya

    Efsane devre lisede yapmıştım müdür yardımıcısı en üst kata kadar gelmişti bu ses ne diye 😀

    CEVAPLA
  53. chn

    Merhabalar, ben bu devreden 2 tane yaptım ilk yaptığımla ikinci yaptığımın arasında 2 aylık bir zaman zarfı vardı aynı baskıyı almam rağmen çok garip olan birşey var (+)5200 (-)1943 leri normal şekilde bağladığımda çıkışlarda dc oluşuyor ses gelmiyordu. Yalnız transistörleri kendi merkezinden aynaladığımda yani ters taktığımda anfi çalışıyor. Bacaklar normalde 123 örn ; EBC olması gerekirken ben 321 örn ; CBE olarak taktığımda anca ses alıyorum baskı çıktısında aynalama işlemi yapılmamış olmasına rağmen anfinin çalışması çok garipçeydi. Bunun teknik olarak nedeni ne olabilir ?

    CEVAPLA
    1. Hami Özgüroğlu

      2. aldığınız transistörün kılıfı falan farlı ise ya da farklı bir firma ise trnsistörün bacakları ters dönebiir. transistörün datasın bir kere inceleyiniz. sizdeki trnsistörün üerindeki markadanbakınız dataya.

      CEVAPLA
  54. ahmet altan

    sayın Gevv merhabalar ben tamirci Hasan Ustayı 2009 dan beri takip ediyorum üniversite bitti koskoca 4 yıl gitti tekrar geldim fakat Hasan Usta izini internetten silmiş nerde olduğu veya bir iletişim adresi varsa lütfen bana gönderir misin onun devrelerinden çok şey öğrendim teşekkürlerimi ona bir borç bilirim.Sana da teşekkür ederim bu siteyi kurduğun için.

    CEVAPLA
    1. asma

      Hasan Gonya da 🙂
      Seslendirme ve Amplifikatörler adlı forumu yönetiyor. Forum biraz sessiz olduğu için seyrek uğruyor.

      CEVAPLA
      1. ahmet altan

        onun formu ıssız çöle dönmüş ne kadar paylaşım varsa hepsi gitmiş ona ulaşabileceğim numara varsa e mailme gönderirseniz sevinirim ahmetaltan2802@gmail.com
        bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim

        CEVAPLA
        1. oktay kandemir

          Paylaşımlar gitti dedikleriniz kullanıcıların 3-5 yıl önce paylaşıp zamanla yok olan liklerdir.
          Siz üye olduğunuzda ben moderatördüm , şu an elektronik projelerde olduğum gibi. Orada okican , burada ve diğerlerinde asma olarak kayıtlıyım.
          Son konulardan biri “Bir zamanlar buralar yıkılırdı” ve orada ki “ahemede” siz seniz sabredin , Hasan’a ulaşabilirsiniz.
          Ulaşmak istediğiniz teknik bilgi ve paylaşımlar için forumları kullanmalısınız.
          Verdiğiniz gmail hesabını, hiç bir kullanıcıda bulamadım.
          İsteğinizi kendisine iletirim.

        2. ahmet altan

          Oktay Bey sizi hatırladım evet hasan ustanın formunda moderatördünüz doğru çok emekleriniz vardı Allah razı olsun sizden ve Hasan ustadan.Forumda aynen yazdığınız gibi ”ahemede” nickli kullanıcı benim çok teşekkür ederim.

  55. Qismət Abdulov

    salam mene yardim edin ben bu 500watliq devreyi yapmaq isdiyirem ,ama arkadawlar soylediki yuarida cizilen devre yanliw v14 yukleyib ordaki devreyi yapin, men v14 u yukledim ama orda devre semasi yok ,arkadawlar qisi1994@mail.ru imeiline hemin devrenin semasin gonderersizde zehmet olmasa

    CEVAPLA
  56. AYDIN

    https://uploads.disquscdn.com/images/4a5004cc1b9ced104d3e5d721a6b28060a1cdb01f1cab6015218fbed0ed3814f.jpg

    Öncelikle ilginize teşekür ederim.

    hata ben de gönerdiğim görüntü pdf ten dönüştürülmüştü. Sanırım bu görüntü daha anlaşılır.
    devreyi tekrar hazırlarken sürücüden sonraki tr leri emitter güçlendiricisi (TEF) olarak düşünmüştüm.Şemaya baktığımız da 70v ta 2 tr ile 500w…… düşündürücü bu sebepten pcb yi böyle hazırladım.Düşük direnç te daha sağlıklı ve kararlı çalışır.
    Tekrar yorumlarsanız sevinirim

    SAYGILARIMLA

    CEVAPLA
    1. gevv

      merhaba, bence orjinal çalışan devreyi uygulayın çalıştırın test edin gerekirse modifiye edersiniz, daha önce söylediğim gibi çizimde yapı olarak büyük sorun görünmüyor şemaya göre hata varmıdır onu bilemem, siz kontrol etmelisiniz

      iyi çalışmalar

      CEVAPLA
  57. gevv

    bu arada 500w için MJ15003 ve MJ15004 kullanılmış bu transistörler 20 amper 250w gücünde ikişer adet olması normal zaten TO3 metal kılıf uygun soğutucu ile yeterli gücü sağlar

    250w için 2SC5200 e 2SA1943 kullanılıyor

    CEVAPLA
    1. oktay kandemir

      İlave olarak çıkış transistörleri kılıf gücünde değil de , harcadığı gücün, S.O.A aralığında olması istenir. 2sc5200 için üretici 100W lık amp. ile kullanmayı önermiş. 125W için sınırdadır. (1+1 tabir edilen yapı için)
      Bu durumda 2 + 2 ile en fazla 250W elde edilir. Daha fazlasında sorun yaşanır.
      Peki 250W sınır derken başka şartlar neler dersek , 4 ohm ve simetrik 50V ile bu güce veya ne kadarını verebiliyorsa ona ulaşılır.
      Çıkış gerilimini beslemenin yarısı kadar olduğu durumda kayıp gücü tek kanal için hesap ederseniz. Paralel transistör sayısına böleriz. Güvenli Çalışma Bölgesindeyse tamamdır.
      Mesela 70V için 36V ile hesap yaparsak yüke 9A gönderdiğimiz çıkar. (efektif değeri karıştırmadan kabaca yapıyoruz) VCE 34V ve her tr için 4,5A dersek SOA tablosunda 100mS kadar pals lere dayanabileceği yazıyor.
      3. transistörü paralel bağlarsanız tr başına 3A yapar. 25C dereceyi aşmadıkça kullanabilirsin. Bu da sıkıntı. Beslemeyi simetrik 60V yaparsanız , 3+3 yapıda çalıştırabilirsiniz. (350-380W istenebilir)
      2 adet 2SC5200 ü bir başka 5200 ile sürmek bence gerekli değil ama asıl sorun emiter dirençleri. MJE için 82R kullanılmış , siz R82 yazmışsınız. Yazım hatası olabilir.
      Ama 0R22 yi bilerek seçmişsiniz. 0,22 ile 82 ohm arasında bir değer olabilirdi. (belki) ama hesabına giremeyecem.
      İlk 5200 den ne kadar akım geçtiğinde 2. ve 3. 5200 ler iletime geçer dersek: 3A den sonra diğer transistörlerin iletime geçtiği çıkar.
      Sesi bozar , distorsyona sebep olur , düşük güçte tek transistöre yük biner.
      82 ohm için bir sonraki katı iletime geçme akımı 8 mA kadar. 😉
      Not: mje15031 hattında 5200 değil , 1943 olacağının altını çizelim.

      Kolay gelsin.

      CEVAPLA
    2. Mehmet Çarpar

      Ben bu iki devreyide yapmak istiyorum ikisine de ayni voltaj versem calisir mi yani tek trafodan beslesem olur mu ?ikisini de ayni voltaj da calistirmak istersem kac voltaj vereyim ?

      CEVAPLA
  58. Şükrü Kiraz

    Merhabalar bu devreyi kaç volt gerilimle beslememiz lazım birde simetrikmi yoksa normalmi ben daha bu işte biraz yeniyimde

    CEVAPLA
  59. Qismət Abdulov

    Azerbaycandan size salamlar , men. 500 watliq anifi devresni yapmaq isdiyrem , hansi devre orjinaldi, ? Yuxarida çizilmiş devreyi yapim? Mene komeklik edsez sevinirim , Tewekkur edrem.

    CEVAPLA
    1. Süleyman Turan

      Mediafire bağlantısında proteus çizimi mevcut. Azerbaycan’a selamlar olsun.

      CEVAPLA
      1. Qismət Abdulov

        Qardaw sizden xaiw etsem o dövrenin scnir edib bura gondere bilersiz ?? Mende prateus 8 di bacarmadm acılmr , kömeklik ederdiz mene

        CEVAPLA
      2. Qismət Abdulov

        Qardaw sizden xaiş etsem mene devreni scnir edb gondere bilersiz , men tapa bilmedm bacarmadm, zehmet olmasa dövrenin weklin bura gondererdiz.

        CEVAPLA
  60. Yunus Emre Ceviz

    Bende gonyalıyım amfi için yardımcı olabilirmisiniz size ulaşsam?

    CEVAPLA
  61. Atilla Arslan

    Merhabalar. Öncelikle buradaki bu bilgi birikimi için herkese teşekkür ediyorum. Yıllar önce Tamircihasan sitesinden lise zamanında yaptığım devreydi bu 250W lık olan, çalışmıştı. Üniversitede 600w smps yapmıştım, oda çalişmıştı. şimdi bu korona vürüs salgını zamanında evden dışarı çıkamadığım için bunları birleştirip araba amfisi yapayım dedim. Tekrar bu site sayesinde bilgilere güncel bir şekilde ulaştım. teşekkür ediyorum.
    Şemaları bu siteden tekrardan güncel bir şekilde indirdim, 250w lık amfiyi tekrardan baskı plaketini basıp malzemeleri yerleştirdim, tek sefer de çaliştı. Emeği gecen tüm kişilere teşekkür ediyorum.

    CEVAPLA
    1. gevv Yazar

      Merhaba, ilginiz ve geri bildirim için teşekkürler hayırlı olsun iyi günlerde kullanın

      CEVAPLA
  62. Macit AKDENİZ

    Merhabalar mart ayından beri eve kapandım 51 yaşındayım emekliyim bende amfi yapmak istedim yaptım ama soğutma kısmına takılı kaldım.
    Toshiba
    2SA1943 PNP 230V 15A Güç Transistörü x 2
    2SC5200 – Toshiba NPN Transistör, 230V, 15A x 2
    🔹100K resistors x 1
    🔹10 Ohm/10W or 20W resistors x 1
    🔹220uf/16v capacitors x 1
    🔹4700uf/10v capacitors x 1
    🔹50k potentiometer x 1
    12 v 24 v arasında çalışmaktadır yalnz bu taş dirençler aşırı ısınıyor volta direk pnp veya npn veremiyorum kısa devre oluşuyor.Sorum şu taş dirençleri kullanmadan başka türlü voltajı ısıya nasıl dönüştürürüm.Teşekkür ediyorum.

    https://ibb.co/h2MC3Sd

    CEVAPLA
    1. İbrahim Alper Aydın

      Merhaba iyi günler 🙂 öncelikle amacınız sanırım hifi bi ses sistemi yapmak yoksa özellikle 2sc5200 ve 2sa1943 leri kullanmazdınız youtubede yaygın olarak bunlarla A class hifi diye geçen videolar mevcut. öncelikle A class bi amfi devresi yapıyorsanız ısınmadan kurtulamazsınız bu işin raconu gibi cünki verime geldiğinde iş %25 civarlarını gecemediği görüyoruz 25w lık bir ses için 75w ısı oluşacak, benim tavsiyem ise A class değil fakat Ab sınıfı olan lm3886 ya bir bakmanız thd değerleri oldukca düşük hifi standartında geçen bir entegre, verimi biraz daha yüksek ısının bu kadar büyük problem olacagını onunla sanmıyorum 🙂 bana kalırsada 2sc5200 ve 2sa1943 ile uğraşmaz 2Sk1058 ile yapardım yaptım vede 🙂 bu sitede şematik mevcut ondada direnc ısınacak fakat soğutucu takmadan 2 dakika 38 saniyede 28 dereceden 80 dereceye ulaşıyor direncler yoksa 🙂 youtubeden anlatılan herşey malesef gerçek değil.

      buda benim yaptığım 2ks1058 amfisi asıl amacım videoda cızırtı ve net ses olduğunu göstermek 🙂

      CEVAPLA
  63. Macit AKDENİZ

    Videonuzu izledim güzel çalışma,you tube de çok araştırdım malesef orda da bu sorunuçözebilen yok yada saklanıyor.1943 ve BD 139 ile yaptığım başka amfilerde var onlarda ısınma ve taş direnç yok sıfır ısınma ama orada voltaj 1000 watt hoparlör üstünden dönüp sisteme giriyor.Bende voltajın hoparlöre vermeyi çok doğru bulmuyorum o yüzden hoparlöre vermeden kullanmak istiyorum aslında sorun okadar büyük değil ama işte sinek misali.Dğerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.

    https://ibb.co/Vx6VJzN

    CEVAPLA
    1. asma

      Yanlış örneklerle doğru sonuca ulaşmak istiyorsunuz, o yoldan sonuca ulaşamazsınız.
      Uygulamalarınız amplifikatör değil, izlediğiniz videoları çekenler elektronikçi değil.
      Simyacıların iddialarını kimyacılara sorsanız size ne cevap verirler.
      Amplifikatör yapmak istiyorsanız bu sitede çok fazla seçenek var, seçmenize de yardımcı oluruz.
      Kolay gelsin.

      CEVAPLA
  64. BERK

    MERHABALAR V14 serisinde 500 WATT RMS ANFİ İÇİN
    MJL3281 YERİNE 2SC5200 VE MJL1302 YERİNEDE 2SA1943 KULLANILABİLİRMİ

    CEVAPLA

semih gümüş için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.