Elektronik / Ses Elektroniği/

TDA7294 300watt stereo anfi devresi köprü bağlantı

Sponsorlu Bağlantılar

TDA7294 anfi entegresi ile yapılmış bir çok devre var bir kaç tanesini paylaşmıştım fakat bu devrenin yerleşimi tasarımı çok iyi olmuş orjinal ses sistemlerindeki gibi denilebilir.

1 adet tda7294 ile 100w güç alınabiliyor iki tane tda7294 köprü bağlantı ile 200w güç alınabiliyor bu uygulamada besleme voltajı düşük tutulmuş kanal başına 150w güç veriyor.

Devrenin besleme voltajı simetrik +- 25 volt dc önerilen trafo 2×18 volt ac 12 amper filtre için kullanılan 4700uf kondansatörlerin yerine 6800uf kullanmanızda fayda var

tda7294-150w-entegre-anfi-tda-7294

tda7294-amplifier

Kaynak: 300w amplifikatör alternatif link: TDA7294 300watt stereo anfi devresi köprü bağlantı

Dosya indirme LINK listesi (TXT formatında) link-8930.zip şifre-pass: 320volt.com

  • Hayrettin Demir

    Yukarıdaki yazıda ” bu uygulamada besleme voltajı düşük tutulmuş kanal başına 150w güç veriyor ” yazıyor.

    Halbu ki voltaj düşüklüğü güç düşümüne sebep olur.Voltaj artırıldığı takdirde güç artabilir.

  • TDA7294 köprü bağlantıda 200w güç veriyor (üreticinin söylediğine göre) uygulamada besleme voltajı düşük tutulduğu için kanal başına 150w belirlenmiş

  • Hayrettin Demir

    Köprü bağlantıda toplamda 200W güç veriyorsa Voltaj düşürüldüğü takdirde bu toplamda 150W’a düşer.Kanal başına da 75W olur denmek istenmiştir sanıyorum.

  • Uffuk

    Merhaba arkadaşlar.Yahu bu Tda 7294 n’ mübarek bir entegreymiş.Kimisi köprü bağlanabilir diyor,kimisi olmaz 7293 olur diyor,her kafadan bir ses çıkıyor yani.yukarıdaki projeyle ilgili Onu Köprüleyen arkadaş:) ne diye köprülemiş? Daha yüksek watt için Ee? daha yüksek watt için köprülenmiş sistemin voltajını düşük tutmak nasıl bir mantıktır:) oda garip.Her neyse diğer sitelere göre bu site daha faydalı ve bol çeşit barındırıyor İyi çalışmalar.

  • mosfet

    1 adet tda7294 ile 100w güç alınabiliyor iki tane tda7294 köprü bağlantı ile 200w güç alınabiliyor bu uygulamada besleme voltajı düşük tutulmuş kanal başına 150w güç veriyor.

    yani aslında besleme yuksek olsa toplam 400watt guc alınacak.ama dusuk tutulduğundan besleme toplamda 300watt alınıyor. kanal basına 150 watt

    bu entegreyi bulum yapanlardan biriyim lise zamanlarında yapmıştım..şu anda bunu yapıyorum gerçekten az maliyetle yüksek kalitede ses almak isteyenlere tavsıyemdıir!!

  • Positive89

    bu devre için kaç watt trafo kullanılabilir ??

  • 300w üzeri trafo kullanabilirsiniz 2x18v 320w 500w olabilir

    ayrıca entegre +-50v ile çalışıyor genelde +-40 ile kullanılıyor 2x30v ac çıkışlı 450w trafo ile 400w güç alabilirsiniz

    voltaj bilgilerini için entegrenin datasheet dosyasını inceleyin hoparlör omajları ve besleme voltajlarına göre alınacak güç belirtilmiş

  • 4cm1w84543

    merhaba arkadaşlar aklıma takılan tek soru şu ! devreyi inceledim ancak baskı üzerinde sadece 2 adet 18 v ve gnd girişi var ancak devre üzerinde bu 18 v u regüle eden devre verilmiş acaba bu regüle devresi bunun içindemi ? – eğer içindeyse direk 2x18v ac ve gnd gireceğiz değilmi ? ?

    Yeniyim de !

  • 34TR89

    arkadaşlar devre bitmek üzere fakat şu bobini çözemedim kaç tur sarılıcak ve özelliklerini belirtirmisniz ??

  • bobin çok önemli değil genelde bir çok tda7294 devresinde kullanılmaz direkt kısa devre yapsanızda olur

    kullanmak isterseniz dolma kalem üzerine 1mm kaplamalı telden 10 tur sarıp çıkartıp kullanabilirsiniz

  • 34 fe42

    arkadaşlar devre yi tamamladım ama pot un kaç olması lazım yazarmısınız ??

  • 47k potansiyometre kullanabilirsiniz

  • blackpeace

    herkese iyi çalışmalar .ben biraz yeniyim ama devrede 2 değil 4 entegre kullanılmış 400w trafo yeterli olurmu??

  • evet öyle zaten devrede iki tane kullanılmış demedim tda7292 köprü bağlantı ile 200w veriyor 200w stereo yapmak için aynı köprü bağlantıdan 2 tane yapılıyor

    400w trafo yeterli olabilir ama çıkış voltajı nedir ?

  • 34TR89

    Arkadaşlar devre bitti ve çok temiz ses alıyorum fakat biraz fazla ısınıyor sebebi nedir ve çözüm sölermisiniz ?

  • 34TR89

    Bu devreye önerebileceğiniz ton kontrol devresi varmı ??

  • 34 tc 34

    arkadaşlar kafama bir şey takıldı acaba bu amfinin RMS si teşşekkürler..

  • UCA

    Arkadaşlar dün akşam ups nin 300 wattlık trafosunu saçları sökmeden sar allah sar 31 volt asimetrik sardım.Ölçü aletimin dandikliğinden ac de akımı ölçemiyorum 15 amperlik köprü diyot 10000 uf capasitörle 41.5 volt 15 amper ölçebildim.Gecen sene aynı tekninle sipariş yaptığğım köprü sisteme 2. köprüyü bağğladım mı buurp buurp sesler çıkmaya başlıyordu.Devreler sağğlamdı ama sanırım 30 küsür dc voltajdı ozaman 22 köprü tda devresine verdiğim voltaj.Bu sorun akımın yetmediğğinden mi voltajla ilgili bir sorunla mı alakalı? 41.5 15 amper yeterli gelir mi?Cevaplar için teşekkürler.

  • Fatih Nejdet Çelebi

    Devre sorunsuz çalışmakta tek kutulaması kaldi

  • Fatih Nejdet Çelebi

    Neredeyse bitti ancak seste biraz gürültü var onu halledemedik

  • fatih çelebi

    Tamamiyle tamamlandı ses de ki gürültü trafo dan kaynaklanıyor

    • Fatih Nejdet Çelebi

      http://elektronikprojeler.com/index.php?topic=5892.0